AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Det har kommet en del fett bakom selve fettfilter siden det ikke har blitt påmontert der. Derfor hva fjerner fett best? har prøvd zalo uten vellykket resultat, samt jif spray kjøkken. Bedre versjon som kan lettere få overflødig fett vekk? Anonymkode: d3a9e...6ea 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Salmiakk selvsagt. Det eneste som fungerer ordentlig på slike ting. Et par korker salmiakk i litt vann. Husk å lufte! 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Finnes det vaskemidler som inneholder sprit? eller skal man bruke ren sprit? Anonymkode: d3a9e...6ea
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 White spirit! Anonymkode: 918dc...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Zalo + salmiakk + varme + god lufting. Skrubb. Anonymkode: 79857...f97 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Salmiakk er fint på fett. Zalo også. Anonymkode: 1d301...387
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 jeg brukte salmiakk, det fungerte utmerket. Anonymkode: d3a9e...6ea
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 3 timer siden, LadyGrey skrev: Kaustisk soda. Nei, virkelig ikke. Kaustisk soda (altså lut) er sterkt etsende og bør bare brukes til helt spesielle formål og med stor forsiktighet, ikke til "normalt" renhold som en kjøkkenvifte. Hvis du egentlig mente Krystallsoda, som også er sterkt fettløsende men mye mindre farlig å bruke, er det noe helt annet, og disse to bør absolutt ikke forveksles. Anonymkode: 8ba43...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Da moren min hjalp meg med flyttevask en gang, var det kun salmiakk i vaskevannet som tok den seige fettete guffa oppå kjøkkenskapene. Anonymkode: 4d32c...d1a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 Bruker dampvasker. Fettet smelter bort på få minutter. Anonymkode: f66dc...7db
Kingkong Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 (endret) husvask eller noe annet alkaLisk men husk hansker, du merker ikke at det er veldig etsende før det er for sent Endret 16. november 2020 av Kingkong
newman01 Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 Mild salmiakkløsning og hansker gjør jobben på noen minutter. Man kan også putte fettfilter i en stor bøtte med salmiakkvann for å rense den.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Fettfilters metode å rengjøre? i salmiakk? det er aluminiums type fettfilter jeg har, og jeg har ikke oppvaskmaskin her jeg bor. Salmiakk i vann? og sette feltfilteret i det? Anonymkode: d3a9e...6ea
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Jeg pleier å ta av fettfiltrene (metallristen) og legge den i vasken i varmt vann med litt salmiakk og zalo. Så lar jeg det ligge der noen timer. Da er vannet ganske guffent, for skitten har løst seg opp. Skrubber så med kost eller sånn skrubb med svamp på ene siden og skrubb på andre, fyller opp med rent vann, lar ligge en liten stund og så legger jeg risten på et håndkle og lar tørke helt før jeg setter det på plass. Anonymkode: d3cb8...6c1
Million Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 12.48): Det har kommet en del fett bakom selve fettfilter siden det ikke har blitt påmontert der. Derfor hva fjerner fett best? har prøvd zalo uten vellykket resultat, samt jif spray kjøkken. Bedre versjon som kan lettere få overflødig fett vekk? Anonymkode: d3a9e...6ea Mener du at fettet sitter oppe i selve ventilatoren, fordi filterene ikke har vært montert inn? Det beste til å fjerne matfett er salmiakk. Men det er sterkt, og man kan få åndenød av det. Ikke alle takler å puste det inn like bra. Så sett opp vinduet skikkelig før du begynner, bruk hansker. Les bruksanvisningen bak på salmiakkflasken for å finne blandingsforhold med vann osv. Håper ikke fettet har kommet inn i motoren etc på ventilatoren. (Salmiakk kjøper du på vanlige dagligvarebutikker, i tilfelle du ikke visste det.) Endret 22. desember 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 Jif skurekrem! Tar alt av fett.. Anonymkode: 0073a...28b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 Million skrev (14 minutter siden): Mener du at fettet sitter oppe i selve ventilatoren, fordi filterene ikke har vært montert inn? Det beste til å fjerne matfett er salmiakk. Men det er sterkt, og man kan få åndenød av det. Ikke alle takler å puste det inn like bra. Så sett opp vinduet skikkelig før du begynner, bruk hansker. Les bruksanvisningen bak på salmiakkflasken for å finne blandingsforhold med vann osv. Håper ikke fettet har kommet inn i motoren etc på ventilatoren. (Salmiakk kjøper du på vanlige dagligvarebutikker, i tilfelle du ikke visste det.) Men hvorfor styre med farlige midler, når en dampvasker smelter alt fett (også det som ligger på motoren) mye mer effektivt? Og det kun med ren damp. Anonymkode: f66dc...7db
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvorfor styre med farlige midler, når en dampvasker smelter alt fett (også det som ligger på motoren) mye mer effektivt? Og det kun med ren damp. Anonymkode: f66dc...7db har du eksempel på dampvasker? er det noe som fungerer selv om du kjøper det på biltema? hvor raskt går det å dampvaske?? Anonymkode: d3a9e...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå