AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #81 Skrevet 16. november 2020 På 15.11.2020 den 16.20, AnonymBruker skrev: Ja jeg tenker det er white trash mennesker som ikke tror Anonymkode: 3fac0...0c0 Spoken like a true Christian 😉 Anonymkode: f2763...f7e 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #82 Skrevet 17. november 2020 Det som er felles for alle trosretninger er vel at alle ønsker det beste når man er død. Jeg som kristen/spirituell har blitt forsøkt frelst av ikke-troende 100000 ganger og de vil ikke akseptere at jeg er et oppegående menneske som tror på mer etter døden. Så eneste frasen jeg pleier å si til mennesker som skal frelse meg fra et uekte glansbilde: Jeg håper at når du dør så blir det helt svart. Akkurat slik du ønsker. Hva jeg tror på er opp til meg, og hvis noen ønsker å be for meg og ønske meg godt så sier jeg takk. Er ikke noe finere gave enn et menneske som bruker sin tid på å ønske meg noe godt. Anonymkode: 9a08f...721
Silva Pluvialis Skrevet 20. november 2020 #83 Skrevet 20. november 2020 På 15.11.2020 den 17.15, Litenlinerle skrev: Åja, det du tenkte på. Jeg syntes det er trist at mennesker som bare har vært snille og gode ikke får lov å komme til himmelen, mens mennesker som har syndet får komme til himmelen så lenge de er troende... syntes ikke dette virker rettferdig... men skjønner om du tenker at en regel er en regel, altså at jeg må ta konsekvensen av å ikke tro. Alle mennesker har syndet, stort eller smått. Jesus kom til jorden for å dø for menneskene slik at alle de som tror kan få evig liv. Himmelen avhenger ikke av gjerninger (for ingen mennesker klarer å være 100 % perfekt, eller ren, til enhver tid), men av tro.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #84 Skrevet 20. november 2020 På 15.11.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kristen men har folk rundt meg som er det. Aldri møtt noen som er så dømmende og ondskapsfull som de kristende. Anonymkode: 4639b...11d Høres ut som den gamle typen i lange skjørt, og med dult og brødskalk i håret. Den gammeldagse sladrekjerringen? Anonymkode: 03aae...aa9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #85 Skrevet 20. november 2020 Jeg går ikke og tenker stakkars å huff osv nei. Men det jeg tenker er at jeg skulle ønske at flest mulig vil bli kristne for å ta del i det gode felleskapet og den "familien" du da får.Og med Jesus er du aldri alene. Det er trist hvis ekstreme menigheter ødelegger for hva som trengs for å være en kristen. Du trenger verken være supermenneske eller be et visst antall ganger om dagen. Ikke trenger du tale i tunger heller. Enkelte menigheter påstår at hvis du ikke taler i tunger så har du ikke den hellige ånd. Det er mildt sagt helt krise at noen sier slikt 😂 For å bli kristen er det viktig å oppsøke informasjon på gode steder. Gjerne kombinert med vitenskap også. Gud er i vitenskapen. Ønsker deg hjertelig velkommen inn i felleskapet og med Jesus som aldri gjorde noe stygt. Drepte aldri, forsvarte de svake, inkluderte alle og sa så mye klokt som er like gjeldende den dag i dag 😊 Ps: lytt gjerne til prekener på YouTube av Egil Svartdahl. Han har en god måte å forkynne på Anonymkode: 11eba...229
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #86 Skrevet 20. november 2020 På 15.11.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev: Fordi du ikke innser at synd har gjort deg blind. Anonymkode: 737e3...d95 Og du innser ikke at "troen" din gjør deg nedlatende, arrogant og bedrevitersk. Sier bibelen din at du som god kristen har rett til å mene deg hevet over andre? Er du kristenfundamentalist, kanskje? Anonymkode: 0dfed...fe9 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #87 Skrevet 20. november 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du innser ikke at "troen" din gjør deg nedlatende, arrogant og bedrevitersk. Sier bibelen din at du som god kristen har rett til å mene deg hevet over andre? Er du kristenfundamentalist, kanskje? Anonymkode: 0dfed...fe9 Ikke meg du siterer, men man hever seg ikke over andre fordi man tror på Guds ord. Anonymkode: 7588c...79e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #88 Skrevet 21. november 2020 On 11/15/2020 at 4:18 PM, AnonymBruker said: Vi har faktisk mange personlige kristne i Norge. Bare på TikTok er det mange som sprer det kristne budskapet (som privat intiativ). Det er også flere kristne aviser og nettsteder. "Bare" på hva, det som er bortimot verdens mest brukte nettsted? Ja, det sier jo alt at det er noen tullinger der som prøver å prakke på andre deres vrangforestillinger. Hmm. Anonymkode: e5a37...307 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #89 Skrevet 21. november 2020 En som oppriktig tror på bibelen ville, om det hadde vært noe annet enn religion, bli tatt for å være psykotisk. Anonymkode: e5a37...307 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #90 Skrevet 21. november 2020 Gud er en sadist. Det er bare å lese GT, så vil ethvert oppegående menneske forstå det (oppegående er nøkkelordet her). Anonymkode: e5a37...307 2
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 #91 Skrevet 21. november 2020 På 15.11.2020 den 16.34, oeas skrev: Det er ingen automatikk i at man tror på et budskap, bare fordi man er med på å spre det. Det høres kanskje litt merkelig ut. Men slik jeg opplever mange kristne, så handler det like mye (om ikke mer) om et ønske om å tro, og ikke om noen faktisk overbevisning. Mange kristne vil kunne fortelle deg om deres kamp med tvilen og det er faktisk ganske vanlig blant mange kristne å delta på det de kaller "trosforsterkende" tiltak som smågruppefellesskap og bønnemøter og så videre. Mitt inntrykk er at mange kristne er følelsesstyrte mennesker. Og er de ikke det, så er sjansen stor for at de har fått troa inn med morsmelka. Du har helt rett. Det er meget få som faktisk har troen, selv "prester" og ledere av "kirken" tror ikke på det som står i Bibelen, men tar litt her og der ettersom det passer dem. Alle som kaller seg kristen burde være klar over akkurat det, at mange sprer budskapet, men tror ikke nødvendigvis på det (som og er omtalt i Bibelen). Bibelen snakker også om frafallet fra troen som skulle komme og de blinde som leder de blinde, om folk som med onde hensikter skulle komme inn (i menigheten) ubemerket for å lede de kristne vekk fra den rette troen. Men de fleste "kristne" leser jo ikke Bibelen, eller vet hva den sier....og ikke får de vite det i "kirken" heller, der kristne liksom skal lære de hva Bibelen sier.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #92 Skrevet 21. november 2020 1 hour ago, 1 korinter 15:1-4 said: Du har helt rett. Det er meget få som faktisk har troen, selv "prester" og ledere av "kirken" tror ikke på det som står i Bibelen, men tar litt her og der ettersom det passer dem. Alle som kaller seg kristen burde være klar over akkurat det, at mange sprer budskapet, men tror ikke nødvendigvis på det (som og er omtalt i Bibelen). Bibelen snakker også om frafallet fra troen som skulle komme og de blinde som leder de blinde, om folk som med onde hensikter skulle komme inn (i menigheten) ubemerket for å lede de kristne vekk fra den rette troen. Og den rette troen er det du tror på? Anonymkode: d7015...671
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 #93 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og den rette troen er det du tror på? Anonymkode: d7015...671 Jeg tror på HELE Bibelen ja, og er født på ny av Ånden som gis bare ved tro. Jeg tror på Herren Jesus Kristus som min Frelser, Konge og Gud, at Han som var uten synd døde (ga sitt liv) for våre synder og sto opp igjen den tredje dag. Og jeg tror på første side av Bibelen til den siste, og tror på Guds ord over mennesker. Jeg tror ikke på "kirkesystemet", som i all hovedsak ledes av frimurere. Troen er og noe ekte som hender. Disse f.eks praktiserer "new age" (kundalini) frimurernes religion, du ser de gjør "hakini mudra" her.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #94 Skrevet 21. november 2020 39 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 said: Jeg tror på HELE Bibelen ja, og er født på ny av Ånden som gis bare ved tro. Jeg tror på Herren Jesus Kristus som min Frelser, Konge og Gud, at Han som var uten synd døde (ga sitt liv) for våre synder og sto opp igjen den tredje dag. Og jeg tror på første side av Bibelen til den siste, og tror på Guds ord over mennesker. Jeg tror ikke på "kirkesystemet", som i all hovedsak ledes av frimurere. Det står såpass dårlig til ja. Da er det bare å ønske god bedring, og lykke til videre. Anonymkode: d7015...671 1
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 #95 Skrevet 21. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står såpass dårlig til ja. Da er det bare å ønske god bedring, og lykke til videre. Anonymkode: d7015...671 Takk for omtanke, men tror ikke det er jeg som har et problem.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #96 Skrevet 21. november 2020 34 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 said: Takk for omtanke, men tror ikke det er jeg som har et problem. Kristenfundamentalist og konspirasjonsteoretiker, ikke dårlig. Anonymkode: d7015...671
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #97 Skrevet 21. november 2020 44 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Takk for omtanke, men tror ikke det er jeg som har et problem. Anonymkode: a77a5...152 1
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 #98 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a77a5...152 Hvilken? Denne?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #99 Skrevet 21. november 2020 56 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Hvilken? Denne? Sikter til ALLE videoene fra YouTube du har lagt ut. Du har posta de samme videoene til og med to ganger i samme tråd , og i nesten alle trådene på første side på religionsforumet. Kommer til å rapportere brukeren din for spam. Anonymkode: a77a5...152
1 korinter 15:1-4 Skrevet 21. november 2020 #100 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikter til ALLE videoene fra YouTube du har lagt ut. Du har posta de samme videoene til og med to ganger i samme tråd , og i nesten alle trådene på første side på religionsforumet. Kommer til å rapportere brukeren din for spam. Anonymkode: a77a5...152 Det er informasjon, bevis for påstander man henviser til er ikke spam, det er bevis for det man sier. Er det ikke lov å poste ting selv i sin egen info tråder? Dessuten er jeg ny her, og er tydeligvis ikke helt oppdatert på om man har lov å poste video i forhold til det man snakker om i flere tråder, selv om man tydelig prøver å informere om det man taler om. Er ikke slik at jeg spammer overalt som ikke er innen filosofiske spørsmål, religion... Tror jeg har bragt det opp i 2 eller 3 tråder utenom min egen tråd, hvor jeg også taler om emnet osv. Om det går under spam så er jo det meget merkelig, men jeg kan tydeligvis ikke noe om hvordan det er lov å dele info her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå