AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #121 Skrevet 24. november 2020 Her kaller troende og ateister hverandre skvær gærn. Jeg orker ikke lese tråden, for vet hvordan argumentasjonen går, og det er bortkastet tid. Anonymkode: 6e45e...064
K.B. Skrevet 24. november 2020 #122 Skrevet 24. november 2020 Uatskillelig skrev (På 16.11.2020 den 23.10): Jeg synes synd på de som ikke tror på et liv etter døden, ja. Jeg forstår ikke hvordan noen kan forsone seg med et dødsfall om de ikke har et håp om å se personen igjen. Vi fokuserer på det ene livet vi vet vi har og gjør det beste ut av det. Er det noe jeg trenger å si eller gjøre for et annet medmenneske, så gjør jeg det mens vi begge er her. #death and taxes.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #123 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 0.34): er nok heller du som går glipp av veldig mye... Anonymkode: 423ac...e23 Hva nøyaktig går jeg glipp av? Jeg har en fantastisk mann, verdens beste venner, søsken og foreldre. Jeg har alt jeg trenger for å være lykkelig. Jeg har også en bestevenn i Jesus. Hva går jeg glipp av? Anonymkode: 7588c...79e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #124 Skrevet 26. november 2020 Jeg tror de aller fleste i verden er ateister. Siden en troende ikke tør å si h*n ikke tror. Det å vise til noe som helst statistikk er bare tull å vas. Mulig jeg virker frekk, uten at jeg prøver å være det, så er religion ei gigantisk pengemaskin, samt noe å lene seg på siden vi mennesker jakter felleskap og samhold. Å tro at noe har skapt oss å denne kloden, er for drøyt i 2020. Religion har fra menneskets tid på jorda skapt alt av elendigheter Anonymkode: 201d1...d45 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #125 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror de aller fleste i verden er ateister. Siden en troende ikke tør å si h*n ikke tror. Det å vise til noe som helst statistikk er bare tull å vas. Mulig jeg virker frekk, uten at jeg prøver å være det, så er religion ei gigantisk pengemaskin, samt noe å lene seg på siden vi mennesker jakter felleskap og samhold. Å tro at noe har skapt oss å denne kloden, er for drøyt i 2020. Religion har fra menneskets tid på jorda skapt alt av elendigheter Anonymkode: 201d1...d45 Religion har ikke det, grådighet og menneskers ondskap har skapt mye lidelser derimot. Slik vi ser i Kina hvor statsateismen fører til folkemord på troende. Religion er ikke noe som har blitt oppfunnet, det har vært med mennesket siden begynnelsen og 86% av verdens befolkning er skikkelige, troende mennesker. En andel som vil øke de neste tiårene. Anonymkode: 5f676...c37
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #126 Skrevet 26. november 2020 Religion er noe som er skapt av mennesker i søken etter svar og samhørighet. Religion har like mye ansvar for grådighet, ondskap, krig, elendighet, og alt som hører med. Religion har skapt krig etter krig etter krig i tusenvis av år. Det at statsministeren i kina skyter troende er fordi religion ALLTID vært livsfarlig for mennesker. Anonymkode: 201d1...d45
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #127 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Religion er noe som er skapt av mennesker i søken etter svar og samhørighet. Religion har like mye ansvar for grådighet, ondskap, krig, elendighet, og alt som hører med. Religion har skapt krig etter krig etter krig i tusenvis av år. Det at statsministeren i kina skyter troende er fordi religion ALLTID vært livsfarlig for mennesker. Anonymkode: 201d1...d45 Nei, man kan ikke være religiøs og samtidig drepe og slikt. Da følger man ikke sin egen tro og er ateist. Så du støtter folkemordet på religiøse i Kina? Anonymkode: 5f676...c37
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #128 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror de aller fleste i verden er ateister. Siden en troende ikke tør å si h*n ikke tror. Det å vise til noe som helst statistikk er bare tull å vas. Mulig jeg virker frekk, uten at jeg prøver å være det, så er religion ei gigantisk pengemaskin, samt noe å lene seg på siden vi mennesker jakter felleskap og samhold. Å tro at noe har skapt oss å denne kloden, er for drøyt i 2020. Religion har fra menneskets tid på jorda skapt alt av elendigheter Anonymkode: 201d1...d45 Hva prøver du å si? 😅 En troende som ikke tror, så selvmotsigende som det kan få blitt. Finnes helt garantert 0 troende som ikke tror. Anonymkode: 7588c...79e
Gjest Albbas Skrevet 26. november 2020 #129 Skrevet 26. november 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Nei, man kan ikke være religiøs og samtidig drepe og slikt. Da følger man ikke sin egen tro og er ateist. Så du støtter folkemordet på religiøse i Kina? Anonymkode: 5f676...c37 Å være ateist betyr å ikke tro. Dreper man noen samtidig som man tror på en eller annen guddommelighet (relatert til drapet eller ei) er man per definisjon ingen ateist.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #130 Skrevet 26. november 2020 Albbas skrev (8 timer siden): Å være ateist betyr å ikke tro. Dreper man noen samtidig som man tror på en eller annen guddommelighet (relatert til drapet eller ei) er man per definisjon ingen ateist. Dreper man, er man ikke religiøs. Ingen religion tillater det. Anonymkode: 5f676...c37
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #131 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, kristendommen lever i beste velgående. De som melder seg ut av DNK går over til mer konservative kristne trossamfunn. Det er derfor antall kristne øker, og vil fortsette å øke de neste tiårene som statistikkene beviser. Her viser du at du heller ikke klarer enkel matte. Kun 1/3 er ateister, så halvparten av DNK sine medlemmer er kristne, pluss kristne utenfor DNK pluss islam, buddhister, hinduer gir et solid flertall av befolkningen som er gode, skikkelige troende mennesker. Ateister er og forblir en minoritet i Norge og i verden Anonymkode: 5f676...c37 Jeg tror vi alle vet hvem som ikke kan matte .. Halvparten av 2,7 mill DKN medlemmer (2019) er 1,35 mill (hvis du legger godviljen til.) + islam 200 000, +370 000 Alle andre kristne samfunn (pinsemeigheten, JV ) +buddismen 20 000, Jøder 800 , sikher 4000, hinduismen 11 000, bahai 1100 = ca 2 millioner da hvis du legger godviljen til hos DNKs medlemmer Da står du igjen med 3, 4 millioner innbyggere i Norge som ikke er religiøse Anonymkode: a77a5...152
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #132 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da står du igjen med 3, 4 millioner innbyggere i Norge som ikke er religiøse Du må nok gjøre en bedre jobb med tallene dine, for de stemmer ikke. Fakta er at DNK hadde 3,6 millioner medlemmer i 2019 som gir 1,8 millioner skikkelige, kristne medlemmer. Pluss 300.000 muslimer pluss kristne og andre utenfor DNK gir solid flertall skikkelige, religiøse mennesker i Norge. Ateistene er og forblir et mindretall. Anonymkode: 5f676...c37
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #133 Skrevet 28. november 2020 Litenlinerle skrev (På 15.11.2020 den 15.45): Dere som er kristne, syntes dere synd på oss som ikke tror på en religion, gud eller et liv etter døden? Og hvorfor? Har inntrykk av at noen kristne mener vi går glipp av noe fint, men føler ikke selv at jeg går glipp av noe.. Synes ikke synd på de som ikke tror. Forstår dem godt, men selv tror jeg på en god kraft/noe mer. Anonymkode: fdbc6...e3a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #134 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 16.23): Jeg kan jo være så ærlig på det at jeg var veldig deprimert som ungdom (er nå godt voksen). Jeg var på skolen, smilte og så glad ut, men hver eneste kveld gråt jeg meg i søvn og håpet å få dø. Det ENESTE som hindret meg i å ta livet mitt, var at jeg trodde på Gud. Jeg var faktisk redd for hva han skulle si hvis jeg tok livet mitt. Det var ingen som truet meg eller ante noe om at jeg var deprimert engang, det var kun min egen overbevisning om at Gud fantes som hindret meg. Så hadde jeg ikke vært en kristen hadde jeg tatt selvmord, 100 % sikkert. Jeg bestemte meg istedet for å be Gud om hjelp, og fast forward er jeg veldig takknemlig for at jeg ikke tok livet mitt den gangen. Anonymkode: 7588c...79e Fikk du hjelp? Anonymkode: fdbc6...e3a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #135 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk du hjelp? Anonymkode: fdbc6...e3a Ja 😃 Anonymkode: 7588c...79e
Babypus Skrevet 28. november 2020 #136 Skrevet 28. november 2020 Nei, man går ikke glipp av noe man ikke vet noe om vil jeg si. Blir det samme som dere som ikke har barn og ikke ønsker det, dere vet ikke hva dere går glipp av der heller. Kanskje litt feil sammenlikning med du forstår.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #137 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 16.16): Ja, jeg synes det er trist. Jeg føler jeg sitter inne med kunnskaper som jeg skulle ønske alle hadde; ting som hadde gjort livet bedre og som gjør at man får et annet perspektiv på ting. Jeg synes ikke synd på folk som å se ned på dem, men jeg skulle ønske at andre, særlig folk som ikke har det bra, hadde fått et langtidsperspektiv som gjorde at de så forbi en midlertidig dårlig situasjon. Anonymkode: c0f17...37c Selv om jeg ikke er kristen fikk du en like av meg, for dette innlegget var fint synes jeg. Anonymkode: cf9f1...810 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #138 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 21.52): Du var nok aldri skikkelig kristen om du vinglet slik Anonymkode: 5f676...c37 Slike argumenter forstår jeg ikke. Når man har en tro er det å være kritisk til det man tror på viktig. Om du hadde vært Jehovas vitne f.eks og plutselig innsett at nei dette er feil, jeg tror heller på hinduismen, kristendommen eller sjamanisme. Det er ikke noe negativt i det. For alt man vet har man gått fra feil tro til riktig tro sant. Anonymkode: cf9f1...810
n_97 Skrevet 6. desember 2020 #139 Skrevet 6. desember 2020 At kristne syns synd på de som ikke er kristne viser hvor selvforherligende de er.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #140 Skrevet 6. desember 2020 Litenlinerle skrev (På 15.11.2020 den 15.45): Dere som er kristne, syntes dere synd på oss som ikke tror på en religion, gud eller et liv etter døden? Og hvorfor? Har inntrykk av at noen kristne mener vi går glipp av noe fint, men føler ikke selv at jeg går glipp av noe.. Nei? Folk tror hva man vil Er ikke synd at andre ikke tror. Jeg personlig tror på høyere makter og ber når livet er tøft. Anonymkode: fdbc6...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå