Antiviruset Skrevet 21. november 2020 #101 Skrevet 21. november 2020 På 15.11.2020 den 15.45, Litenlinerle skrev: Dere som er kristne, syntes dere synd på oss som ikke tror på en religion, gud eller et liv etter døden? Og hvorfor? Har inntrykk av at noen kristne mener vi går glipp av noe fint, men føler ikke selv at jeg går glipp av noe.. Er mer trist over de som tar slike valg, for de er bare ikke klar over konsekvensene av det fult ut. Selvfølgelig føler du ikke at du går glipp av noe, når du bare tror at etter døden er alt slutt. Er den kristne tro rett, eller bare å nærheten av og være rett så vil de som har forkastet dette lide et ufattelig evig tap. Det er så stort at de fleste ikke fatter det den gang. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #102 Skrevet 22. november 2020 På 20.11.2020 den 11.24, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men man hever seg ikke over andre fordi man tror på Guds ord. Anonymkode: 7588c...79e Hvorfor er det da så mange som er kristne som framstår som om de synes de selv er bedre mennesker enn ikke-kristne, da? Anonymkode: 0dfed...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #103 Skrevet 22. november 2020 On 11/15/2020 at 4:20 PM, AnonymBruker said: Ja jeg tenker det er white trash mennesker som ikke tror Anonymkode: 3fac0...0c0 Bedre å ikke tro, enn å være et ræva menneske. Anonymkode: 6002a...17e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #104 Skrevet 22. november 2020 On 11/21/2020 at 1:47 PM, Antiviruset said: Er mer trist over de som tar slike valg, for de er bare ikke klar over konsekvensene av det fult ut. Selvfølgelig føler du ikke at du går glipp av noe, når du bare tror at etter døden er alt slutt. Er den kristne tro rett, eller bare å nærheten av og være rett så vil de som har forkastet dette lide et ufattelig evig tap. Det er så stort at de fleste ikke fatter det den gang. Og derfor valgte jeg å ikke tro på Gud lengre. På grunn av all denne JÆVLA dommedagspreket. Og at man havner i helvete om man ikke tror på Gud. Jeg orket ikke å leve i frykt lengre. Frykt for å havnet i helvete om jeg ikke klarte å leve etter bibelen. Det var virkelig en befrielse å gi slipp. Og jeg kan ha så mye sex jeg orker uten å måtte føle på skam og synd etterpå. 😂😎 Jeg skal si deg en ting. Gud har ikke skap menneskene. Det er menneskene som har skap Gud og religion. Religion er jo et fint virkemiddel for å ha kontroll over folk. Få de til å leve i frykt og redsel. Anonymkode: 6002a...17e 1
Tulla1982 Skrevet 22. november 2020 #105 Skrevet 22. november 2020 On 11/15/2020 at 5:24 PM, AnonymBruker said: Ja, jeg synes synd på de som ikke tror på noe, fordi jeg føler selv at livet mitt ville blitt så utrolig fattigslig uten opplevelsen av noe hellig og guddommelig. For en ateist er verden bare en materiell virkelighet, uten noen mening, det blir en fryktelig tom og kald verden i mine øyne. Jeg klarer ikke å la være å tro, bare jeg ser ut i verden ser jeg jo Gud i alt som eksisterer. Hele skapelsen vitner om en skaper og erkjennelsen av dette slår pusten ut av meg, fordi det er så uendelig stort, hellig og mektig. Det beveger meg så voldsomt at jeg ikke kan annet enn å tilbe denne mektige kraften som har frembragt verden. Opplevelsen av å møte Gud, av å være omgitt av Gud, av at livet har en mening og min død er bare begynnelsen på et nytt liv holder meg oppe hver dag. Det gir meg styrke, fred og glede. Og jeg kan ikke forestille meg hvor trist dette livet ville ha vært uten det. Jeg aksepterer selvfølgelig at ateister selv er glade for å ikke tro, men det er veldig vanskelig for meg å forstå likevel... Personlig tror jeg at alle mennesker vender tilbake til Gud når de dør. Det eneste helvete jeg kan forestille meg, måtte eventuelt være at noen ikke ønsker å være i Guds nærvær og derfor opplever det som smertefullt, for jeg klarer ikke å tro på en sadistisk guddom. Ihvertfall ikke etter at jeg selv fikk barn. Anonymkode: a8c4c...8ec Er alle kristne like trangsynste som du er?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #106 Skrevet 22. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal si deg en ting. Gud har ikke skap menneskene. Det er menneskene som har skap Gud og religion. Religion er jo et fint virkemiddel for å ha kontroll over folk. Få de til å leve i frykt og redsel. Du tar feil, Gud skapte mennesket. Anonymkode: 5f676...c37
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #107 Skrevet 22. november 2020 Jeg har vært sånn skikkelige gladkristen. Jeg var seriøst FRELST og gikk rundt og var lykkelig og så innmari overbevist. Og da syns jeg absolutt synd i de som ikke var kristne. De gikk jo glipp av dette, de gikk glipp av sannheten, de gikk glipp av å kjenne all kjærligheten og håpet og lyset og what not. Vel, jeg har vokst, og nå syns jeg vel mer synd på kristne igjen... Eller det er jo ikke synd i dem alle, mange lever i lykkelig uvitenhet, men det er jammen mange som begrenser livet og gleden ganske mye også pga sin tro. Og jeg syns litt synd i de lykkelige gladkristne også. Beklager, men de er grådig desillusjonerte, og de ER sneversynte. Selvfølgelig syns jeg synd i noen som tror at det er så unikt og spesiell og fantastisk at Jesus døde for deg! Oh come on... Det er ikke kjærlighet, det er en gedigen klisjé som betyr null og niks. Ekte kjærlighet finner du blant ekte mennesker, og lykke og håp er ikke avhengig av å tro på en usynlig figur for å få grobunn. Kristne begrenser seg i sin lykke og kjærlighet. De må gjerne synes synd i meg, men jeg er evig glad jeg åpnet øynene og fikk beina ned på jorda igjen. Jeg blir faktisk skuffet hvis jeg får vite at folk jeg liker er kristne. Beklager, men for meg vitner det om manglende refleksjon, akkurat slik jeg selv led av for 15 år siden. Anonymkode: d6f83...da1 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #108 Skrevet 22. november 2020 Du var nok aldri skikkelig kristen om du vinglet slik Anonymkode: 5f676...c37
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #109 Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du var nok aldri skikkelig kristen om du vinglet slik Anonymkode: 5f676...c37 Vet ikke hvem du sikter til, men jeg vinglet hvertfall ikke. Men selv de som er stødige i sin tro kan komme på bedrer tanker, skjønner du. Men det er sikkert en trøst for deg at jeg ikke var "skikkelig kristen", så hold på den tanken du. 😘 Anonymkode: d6f83...da1 2
Kaisamaia Skrevet 23. november 2020 #110 Skrevet 23. november 2020 På 15.11.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes det er trist. Jeg føler jeg sitter inne med kunnskaper som jeg skulle ønske alle hadde; ting som hadde gjort livet bedre og som gjør at man får et annet perspektiv på ting. Jeg synes ikke synd på folk som å se ned på dem, men jeg skulle ønske at andre, særlig folk som ikke har det bra, hadde fått et langtidsperspektiv som gjorde at de så forbi en midlertidig dårlig situasjon. Anonymkode: c0f17...37c Men jeg klarer jo ikke å lure meg selv til det.. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan dere klarer å lure dere selv til det. Altså det å tro på noe så "fjernt". Jeg skulle ønske jeg klarte det! Det virker jo veldig fint å være så "uvitende" at man tror slik dere gjør. Hvordan klarer dere det? Jeg prøver ikke være frekk nå, men ser jo at det kan høres slik ut. Beklager det. Fikk ikke til å formulere meg bedre akkurat nå. 😊 1
Silva Pluvialis Skrevet 23. november 2020 #111 Skrevet 23. november 2020 På 15.11.2020 den 16.28, AnonymBruker skrev: De fleste kristne er egentlig bare homofober (unntatt de som er kristne og homofile). De er så dobbeltmoralistiske på mange andre måter. Hyklere Anonymkode: 255f7...e08 Jeg er kristen, men ikke homofob. Alle kristne er ikke homofobe.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #112 Skrevet 23. november 2020 På 15.11.2020 den 15.45, Litenlinerle skrev: Dere som er kristne, syntes dere synd på oss som ikke tror på en religion, gud eller et liv etter døden? Og hvorfor? Har inntrykk av at noen kristne mener vi går glipp av noe fint, men føler ikke selv at jeg går glipp av noe.. Nei, dere som ikke tror på (den riktige) gud fortjener å brenne i helvete til evig tid som det avskummet dere er. Anonymkode: b0fa3...88d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #113 Skrevet 23. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dere som ikke tror på (den riktige) gud fortjener å brenne i helvete til evig tid som det avskummet dere er. Anonymkode: b0fa3...88d Nok et trollesvar. Alle fortjener helvete, for alle har syndet. Nåden er tilgjengelig for alle som vil ta imot. Anonymkode: 03aae...aa9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #114 Skrevet 23. november 2020 Å være kristen i dag er ensbetydende med å være et jævla rasshøl. Dere får holde dere i små gjenger eller sekter, hvor dere kan drømme om etterlivet uten å rakke ned på andre. Alle oppegående mennesker forstår at religion er oppfunnet og praktisert for å gi illusjonen av trygghet og dempe uønsket adferd. Anonymkode: ec4b8...268 2
Litenlinerle Skrevet 23. november 2020 Forfatter #115 Skrevet 23. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 21.31): Du tar feil, Gud skapte mennesket. Anonymkode: 5f676...c37 Inget vet om Gud faktisk skapte mennesket, det er derfor kristendommen kalles en tro og ikke vitenskap... Endret 23. november 2020 av Litenlinerle
SoWhat? Skrevet 23. november 2020 #116 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 16.58): Jeg vokste opp i et bedehusmiljø og beholdt troen fram til jeg var rundt 25. Husker jeg syntes litt synd på de ikke-troende, at de gikk glipp av den dypere meningen og levde mer overfladiske liv. Syntes også synd på ungdommer utenfor det kristne miljøet, siden de hadde færre grenser og var tilbøyelige til skumle aktiviteter som drikking, narkotika, sex osv. Min ungdomstid var preget av å gjøre mye lekser, idrett, være høflig og snill, og ha det meste av mitt sosiale liv innenfor det kristne ungdomsmiljøet. Jeg gikk på en kristen videregående, kristen folkehøgskole, var aktiv i organisasjoner, osv. Lever ikke i dette miljøet lenger, da jeg som voksen fant det kvelende å la religion ta så stor plass. Har vel fremdeles en slags personlig tro, men den utøves ikke aktivt. Synes ikke synd på folk som ikke tror, jeg har lært at mening og dybde kommer i mange former. Tro kan være en fin styrke i livet, eller den kan bikke over i trangsynthet og passivitet. Mye av min oppvekst handlet om å "stole på Gud" eller å be, også når man burde tatt aktivt tak i problemer og følelser. Jeg kan være misunnelig på de som har en familie med mer takhøyde og hvor man snakker høyt om ting, heller enn å gjemme seg i en bibel. Uansett tror jeg ikke at Gud, om han finnes, bryr seg om folk tror på ham eller ikke. Det viktigste er at vi prøver å leve gode liv med omsorg for andre. Anonymkode: 30711...9d2 Vil bare si at du skrev et godt svar. 2
SoWhat? Skrevet 23. november 2020 #117 Skrevet 23. november 2020 Jeg tror på Gud. Det faller meg helt naturlig selv om jeg tenker mye og ofte over hvorfor vi tror 🙂 jeg takker Gud ganske mye, jeg ber ellers så og si aldri. Dette er min greie. Hva som er riktig og feil tenker jeg ikke alt for mye på. Men at Gid fins. Garantert. 🙂 og Jesus. Har aldri skjønt helt hvorfor folk tviler på det. Med mindre de tror de får et bedre liv av å tro. Det får man selvsagt ikke nødvendigvis ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #118 Skrevet 23. november 2020 Synes synd på er kanskje feil begrep. Er mest overrasket over hvor lite ydmyke dere som benekter at det finnes noe større enn oss, er. Foreløpig er det ingen som vet hvor vi kommer fra og hvor vi skal. Bare det i seg selv er et mysterium. Anonymkode: 1c040...879 1
SoWhat? Skrevet 23. november 2020 #119 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes synd på er kanskje feil begrep. Er mest overrasket over hvor lite ydmyke dere som benekter at det finnes noe større enn oss, er. Foreløpig er det ingen som vet hvor vi kommer fra og hvor vi skal. Bare det i seg selv er et mysterium. Anonymkode: 1c040...879 Tror mange er redde. Ikke ikke-ydmyke 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #120 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 16.39): Du går selvfølgelig glipp av noe ❤️ Anonymkode: 7588c...79e er nok heller du som går glipp av veldig mye... Anonymkode: 423ac...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå