AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Svigermoren min inviterte til middag i dag. Problemet er at hun var forskjølet på fredag, og jeg ønsker ikke å oppsøke plasser når folk er forskjølet nå i coronatider. Tror ikke hun er forskjølet nå, men det fristet lite siden hun nylig har vært. Samboer forstår ikke dette og blir sint på meg. Er det jeg som er urimelig? Anonymkode: 69c26...f69 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Nei, du er ikke urimelig. Man skal holde seg hjemme, og å dra til et sted noen var forkjølet i for to dager siden er ikke noe jeg ville ha gjort. Samboeren din får bare være gretten. Anonymkode: 92eb6...0b8 12
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Forskjølet? Really?! Du er urimelig hvis hun mener hun er frisk, og om hun ikke er det, er hun urimlig som inviterer andre inn i hjemmet. Anonymkode: ad027...56c 2
Litenlinerle Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svigermoren min inviterte til middag i dag. Problemet er at hun var forskjølet på fredag, og jeg ønsker ikke å oppsøke plasser når folk er forskjølet nå i coronatider. Tror ikke hun er forskjølet nå, men det fristet lite siden hun nylig har vært. Samboer forstår ikke dette og blir sint på meg. Er det jeg som er urimelig? Anonymkode: 69c26...f69 Jeg syntes ikke du er urimelig 😃 Du har sikkert prøvd å få frem at det ikke handler om lysten til å besøke svigermor, men at det handler om å følge dagens anbefalinger Endret 15. november 2020 av Litenlinerle 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Hvor bor dere da? Om dere bor i Oslo, Bergen, Viken eller andre steder med mye smitte ville jeg sagt at det ikke er tiden for middagsbesøk hos svigermor. Bor dere ute på landet i en kommune uten kjent smitte og ingen av dere jobber i helsevesnet er det ikke like farlig. Du er uannsett ikke urimelig som ønsker å følge myndighetens råd om smittevern, det er samboer som er urimelig som mener du skal bryte råd fra myndighetene fordi han har lyst. Anonymkode: 40ce2...229 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Sånn som situasjonen er nå bør alle strebe etter å møte hverandre med empati, toleranse og forståelse. Det er viktigere å støtte hverandre gjennom denne drittperioden enn å sutre og trasse gjennom viljen sin. Hvis det mot formodning er slik at frykten for og hensynet til smitte går over stokk og stein, og at man er bekymret for at andre lever i frykt, da tar man det opp på en ordentlig måte. Her virker det derimot som om din samboer bare ikke gidder å ta hensyn til deg. Anonymkode: a8f13...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor dere da? Om dere bor i Oslo, Bergen, Viken eller andre steder med mye smitte ville jeg sagt at det ikke er tiden for middagsbesøk hos svigermor. Bor dere ute på landet i en kommune uten kjent smitte og ingen av dere jobber i helsevesnet er det ikke like farlig. Du er uannsett ikke urimelig som ønsker å følge myndighetens råd om smittevern, det er samboer som er urimelig som mener du skal bryte råd fra myndighetene fordi han har lyst. Anonymkode: 40ce2...229 Vi bor i Larvik.😊 jeg går gravid i tillegg og skal på kontroller blant annet i neste uke, så det er kjipt hvis jeg skulle blitt forkjølet. Anonymkode: 69c26...f69 3
Tuppeluri Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Larvik.😊 jeg går gravid i tillegg og skal på kontroller blant annet i neste uke, så det er kjipt hvis jeg skulle blitt forkjølet. Anonymkode: 69c26...f69 Da dropper du svigermonster i denne omgang. Bedre å være frisk til kontroll enn å risikere å bli syk å miste kontroll. Jeg var gravid for 5mnd siden, jeg holdt meg LANGT unna folk som var syke, eller hadde vært syke. Venta minst en uke nesten 2 før jeg møtte de som var blitt friske igjen for jeg var redd for at far ikke kunne være med på fødsel osv. Å til dere som retter på TS ang SKj-lyden, lag en tråd om det i stedet for å kuppe denne tråden. 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 Ble du med? Tenker at du hadde en god unnskyldning. Det er mange som er smittet som ikke har symptomer, og da kan en ihvertfall holde seg unna de som er forkjølet. Uansett så er du voksen og bestemmer selv. Mannen din har all rett til å bli sint, så lenge han oppfører seg voksent og ikke lar det gå ut over andre. Du velger fortsatt selv. Så lenge dette er pga corona, så bør ingen ta dette personlig. Da er det isåfall deres valg og ikke ditt problem. Anonymkode: f58e8...214 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Du er ikke urimelig, men det er det mange her inne som er. Snakk om barnslige folk. Stol på deg selv, og det du kjenner. Klem Anonymkode: 36eba...909 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Du er ikke urimelig, men heldig som kan skylde på corona. Anonymkode: 58b6c...394
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 Du vet jo ikke om svigermor er forkjølet eller har covid med lette symptomer. Anonymkode: 51629...b94
Rant Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 Skjønte ikke først. Leste forskjøvet med det første. Om hun ikke har testet seg for corona må dere stå over. Hun kan ikke vite om hun bare er forkjølet.
Safiye Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. -Safiye, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå