Snøfall Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Hadde du turt å sende barnet ditt på skolen hvis noen på et annet trinn hadde fått påvist smitte, eller ville du hatt frivillig hjemmeskole om du kunne? Hva er sjansen for at det sprer seg på skolene fra et trinn til et annet? Kan man egentlig stole på at skolene er flinke nok til å følge smittevernregler?
asterix Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Har allerede hatt smitte på skolene til de store barna og i barnehagen til minsta. Overhode ikke bekymret.
Snøfall Skrevet 15. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2020 14 minutter siden, asterix said: Har allerede hatt smitte på skolene til de store barna og i barnehagen til minsta. Overhode ikke bekymret. Hva er det som gjør at du klarer å ikke bekymre deg?
Blekkulfina Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 De er ganske så «rause» når de setter folk i karantene på skolene virker det som, så jeg ville nok stolt på det og sendt barnet mitt dit fortsatt. Barnehagen er jeg litt mer usikker på, ville nok sett an litt før jeg sendte dem tilbake dit. «Tettere» forhold og mer smitterisiko der enn på skolen, slik jeg ser det. 2
asterix Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 3 timer siden, Snøfall skrev: Hva er det som gjør at du klarer å ikke bekymre deg? Hva skulle jeg egentlig bekymre meg for?
Ulrikke Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Det har vært smitte på skolen til datteren vår, på trinnet under. Sendte på skolen som vanlig. Sannsynligvis ikke siste gang det blir smitte der. Var nettopp smitte på jobben min også (barnehage), jeg var definert som nærkontakt og var i karantene. Sånn kommer det til å være framover.
Snøfall Skrevet 16. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2020 16 hours ago, Blekkulfina said: De er ganske så «rause» når de setter folk i karantene på skolene virker det som, så jeg ville nok stolt på det og sendt barnet mitt dit fortsatt. Barnehagen er jeg litt mer usikker på, ville nok sett an litt før jeg sendte dem tilbake dit. «Tettere» forhold og mer smitterisiko der enn på skolen, slik jeg ser det. Godt poeng. Et helt trinn i karantene er jo en del strengere enn det er i bhg.
Anbefalte innlegg