Gå til innhold

Vil frivilligsentralen ha uføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så kjedelig å gå hjemme hele dagen. Uke etter uke, uten noe mening. Det er selvfølgelig begrenset hva jeg kan bidra med, men det må da finnes noe? Kanskje noen som har erfaringer, eller som kjenner noen som kjenner noen?

Anonymkode: c997d...71d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt.

Skrevet

Ja. Ofte er det nettopp uføre som bidrar i frivillighetssentralenes arbeid. De og pensjonister. Da jeg hadde vært uføretrygdet i ett år, følte jeg at jeg var klar for å gjøre noe med tiden min, men hadde ingen mulighet for en ordinær jobb. Tok kontakt med min lokale frivillighetssentral, og har bidratt der i 10 år nå. I all hovedsak i kafedrift på sykehjem og som leksehjelp. Jeg er også frivillig i mitt lokale kulturhus. Å være frivillig er veldig kjekt. Du møter mange mennesker, får varierte oppgaver, og det er helt opp til deg hva du orker. Om kafeen er åpen 4 timer, så er det helt ok om du kun klarer 3 timer. Det legges til rette for at alle skal få bidra.

Så jeg vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med din frivillighetssentral og forhøre deg om behovet.

Anonymkode: cf9fa...62f

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dytt.

Auuu! Hvorfor dutta du meg??

Anonymkode: 71ffe...690

Skrevet

De blir helt sikkert glade for hjelp.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Auuu! Hvorfor dutta du meg??

Anonymkode: 71ffe...690

Dutta? Dytta heter det.

• Liker 1
Skrevet

Bare å kontakte frivillighetssentralen. De vil ha deg☺️. Kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle det.

Skrevet

Sykehjem, du kan smøre mat og hjelpe til under måltider, samt gå med søpla, vanne blomster, tørke støv osv. 

Anonymkode: 9f055...d5f

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2020 den 17.00):

Sykehjem, du kan smøre mat og hjelpe til under måltider, samt gå med søpla, vanne blomster, tørke støv osv. 

Anonymkode: 9f055...d5f

Det kunne jeg sikkert prøvd, men får sikkert ikke lov nå, pga koronaen.

Skrevet
OPIgirl skrev (På 15.11.2020 den 21.26):

Bare å kontakte frivillighetssentralen. De vil ha deg☺️. Kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle det.

Var der for noen år siden dør jeg ble ufør, men da klarte de ikke finne noe til meg :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var der for noen år siden dør jeg ble ufør, men da klarte de ikke finne noe til meg :( 

Det er nok ikke alltid de har noe. Du må bare høre med de igjen☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...