Gå til innhold

Body wash som fjerner akne, blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om en body wash etc som fjerner akne på ryggen? Har hatt det i mange år nå og blir helt gal! Er ikke voldsomt rammet med har alltid flere og de gir stygge arr som gjør at det ser enda verre ut :(

Har prøvd Nautrogena spot treatment og Basiron uten effekt. Kan TO sin glykolsyre toner fungere?

Anonymkode: 23fe1...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får litt kviser på øvre del av ryggen og bruker Dermalogica sin Clearing skin wash som inneholder salisylsyre. Den fungerer greit, men kan være det finnes bedre alternativ der ute.

Anonymkode: 18e9e...c31

Skrevet

oppsøk lege

Anonymkode: 0820f...69a

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde masse kviser på ryggen før jeg kuttet ut melk og melkeprodukter. Etter noen uker uten melk forsvant de, og har ikke kommet tilbake.

Anonymkode: 34bab...ad3

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde masse kviser på ryggen før jeg kuttet ut melk og melkeprodukter. Etter noen uker uten melk forsvant de, og har ikke kommet tilbake.

Anonymkode: 34bab...ad3

Drikker ikke melk og spiser ikke melkeprodukter😩

Skrevet

CeraVe har en som er veldig bra.

Anonymkode: f6446...e13

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

CeraVe har en som er veldig bra.

Anonymkode: f6446...e13

Hvilken av dem? Jeg ser de har flere 

Skrevet

Når du har gjort alt det du har gjort, uten at det funker, da mener jeg bestemt at legen burde være neste stoppested  Mulig du er kandidat for isotretinoin. Kan kurere det for alltid. 

Anonymkode: fdc85...099

• Liker 1
Skrevet

Kan også anbefale en tur til legen for å få henvisning til hudlege. Eventuelt kan du bestille tid direkte hos en privat hudlege. Jeg slet med akne i voksen alder, dro til privat lege og fikk resept på isotretinoin. Beste jeg har gjort noensinne! 

• Liker 1
Skrevet

Ta bort egg + melkeprodukter.

Anonymkode: fb221...fe5

Skrevet
11 timer siden, alli634 skrev:

Kan også anbefale en tur til legen for å få henvisning til hudlege. Eventuelt kan du bestille tid direkte hos en privat hudlege. Jeg slet med akne i voksen alder, dro til privat lege og fikk resept på isotretinoin. Beste jeg har gjort noensinne! 

Samme her. Sleit i 20 år, prøvde alt! Iso er mirakel for huden!

• Liker 1
Skrevet
På 15.11.2020 den 13.27, AnonymBruker skrev:

oppsøk lege

Anonymkode: 0820f...69a

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du har gjort alt det du har gjort, uten at det funker, da mener jeg bestemt at legen burde være neste stoppested  Mulig du er kandidat for isotretinoin. Kan kurere det for alltid. 

13 timer siden, alli634 skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Sleit i 20 år, prøvde alt! Iso er mirakel for huden!

Jeg er jo ikke hardt eller alvorlig rammet, det er liksom bare alltid noen der😕

Skrevet

Lavkarbo ordnet det for meg. Jeg har prøvd mange produkter og det var påfølgende endring. Nå kan jeg tillate meg mye mer/leve nesten som vanlig men sjokolade gjør slik jeg får de tilbake, da er det bare å være streng noen dager så forsvinner de igjen.

Anonymkode: c850d...375

Skrevet

Når du vasker håret, prøv å bøye hodet fremover slik av shampoo og særlig balsam ikke blir liggende i håret mens det ligger/ renner balsam nedover ryggen. 
Dette hjalp meg. Ikke fjern ting fra kostholdet.

Og ta kontakt med lege. 

Anonymkode: 76099...b8b

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo ikke hardt eller alvorlig rammet, det er liksom bare alltid noen der😕

Man ikke være hardt rammet for å få hjelp. Dersom aknen gir arr så er det indikasjon på medikamentbehandling.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du vasker håret, prøv å bøye hodet fremover slik av shampoo og særlig balsam ikke blir liggende i håret mens det ligger/ renner balsam nedover ryggen. 
Dette hjalp meg. Ikke fjern ting fra kostholdet.

Og ta kontakt med lege. 

Anonymkode: 76099...b8b

Hjelper det bedre en å skylde godt av etterpå?

Skrevet

Isotretinoin 

Anonymkode: ef9c5...044

Skrevet
On 11/17/2020 at 8:35 PM, AnonymBruker said:

Hvilken av dem? Jeg ser de har flere 

Cerave SA Cleanser. Den kan brukes både i ansiktet og på kroppen. Den er utsolgt ofte (jeg ventet lenge før jeg fikk tak i!), men kanskje lookfantastic har den?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville gått til fastlegen med problemet og sannsynligvis få utskrevet resept på epidou gel siden det ikke virker som at de såpene som du kjøper ikke fungerer og at kvisene kan gi arr. 

Endret av gohege
Skrevet

Hjelper ikke en dritt å fjerne melkeprodukter. Latterlig at folk fortsatt messer om det. Når det er snakk om å virkelig slite med akne, altså ikke bare få det rett før mensen eller når man har skeiet ut og spist sjokolade, så er det gjerne hormonelt og må bekjempes på andre måter.

TS snakk med lege! Ikke kast vekk tid på kjerringråd og hudprodukter som ikke virker

Anonymkode: 1ba8a...2f5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...