Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går for øyeblikket 2-årig fagskole innen IT (120 stp). Nå tenker jeg fremover fordi jeg kommer til å miste jobben fra neste år siden vi må legge ned. IT er noe jeg interesserer meg for, og jeg tenker å bygge opp til en fri bachelor. Spørsmålet mitt er: Går det an å kombinere studiepoeng fra fagskole og høgskole/universitet? Jeg har lyst å jobbe innen webutvikling, og det er ingen fag innen dette på studiet jeg går på nå. Kan jeg ta fag innen dette + andre emner hos en høgskole og samle opp poeng til en fri bachelor? Er klar over at høgskoler/universiteter krever at minst 60 stp må være fullført hos den skolen jeg må søke om fri bachelor på. 

Jeg har også sett litt på Noroff  "Front-end webutvikling". Går det an å kombinere denne utdanningen på to år med et år på høgskole/universitet? Setter også pris på om det er noen som har studert der kan si litt om utdanningen. Har hørt litt dårlige ting om selve skolen, men de klagene er litt gamle og denne utdanningen er ikke så gammel. 😃

Anonymkode: a16df...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare les forskriften til institusjonen? 

Har du skrevet en fagskoleoppgave (eller hva faen det heter)? Det er ofte krav.

Men hva faen skal du med bachelor? De fleste mastergrader krever "bachelor eller tilsvarende". Eller tilsvarende betyr vel noe ala 180 studiepoeng uansett hva. 

Det er ofte krav om at du må ha X antall studiepoeng fra institusjonen du får bacheloren fra.

Ville ikke kastet bort penger på noroff. Litt avhengig av hva det koster. Og hvis du starter som front end må du jo uansett utdanne deg videre for å bli full stack.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...