Gå til innhold

Er barn kun en vare som man må ha? Og på samme måte som maten i butikken så velger man bort mat man ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som føler at samfunnet beveger seg i en skummel retning. Man skal få et barn på død og liv, men ikke hvis barnet har en funksjonshemming, feil kjønn eller hvis man reise på ferie( Full spredning). Det at barnet trenge to foreldre er ikke viktig lenger, det er behov til konsumenten som betyr noe.

Dette gjør meg uvel.

Anonymkode: 79a66...98e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du tar helt feil. Hvilke mennesker er det du omgås egentlig??? 

• Liker 4
Skrevet

Nei jeg føler det ikke sånn, og kjenner helle ringen sånne.

Anonymkode: da903...715

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig tema å snakke om, men jeg diskuterte det med min søster i går. Litt i kjølvannet av den nye serien til Lisa Tønne på NRK.. Er ikke dette toppen av egoisme? 

Har man som singel / aleneforeder i det minste gjort seg noen refleksjoner rundt hvor sårbart dette barnet, faktisk blir med kun 1 forelder? 

Ingen har noen garantier i utgangspunktet, men det som gjør meg kvalm er at man med overlegg/vilje og viten blir aleneforelder.

Anonymkode: 68d9c...993

• Liker 2
Skrevet

Du får være glad folk velger å få barn du, så staten får inn skattepenger til pensjonen din. Noe mer styring over folks reproduksjon synes jeg ikke du skal legge deg opp i. Det er ikke du som er ansvarlig for unnfangelsen og du har ikke styringsrett over folks liv.

Eksemplene dine er for øvrig helt i tåka.

Anonymkode: afdb5...607

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig tema å snakke om, men jeg diskuterte det med min søster i går. Litt i kjølvannet av den nye serien til Lisa Tønne på NRK.. Er ikke dette toppen av egoisme? 

Har man som singel / aleneforeder i det minste gjort seg noen refleksjoner rundt hvor sårbart dette barnet, faktisk blir med kun 1 forelder? 

Ingen har noen garantier i utgangspunktet, men det som gjør meg kvalm er at man med overlegg/vilje og viten blir aleneforelder.

Anonymkode: 68d9c...993

Alt tyder på at disse barna klarer seg bedre enn, og har det bedre enn de som bommer på pilla, ble gravid med en ons, eller en partner i et skrantende forhold som stakk ved fødsel.

Fortsatt mye fordommer ute å går ser jeg.

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som føler at samfunnet beveger seg i en skummel retning. Man skal få et barn på død og liv, men ikke hvis barnet har en funksjonshemming, feil kjønn eller hvis man reise på ferie( Full spredning). Det at barnet trenge to foreldre er ikke viktig lenger, det er behov til konsumenten som betyr noe.

Dette gjør meg uvel.

Jeg lurer i grunnen mer på hvilken retning du beveger deg i (og kanskje enda mer på hvor du er)... 😄  

Anonymkode: 19b9b...90e

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Skulle vært kategorisert som omsorgssvikt å bli aleneforelder med vilje der man frarøvet et barn halve sin slekt. Men de voksnes behov er visst viktigst.. 

Anonymkode: 30c89...7e6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Skulle vært kategorisert som omsorgssvikt å bli aleneforelder med vilje der man frarøvet et barn halve sin slekt. Men de voksnes behov er visst viktigst.. 

Kødder du nå, eller er du faktisk blåst på ekte? Omsorgssvikt? Kyss meg i ræva.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Bernardette skrev:

Kødder du nå, eller er du faktisk blåst på ekte? Omsorgssvikt? Kyss meg i ræva.

Kødder ikke. Ro ned personangrepene du. 

• Liker 4
Skrevet

Dytt

Skrevet

Det er ikke synd på barn som blir til ved en tur til Danmark. Disse mødrene er som regel over snittet ressurssterke og ønsker seg barn veldig sterkt, noe som er en fordel for barna.

Ville bekymret meg mer for barn der foreldrene ikke er ressurssterke. (Og ressurssterk gjelder ikke bare økonomi) Og barn født av foreldre som kanskje ruser seg, er psykisk eller fysisk voldelige, som har ekstreme konservative verdier (feks der jenta i familien ikke får utfoldet seg fordi "hun hører til på kjøkkenet") osv

Anonymkode: 0046e...68e

• Liker 6
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt tyder på at disse barna klarer seg bedre enn, og har det bedre enn de som bommer på pilla, ble gravid med en ons, eller en partner i et skrantende forhold som stakk ved fødsel.

Fortsatt mye fordommer ute å går ser jeg.

Det stemmer ikke, barn av aleneforeldre, spesielt mødre, gjør det verst på de fleste statisitikker...

Anonymkode: 6ac2c...dd4

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke, barn av aleneforeldre, spesielt mødre, gjør det verst på de fleste statisitikker...

Anonymkode: 6ac2c...dd4

Ja for hvor ressurssterk man er har ingen betydning. Om mor og far ruser seg, er voldelig osv har ingen betydning. Alt som teller er at man har 1 forelder av hvert kjønn. 🙄

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjør meg uvel.

Ja jeg tror desverre noen tenker sånn. 

Anonymkode: 43584...a5d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja for hvor ressurssterk man er har ingen betydning. Om mor og far ruser seg, er voldelig osv har ingen betydning. Alt som teller er at man har 1 forelder av hvert kjønn. 🙄

I utgangspunktet teller dette mer enn mange liker å innrømme. Men det er jo ikke politisk korrekt å si høyt.. To foreldre er nesten alltid bedre enn 1 når vi ikke snakker om de ressurssvake, som er en relativt liten andel. Her snakker vi om "folk flest". En forelder og en slekt, som i tilfellene der en person blir forelder alene ved hjelp av donor er mye mer sårbart enn hvis man har dobbelt så mange å spille på. Sier seg selv. Si at forelderen dør/blir alvorlig syk (fysisk og psykisk) osv. Hvordan løser man dette? Hvem får ansvaret for barnet som står der uten en fungerende forelder? Øvrig slekt? Det er i så fall ganske egoistisk å basere seg på andre på den måten. 

Når det gjelder frasen om at de som skaffer seg donorbarn er så innmari ressurssterke, mener jeg at det er opphauset. Vet om flere som har fått barn alen via felles venner, og de er ikke mer ressurssterke enn noen andre. De har sine styrker og svakheter som vanlige folk. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...