Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken aldersforskjell er det på barna dine? Synes du det har gått fint, eller skulle du ønske (hvis du kunne valgt) at det var mer eller mindre aldersforskjell? 

Anonymkode: 7d960...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 år mellom eldstemann og yngste (4 år og 1,5 år) For min del er det en fin aldersforskjell, de leker fint sammen og vi har en god dynamikk i familen. Noen ganger er det vanskelig så klart, spesielt dager med sinneanfall og krangling, men merker for hver dag at ting blir lettere. 

Skrevet

Her blir det 4 år å har uansett ikke vært klar så mye før så tror det blir fint 😊 store søsken gleder seg ihvertfall veldig

Anonymkode: 8b70e...3e3

Skrevet

Jenta vår blir straks 2,5 samtidig som vi har termin med nestemann. Vet jo ikke hvordan det blir, men er veldig glad for den aldersforskjellen vi valgte. Eldstemann er nesten avvent bleier, sover ikke lenger på dagen (vi trenger ikke vogn til henne, bare et ståbrett) og vi kan snakke mye med henne. Samtidig blir de nære nok i alder at de forhåpentligvis får mye glede av hverandre i tillegg til at de vil nok ha glede av de samme feriene osv :)

Anonymkode: 47f90...34b

Skrevet

Ett år og 11 måneder mellom nummer en og nummer tre. Tøft nok, men blir ferdig med bleieårene raskere enn om det hadde vært større aldersforskjell.

Skrevet

9 års forskjell. MYE krangling! 🙄

Anonymkode: a6968...d5e

Skrevet

Her blir det nesten 11 år. Eldste får sitte barnevakt. 😂

Anonymkode: 0d45a...c22

Skrevet

6 år.

Anonymkode: 9bd23...b4a

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

9 års forskjell. MYE krangling! 🙄

Anonymkode: a6968...d5e

Vitner om meget dårlig oppdragelse om en 10 åring krangler med en ettåring. Samme om en 13 åring krangler med en 4 åring. 

Anonymkode: 4b012...171

• Liker 1
Skrevet

Har 3,5 år mellom mine. Det har vært både positive og negative erfaringer med det så langt, men nå er yngste bare 2,5 år. Tror ikke jeg ville hatt hverken mer eller mindre mellomrom sånn egentlig. Fordelene var at eldste var mer selvstendig før vi fikk en ny baby, det gjorde definitivt hverdagen med et nytt familiemedlem enklere i babytiden. Ulempen kom først litt senere, med mye krangler fordi yngste ødelegger for eldste i nær sagt all lek. Det begynner å løsne litt, men yngste er fortsatt ganske plagsom for storebror 😅 han er jo på et annet platå enn henne. 

Anonymkode: 417eb...671

Skrevet

9 år mellom eldste og yngste, og så blir det 14 og 5 år mellom den som kommer til våren. 

Tenåringen har alltid vært en flink storesøster, alltid tatt seg tid til lillebror og hatt filmkvelder på rommet hennes sammen med han og slikt, han er litt sånn «maskoten» i venninnegjengen hennes også haha :) De får aldri helt fred fra han når de er her på besøk, men de er her på besøk flere ganger i uken så jeg tror ikke at de plages så altfor mye av han :) 

Det blir spennende å se hva slags storebror han blir :) 

Anonymkode: 95f8c...382

Skrevet

Vi har fått tre barn på fire år, så det er ca 2 år mellom hver. Jeg ville valgt akkurat samme aldersforskjell igjen og synes det har gått veldig fint. Det var jo litt intenst de aller første årene (men praktisk å være raskt ferdig med babytiden også, for de av oss som ikke synes den var noe særlig), men når jeg ser hvor godt forholdet er mellom dem er jeg veldig glad vi valgte det slik. Det er lett å finne noe alle kan gjøre sammen og de er gode venner som velger så godt som alltid å være sammen framfor å sitte på hver sine rom. :) 

Skrevet

Nesten 2 år i mellom våre. Synes det går utrolig fint 🥰 storebror er så varm og kjærlig med lillesøster, så håper det holder seg sånn når de blir litt større 😁 synes aldersforskjellen er veldig fin, ikke for tette men samtidig tette nok til å ikke være alt for langt unna hverandre utviklingsmessig 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...