Gå til innhold

Skjult nummer som ringer og ringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei nå! :frustrert:

Det er noen som ringer telefonen min fra et skjult nummer. Ca. en til to ganger om dagen. Sier ingen ting, så jeg legger bare på... etter å høflig ha sagt navnet mitt.

Er det noen selgere mon tro? I såfall er det litt merkelig at de ikke sier noe.

Er det noe mulighet for å klare å finne det ut dersom det fortsetter? (Sikkert ikke, det er vel hele vitsen....)

Sikkert jeg som er paranoid, men jeg ble frastjålet visakortet for to uker siden, og det var rett etter dette det begynte. Har naturligvis sjekket at det ikke er blitt tatt ut penger eller at det er noen andre bevegelser på kontoen min etter at jeg sperret det (det kan jo skje).

Eller så er det mulig at jeg har sett for mange japanske skrekkfilmer i det siste....

Irriterende er det i allefall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde det slik en stund, jeg også. Skjult nummer, ringte på dagtid. Til slutt fikk jeg tatt den, og da var det Falken som ville selge meg bilberging. Da jeg forklarte at jeg ikke var interessert, sluttet telefonene. Ikke at jeg VET om det er noen sammenheng, men man trekker jo gjerne slutninger på såpass tynt grunnlag.

Nei til skjult nummer! :frustrert:

Skrevet

Det er høyst sannsynelig at det enten er selgere eller et meningsmålingsinstitutt som ringer deg. De bruker skjult nummer. At ingen svarer skyldes at det er en datamaskin som ringer numrene, og når det blir svar, så tildeler denne samtalene til en ledig kundebehandler. Det som skjer når linja er død, er at datamskinen har ringt opp for mange kunder i forhold til ledige kundebehandlere.

Dette var en sak i nyhetene for en stund siden, og selgerfirmaene sa de ikke kunne gjøre så mye med det. Alternativet for deg er jo å reservere deg for denne type oppringninger.

Skrevet

Sikkert selgere ja. De ringer opp mange på en gang, og den de får først kontakt med snakker de med. De andre hører bare stillhet.

Gjest Myztica
Skrevet

Har opplevd det samme for et par år siden... et skjult nr som ringte, ringte og ringte! Og hver gang jeg tok den sa de ingenting. Men de ringte jo til alle døgnets tider. For å få vite hvem som terroriserte meg, måtte jeg anmelde det... men politiet ville ikke ta i mot noen anmeldelse... så det fikk jeg aldri vite! :frustrert:

Men etterhvert sluttet de å ringe.. Men er jo SÅ irriterende da!

Skrevet

Vi hadde det samme gående for en mnd. siden.

Min private mobil ringte...helt stille

Hans private mobil ringte...helt stille

Hans jobb-mobil....helt stille.

Sånn holdt det på i to dager-HELE DAGEN!

Etter en stund kom det opp et Oslonr. på en av telefonene.Dette nummeret gikk til en fax hos Telenor!

Jeg ringte dem og de ante ikke hva som hadde skjedd.

Enda rarere var det at mannen min sin jobb-mobil ikke er registrert i hans navn...men bare på firmaet!

Skrekkfilmopplegg *grøss*

La Guapa

Skrevet

jeg har sluttet å ta telefonen når det ringer fra skjult nummer jeg!

Det har ALDRI skjedd meg at det har ringt fra skjult nummer og det IKKE er selgere, og om det en dag skal ringe noe annet en selgere på skjult nummer, så regner jeg faktisk med at de legger igjen svar på svareren eller sender en sms dersom jeg ikke svarer.

hadde en raid nå i ferien, ringte to-tre ganger om dagen i underkant av ei uke. Tok den ikke en gang, avviste den ett par ganger, så nå har det blitt stille.

jeg VET den går til svareren om jeg ikke tar den, og det er ikke lagt igjen noe som helst melding, så da er det vel ikke viktig heller da.

hadde jeg tatt den gang på gang, og det var helt stille.... :overrasket:

da ville jeg og blitt litt usikker tror jeg...

Skrevet

Trodde selgere skulle ringe med synlig nummer nå jeg. Mener jeg har hørt noe om det...

Du kan jo sende mail til telefonselskapet ditt å gi et klokkeslett de ringte på. Kanskje de kan svare på om det er selgere eller ikke. De har vel ikke lov å si stort, men forklar det med at du har mistet bankkortet og lurer på om det er noe i den forbindelse og hvis de bare kan bekrefte at det er selgere så er det liksom "greit".

Tror de kan se de nummerne der..... Verdt et forsøk.

Skrevet

Jeg kjenner folk med skjult nummer eller folk som jobber på steder hvor nummeret er skjult (ikke selgere), så jeg tar telefonen selv om jeg ikke ser nummeret. Det har aldri hendt meg at skjult nummer har vært selgere. Vi reserverte oss mot telefonsalg for flere år siden og har ikke hørt fra noen siden.

Skrevet

En mulighet er at telefonen til den som ringer er screwed up:p

Fast telefonen vår er helt rar, og innimellom når vi tar telefonen eller ringer, så kommer det enten ingen lyd frem i andre enden idet hele tatt, eller så er det bare skurring.

Du kunne prøve å sette på telefonsvarer, og be personen ringe deg på mobil eller et annet nummer du har tilgang på?

Om personen nekter å gi seg til kjenne, så fortjener'n ikke å få snakke med deg, pleier jeg å tenke:)

Jeg unngår generelt å ta telefonen når det er ukjent nummer, pga erfaringer med folk som enten bare tulleringer eller som vil meg noe men jeg ikke klarer å fatte hva...

Skrevet

Tenker det er et tm (telemarketing) selskap som forsøker å få tak i deg, de vil vel selge deg et eller annet. Ditt tlf nummer ligger sikkert i deres opprigningsdatabase, og det er det som gjør at du får mange anrop som ikke har noen i den andre enden. Det skjer når maskinen (dialeren) ringer opp, og det ikke er ledige selgere til å ta samtalen. Utrolig kjedelig det der!!

Skrevet

Det verste var da jeg jobbet på sentralbord og noen slike selskaper ringte. Trodde de hadde funnet gull da. Men da slo jeg meg helt vrang. Ikke søtten om jeg satte over samtaler til kundene på huset for de dustene der!!

Nå skulle jeg ønske at jeg kunne ganne! (Noen av samisk avstamming her? :sjenert: )

Gjest SumoBryter
Skrevet

Det der opplever jeg også veldig ofte. Plagsomt! :sur:

Gjest GreenSky
Skrevet

Meg også! Har to mobiler, og på det ene nummeret, som står oppført i tlf katalogen, ringer noen meg ofte fra ukjent nummer. Jeg svarer aldri. På den annen side svarer jeg heller ikke når noen ringer meg fra et synlig nummer, som jeg ikke kjenner.

• 2 år senere...
Gjest jallajallla
Skrevet

Rett etter at du har fått et skjult anrop så send TLF UKJENT til 1984

Det Funker

Skrevet
Rett etter at du har fått et skjult anrop så send TLF UKJENT til 1984

Det Funker

Hva skjer da?

• 3 uker senere...
Gjest Andybee
Skrevet
Hva skjer da?

TLF UKJENT fungerer ikke, da får du bare opp de bedriftene/personene som gir treff på søkeordet "ukjent". Slik som f.eks. bedriften "Ukjent Kunde AS".

Snakket med Telenor, de sa man måtte ringe politiet som tok videre kontakt med leverandøren av nettet som sporet samtalen.

Skrevet
Snakket med Telenor, de sa man måtte ringe politiet som tok videre kontakt med leverandøren av nettet som sporet samtalen.

Politiet gjør hva sier du?

Politiet gjør ingenting de, de har viktigere saker å ta seg av enn å passe på at "noen skal få slippe å synes at det er irriterende at noen ringer med skjult nummer"

Det skal dreie seg om noe veldig alvorlig dersom politiet skal bruke tiden sin på dette.

Uansett: Så er det ikke sikkert at politiet får vite av mobiloperatøren hvilket nummer det er som har ringt. Dette er fordi operatøren kan ikke sånn utenvidere gi ut info om sine kunder. Igjenn; så skal det dreie seg om noe ganske alvorlig dersom operatøren skal gidde å gi ut nummeret.

-Hilsen hun som jobber i et av norges største telefonselskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...