lemoncake Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Hvor kjøper en filter til tøymunnbind? Ser det selges tøymunnbind med et par filter i pakken, men de er jo engangsbruk...
lemoncake Skrevet 15. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, appelsinjuice skrev: Så det på Coop Xtra i går. Ok, så da selger de det sikkert inne på vanlige dagligbutikker. Har bare sett pakker med munnbind. Skal se bedre etter neste gang. 😊
Violetta Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Hvordan bruker man det, og hva er poenget?
RedFox81 Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 2 ark kjøkkenpapir herifra: https://smartairfilters.com/en/blog/best-materials-make-diy-masks-virus/
appelsinjuice Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 8 minutter siden, lemoncake skrev: Ok, så da selger de det sikkert inne på vanlige dagligbutikker. Har bare sett pakker med munnbind. Skal se bedre etter neste gang. 😊 Det var ikke lett å se de der jeg var, men nå lette jeg heller ikke etter det og så de bare tilfeldig. På butikken jeg så de hang de sammen med ulltøyet fra Ulvang, så jeg måtte titte en ekstra gang fordi jeg lurte på hva det var
Jaybird Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Jeg har syv engangsmasker jeg roterer på, og putter de i en pose etter bruk, før jeg vasker de i kokende vann ved anledning. Da holder de i hvert fall et par dager før jeg vasker alle. Det føler jeg sparer miljøet, samtidig som jeg opprettholder et visst smittevern (å bruke det samme munnbindet i timer hver eneste dag tror jeg ikke gjør mye nytte, kanskje motsatt). Ellers har jeg ikke sett innlegg til tøymunnbind i noen av mine lokale butikker.
lemoncake Skrevet 15. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2020 33 minutter siden, RedFox81 skrev: 2 ark kjøkkenpapir herifra: https://smartairfilters.com/en/blog/best-materials-make-diy-masks-virus/ Da blir det kjøkkenpapir. Takk!
DanielDuppsko Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 23 minutter siden, lemoncake skrev: Da blir det kjøkkenpapir. Takk! Det spørs vel hvor holdbart kjøkkenpapir vil være, når det blir fuktig av vanndamp fra utåndingsluften.
lemoncake Skrevet 15. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2020 27 minutter siden, DanielDuppsko skrev: Det spørs vel hvor holdbart kjøkkenpapir vil være, når det blir fuktig av vanndamp fra utåndingsluften. Det er sant, men jeg vil gi det er forsøk. Sikkert forskjell på kjøkkenpapir også.
AfterTheRain Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 Dette lurer jeg på også. Men hvor ser dere kjøkkenpapir på bildet? Det står jo dish towel, og det betyr kjøkkenhåndkle. Ikke papir... eller har jeg misforstått noe? 1
RedFox81 Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, AfterTheRain said: Dette lurer jeg på også. Men hvor ser dere kjøkkenpapir på bildet? Det står jo dish towel, og det betyr kjøkkenhåndkle. Ikke papir... eller har jeg misforstått noe? nei, tror det er jeg som misfosto 🧐
lemoncake Skrevet 16. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 16. november 2020 9 timer siden, AfterTheRain skrev: Dette lurer jeg på også. Men hvor ser dere kjøkkenpapir på bildet? Det står jo dish towel, og det betyr kjøkkenhåndkle. Ikke papir... eller har jeg misforstått noe? Du har nok rett ja. Men da kan jeg klippe opp kjøkkenhåndkle. De er jo også vaskbare på høy temperatur. 1
Violetta Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 11 timer siden, Jaybird skrev: Jeg har syv engangsmasker jeg roterer på, og putter de i en pose etter bruk, før jeg vasker de i kokende vann ved anledning. Da holder de i hvert fall et par dager før jeg vasker alle. Det føler jeg sparer miljøet, samtidig som jeg opprettholder et visst smittevern (å bruke det samme munnbindet i timer hver eneste dag tror jeg ikke gjør mye nytte, kanskje motsatt). Ellers har jeg ikke sett innlegg til tøymunnbind i noen av mine lokale butikker. Hvordan kan du vaske engangsmasker uten at de blir ødelagt? Er de ikke i papir? 1
Gjest Sprettballen Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 15 timer siden, lemoncake skrev: Hvor kjøper en filter til tøymunnbind? Ser det selges tøymunnbind med et par filter i pakken, men de er jo engangsbruk... Jeg har kjøpt filter (2.5 pm) på Staples, men har sett filter på noen apotek også.
AfterTheRain Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 1 hour ago, lemoncake said: Du har nok rett ja. Men da kan jeg klippe opp kjøkkenhåndkle. De er jo også vaskbare på høy temperatur. Ja det høres ut som en god og billig løsning. 1
Anbefalte innlegg