Gå til innhold

Hva gjør man med kontakter som er død?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når venner eller familie dør, hva gjør du med de på snap, facebook og telefonboken? Jeg mistet nettopp en venn av meg og jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 7aa2d...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er pårørende som styrer med kontoer på nettet i alle fall når de legger frem papirer på at personen er død. Noen pårørende lager minneside, noen lar facebook-profilen stå osv. Mobiloperatør får også varsel om dødsfall så etterhvert tilhører vel nummeret noen andre. Jeg mistet min far for litt siden, klarer ikke slette ham fra telefonboka. Har et søskenbarn også som er død, har han som venn på FB, barna som styrer kontoen hans.

Anonymkode: 72b4a...691

Skrevet

Jeg slettet på snap og telefonnr. Facebook og Instagram beholdt jeg for minnene. 

Anonymkode: 153d0...345

Skrevet

Kondolerer ❤️

Vi slettet mammas Facebook 😞. Men hun ligger som favoritt i kontaktlisten enda. Det gjør farmor også. Farmor døde i 2012... Jeg klarer ikke slette de. Har heldigvis ikke mistet så mange, men har en barndomsvenninne i kontaktlisten som gikk bort for to år siden. 

Gjør det som føles riktig for deg. 

Skrevet
46 minutter siden, miss summers skrev:

Kondolerer ❤️

Vi slettet mammas Facebook 😞. Men hun ligger som favoritt i kontaktlisten enda. Det gjør farmor også. Farmor døde i 2012... Jeg klarer ikke slette de. Har heldigvis ikke mistet så mange, men har en barndomsvenninne i kontaktlisten som gikk bort for to år siden. 

Det finnes heldigvis ikke noe død, bare liv.

Og manipulerende folk vil vel alltid prøve å manipulere, selv når de truer med vol, de gjør jo bare det som føles riktig for seg.

Anonymkode: 47b78...037

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og manipulerende folk vil vel alltid prøve å manipulere, selv når de truer med vol, de gjør jo bare det som føles riktig for seg.

What?! 

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette skjønte jeg nada av. 

• Liker 5
Skrevet
54 minutter siden, miss summers said:

Kondolerer ❤️

Takk, blir vel og beholde alt til den dagen jeg evt er klar til å slippe

Skrevet

Døden er jo helt normalt, all skal dø. Blir så lei av slike som ikke forstår livets gang.

Jeg sletter alt, man er jo ferdig med den relasjonen. Har ikke behov for å skulle minnes, rippe opp igjen.

Skal man komme videre må man fjerne alle ting som er relatert til mennesket som dør.

Anonymkode: 60f29...a13

Skrevet

Jeg har fortsatt mobilnummeret til morfar og mamma på telefonen. 
Har ikke tenkt over at jeg ikke har slettet de og har egentlig ingen planer om å slette de heller. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når venner eller familie dør, hva gjør du med de på snap, facebook og telefonboken? Jeg mistet nettopp en venn av meg og jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre. 

Bestemor er fremdeles på telefonen min, flere år etter hun døde. Det har bare blitt sånn, har ikke hatt hjerte til å slette oppføringen.

Det er helt opp til deg hva du gjør her, hva du føler er best - for deg. Hva alle andre måtte mene skal du bare se bort ifra, men om du vil ha påminnelsen der, eller om det vil gjøre for vondt å se kontakten, er opp til deg.

Anonymkode: 8ec37...924

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg sletter alt, ser ingen grunn til å spare på det, kan jo aldri bli brukt igjen. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Døden er jo helt normalt, all skal dø. Blir så lei av slike som ikke forstår livets gang.

Jeg sletter alt, man er jo ferdig med den relasjonen. Har ikke behov for å skulle minnes, rippe opp igjen.

Skal man komme videre må man fjerne alle ting som er relatert til mennesket som dør.

Normalt ved alderdom ja, her mistet jeg en god venn pga selvmord. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jeg så vanvittig uenig i. Det er forskjell på å komme seg videre, og å nærmest forsøke å slette et menneske som du sletter en gammel fil på PCen. Minner er en bra ting, og kan være en hjelp til å komme videre. 

Anonymkode: d6c78...fa1

• Liker 5
Skrevet

Jeg er så gammel at da jeg var ung hadde jeg en telefonbok med alle adresser og telefonnumre. Sluttet jo å bruke den da jeg fikk meg mobil med kontaktliste. Men har fått meg en vane med å skrive inn telefonnummeret til slekt og venner som dør i den gamle telefonboken. Noen synes sikkert det er rart, for hva skal jeg med telefonnummeret til noen som er døde? Men for meg har det blitt et fint lite ritual der jeg går hjem etter bisettelsen og skriver ned telefonnummeret i telefonboken og sletter det fra mobilen.

Anonymkode: 8262a...590

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fortsatt venner på Facebook og insta, bestemor ligger fortsatt i telefonlista❤️

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normalt ved alderdom ja, her mistet jeg en god venn pga selvmord. 

Det er også ganske vanlig.

Men samfunnet vil jo ikke endre seg, er vi som skal tilpasse oss samfunnet. 

Skrevet

Jeg har beholdt mange på kontaktlisten min som er døde.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også ganske vanlig.

Men samfunnet vil jo ikke endre seg, er vi som skal tilpasse oss samfunnet. 

Tull, samfunnet endrer seg hele tiden. De siste månedene er jo et kroneksempel på det. 

Anonymkode: d6c78...fa1

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletter dem. Men har ikke klart å slette mamma sitt tlf nr enda, hun døde for 1,5 år siden. ❤️

Anonymkode: ee43f...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...