Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt som overskriften sier. Han vil vite alt jeg driver med, hva jeg leser om på tlf, hvem jeg chatter med, hvem jeg får melding fra (snap, messenger). Han vil også vite hva jeg nesten til enhver tid gjør. Hvor jeg er, hvem jeg er sammen med, hva vi snakker om osv. T.o.m hjemme i huset her hvis han ikke har oversikt på meg lurer han på hva jeg gjør og hvor jeg er. Må innrømme at jeg begynner å bli mektig sliten av det. Vi er samboere på 4 året. Jeg kan ikke snakke med ungene mine engang uten at han må vite hva vi snakket om. Spurte han her om dagen hvorfor han var så nysgjerrig og da svarte han at han skulle vite alt jeg gjorde. 

Må innrømme at jeg har begynt å juge litt, eller unnlate å fortelle og jeg blir stille. Han kommenterer også at jeg spiser for mye. Ja jeg har noen kg for mye. Er 164 høy og veier ca 72kg. Jeg liker ikke det han holder på med. Jeg har sagt det men han hører ikke. Hvis jeg blir lengre borte enn det jeg har sagt sender han meg meldinger og lurer på hvor jeg er. Han må på forhånd liksom vite at jeg har tenkt å foreta meg og hvor lenge jeg blir borte. 

Han har ingen grunn til å være sjalu på meg. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Skjønner jo selv at dette ikke er sunt. Mulig jeg bare må ha en bekreftelse eller avkreftelse på dette. 

Må også nevne at han sier at jeg ikke er så smart. Han kommer med spørsmål innimellom han vet jeg antagelig ikke vet svaret på. Han sier også at jeg ikke er god på å lage mat. Han gir forøvrig ingen komplimenter, men er ekstrem god på å påpeke det jeg ikke er go på. 

Jeg har begynt å lure på om han er narsesisst😳 Tenker dere trekkene her stemmer? 

Anonymkode: 7ec7b...d28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🚩 RØDT FLAGG!

Anonymkode: f48bb...09c

• Liker 30
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Du får aldri slappet av i dette forholdet... 

Skrevet

Han prøver å kontrollere deg og trekke deg ned. Og det virker som det er i ferd med å fungere. 

Dette høres ikke ut som et sunt forhold i det hele tatt. Har dere felles barn? Hvis ikke har du mange gode grunner til å komme deg vekk, og veldig få til å bli. For han kommer aldri til å forandre seg, i alle fall ikke til det bedre. Mest sannsynlig blir det bare verre og verre.  

Anonymkode: 9aa3a...92c

• Liker 14
Skrevet

Har dere barn sammen? Eventuelt hvor mange/ gamle?

Anonymkode: 80b71...d78

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han prøver å kontrollere deg og trekke deg ned. Og det virker som det er i ferd med å fungere. 

Dette høres ikke ut som et sunt forhold i det hele tatt. Har dere felles barn? Hvis ikke har du mange gode grunner til å komme deg vekk, og veldig få til å bli. For han kommer aldri til å forandre seg, i alle fall ikke til det bedre. Mest sannsynlig blir det bare verre og verre.  

Anonymkode: 9aa3a...92c

Hvis de har felles barn så burde jo hun komme seg enda fortere vekk fra han, ingen barn fortjener å vokse opp i et hjem uten forståelse.

Anonymkode: 84b92...55b

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker :  Hvorfor i all verden finner du deg i dette ? Har du ikke i 2020 fått med deg nok av informasjon til at du skjønner at dette skal du bort fra MED BARNA DINE ??
Jeg blir rett og slett sint over at du ikke nevner noe om at du vil ut av dette forholdet.
Hva er det du tror skal endre seg hvis folket her er enig med deg i at han har narsissistiske trekk, eller er en   ?

• Liker 7
Skrevet

Han har iallfall et ekstremt og usunt kontrollbehov.

Hva skjer om du ikke svarer? Jeg tenker du umiddelbart må begynne å sette grenser. Svar vagt eller si at det er ikke viktig for ham. Spør han hvor du skal så si "ut på noen ærend". Spør han deg når du kommer hjem si "Det vet jeg ikke, når jeg er ferdig". Melder han mens du er ute så bare svar "Ikke mas på meg, jeg kommer hjem når jeg kommer hjem". Spør han om samtaler osv med andre så si at det er mellom deg og dem. Øv deg på å sette grenser, si nei, ikke gi ham infoen han ønsker, bestem selv hva du skal gjøre og når. 

Om han reagerer negativt/farlig/voldelig på dette så er det et ennå større problem..

Anonymkode: b242e...458

• Liker 12
Skrevet

Ikke tenk på å sette merkelapp på ham, og ikke hør på dem som gjør det her, for det har vi ingen grunnlag for. Spør deg selv, har du det bra i dette forholdet? Hva ville du rådet en venninne til?

Anonymkode: 32bfe...fab

• Liker 2
Skrevet

Dette er en kontrollerende og manipulerende mann. Jeg levde selv med en slik mann, som holdt på akkurat slik du beskriver, i flere år. Han knekte meg gradvis ned, til jeg ble en nervøs, engstelig og usikker jente. Ikke 

Mitt råd er: Kom deg vekk så fort du kan! Dette blir aldri bedre, bare verre. 

Er barna hans? 

Anonymkode: 13ab3...bdb

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tenk på å sette merkelapp på ham, og ikke hør på dem som gjør det her, for det har vi ingen grunnlag for. Spør deg selv, har du det bra i dette forholdet? Hva ville du rådet en venninne til?

Anonymkode: 32bfe...fab

Kanskje Ts er en av de som aldri hører på sine egne råd?

Anser seg som den eksperten, for alle andre, bare ikke seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en slik idiot?

Anonymkode: 0e5c6...7e4

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvis du trives med å være underlagt en som skal ha 100% kontroll på deg, og sannsynligvis på sikt vil begynne med psykisk og fysisk vold om han føler han mister denne kontrollen (som når du begynner lyve om ting) - så er det jo bare å bli værende i dette forholdet. (Psykisk vold høres det ut som han allerede holder på med).

Endret av AllahBallah
  • Liker 3
Skrevet

Vi har ikke felles barn. Og jeg har noen psykiske lidelser som gjør ting litt vanskelig for meg ang å sette ned foten. Jeg har diagnosen engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse bl.a som gjør at jeg har vanskelig for å "stå opp" for meg selv og unngår ting som er vanskelig. Ikke at dette er en unnskyldning for at jeg ikke har gjort det slutt. Men jeg kjenner at det begynner å slite meg ut. Jeg føler jeg aldri har privatliv. Og nå når det er hjemme kontor er han jo også hjemme på dagtid. 

Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du sammen med en slik idiot?

Anonymkode: 0e5c6...7e4

Kanskje han har lyst å bli en narsissist selv og?

Skrevet

Et ord: LØP. 
Det der blir ikke bedre med tiden. 
Evt skaff hjelp hos samlivsterapeut

Anonymkode: ec8a6...c68

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Ekr skrev:

Vi har ikke felles barn. Og jeg har noen psykiske lidelser som gjør ting litt vanskelig for meg ang å sette ned foten. Jeg har diagnosen engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse bl.a som gjør at jeg har vanskelig for å "stå opp" for meg selv og unngår ting som er vanskelig. Ikke at dette er en unnskyldning for at jeg ikke har gjort det slutt. Men jeg kjenner at det begynner å slite meg ut. Jeg føler jeg aldri har privatliv. Og nå når det er hjemme kontor er han jo også hjemme på dagtid. 

Ts

Jeg har den samme diagnosen som deg, ts, og jeg vet det gjør det vanskelig for deg. Det er dessverre slik denne lidelsen er. Men det betyr ikke at du er dum. Og det er veldig dumt å bli værende i et sånt forhold. Ingen komplimenter men bare kritikk...? Hva gjør han som er bra da? Som i.. hvorfor blir du? 

Skrevet
2 minutter siden, Ekr skrev:

Ts

Ønsker du innerst inne å bryte med denne mannen?

Har du familie eller venner som kan støtte og hjelpe deg i prosessen i såfall? 

Anonymkode: 13ab3...bdb

• Liker 2
Skrevet

Det er mange eksempler på dette her på forumet, kvinner og menn som skal ha kontroll på alt som skjer på telefon og pc, til og med ha kontroll på hva partner gjør når vedkommende går seg en tur. Ikke noe å satse på!

Anonymkode: 2042d...e04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...