AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Jeg har jobbet med et prosjekt i nesten et halvt år nå. I forrige uke skulle dette prosjektet fremføres for en gruppe, som skulle ta prosjektet med i vurderingen av noe denne gruppen skulle utvikle. Har en kollega som trengte å øve seg på å gjøre en slik fremføring, ettersom vår jobb i stor grad innebærer sånne fremføringer og hun trengte erfaring. Nå har det seg slik at denne gruppen valgte å bruke mye av prosjektet mitt til sin utvikling, noe som er veldig stas. Problemet er bare at det er kollegaen min som får all creden for dette! Alle på jobb vet at det er jeg som har sittet med dette prosjektet i flere måneder nå, og at jeg lot henne fremføre det, men det er som om alle glemmer det og kun gir henne cred fordi det var hun som hadde fremføringen. Det kan godt hende det er smålig av meg, men jeg blir skikkelig skuffet og lei meg. Jeg lot henne fremføre prosjektet for å være grei, også virker det som alle har glemt at jeg har skrevet vært eneste ord av fremføringen - hun bare leste det høyt. Kollegaen min og er mest opptatt av å snakke høyt om at hun fikk skryt av gruppen for at hun var flink under fremføringen. Det er jo hyggelig det, men det finnes jo grenser for hvor vanskelig det er å få et ferdig manus, øve på det og fremføre det. Trengte bare å blåse ut litt! Er jeg smålig som føler det sånn? Det er jo veldig stas for meg at mitt prosjekt brukes i videreutviklingen, men denne gleden faller litt igjennom når en annen person tilsynelatende får all skryt for en jobb jeg har brukt et halvt år på. Anonymkode: dce94...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Jeg skjønner deg godt! Godt jobbet forresten! Anonymkode: ce00b...932 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jeg smålig som føler det sånn? Både ja og nei. Skjønner frustrasjonen din rundt at du ikke får crediten, men samtidig ga du jo frivillig henne denne crediten. Så mye er din egen feil. Du skriver at "alle på jobb vet at det er jeg som har skrevet dette".... og det er vel det som betyr noe, er det ikke? Du får jo egentlig crediten, bare ikke høyt. Anonymkode: fad58...7c9 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Men har hun fått skryt for innholdet da? Hvis hun trengte å øve seg på å holde presentasjoner, og hun klarte dette fint, så fikk hun vel skryt for nettopp det at hun presenterte bra? Anonymkode: 1f6a7...e84 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Hun må jo være den som sier "takk for fine ord, men innholdet er det altså X som sto for, jeg bare presenterte" Har du satt navnet ditt på presentasjon og rapporter? Anonymkode: ad025...4ac 14
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Jeg skjønner deg! Har selv opplevd dette i mindre sammenhenger, og passer derfor alltid på å ikke forhåndsdele det jeg har tenkt å presentere/foreslå i møter. trøsten er at de vil forstå det hvis noen stiller et oppfølgingsspørsmål utenfor manus. Men det virker som at de har forstått at hun var spent, og derfor gir henne mye ros for fremføringen først og fremst! Håper noen har vett til å rose det bakenforliggende arbeidet også😊👏🏻 Anonymkode: 93ef6...94c 2
Gjest O.G. Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet med et prosjekt i nesten et halvt år nå. I forrige uke skulle dette prosjektet fremføres for en gruppe, som skulle ta prosjektet med i vurderingen av noe denne gruppen skulle utvikle. Har en kollega som trengte å øve seg på å gjøre en slik fremføring, ettersom vår jobb i stor grad innebærer sånne fremføringer og hun trengte erfaring. Nå har det seg slik at denne gruppen valgte å bruke mye av prosjektet mitt til sin utvikling, noe som er veldig stas. Problemet er bare at det er kollegaen min som får all creden for dette! Alle på jobb vet at det er jeg som har sittet med dette prosjektet i flere måneder nå, og at jeg lot henne fremføre det, men det er som om alle glemmer det og kun gir henne cred fordi det var hun som hadde fremføringen. Det kan godt hende det er smålig av meg, men jeg blir skikkelig skuffet og lei meg. Jeg lot henne fremføre prosjektet for å være grei, også virker det som alle har glemt at jeg har skrevet vært eneste ord av fremføringen - hun bare leste det høyt. Kollegaen min og er mest opptatt av å snakke høyt om at hun fikk skryt av gruppen for at hun var flink under fremføringen. Det er jo hyggelig det, men det finnes jo grenser for hvor vanskelig det er å få et ferdig manus, øve på det og fremføre det. Trengte bare å blåse ut litt! Er jeg smålig som føler det sånn? Det er jo veldig stas for meg at mitt prosjekt brukes i videreutviklingen, men denne gleden faller litt igjennom når en annen person tilsynelatende får all skryt for en jobb jeg har brukt et halvt år på. Anonymkode: dce94...bdd Hun er en snik og du bør sette henne på plass.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Det er vel du som skal føre prosjektet videre? Håper det! Anonymkode: 486f8...f3d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 Dette er jo hårreisende og hun er en snik som tar imot alt uten å si at det var du som stod for det meste. Anonymkode: a0e82...661 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 Det finnes mange sånne mennesker. Pass på å få fram overfor kolleger at dette var ditt arbeid. Anonymkode: 1e14d...acf 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 skrev du i manuset "jeg" og ikke "vi" eller "gruppa"???? Anonymkode: a3cfe...a1e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes mange sånne mennesker. Pass på å få fram overfor kolleger at dette var ditt arbeid. Anonymkode: 1e14d...acf Det verste er at de ofte faktisk tror det er de selv som har gjort jobben. Ett eller annet rart skjer oppe i hodet på dem. Anonymkode: 1e14d...acf 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun må jo være den som sier "takk for fine ord, men innholdet er det altså X som sto for, jeg bare presenterte" Har du satt navnet ditt på presentasjon og rapporter? Anonymkode: ad025...4ac Navnet mitt står på de dokumentene som ble sendt til gruppa i forkant av fremføringen. Så gruppa vet nok også at jeg i stor grad har vært delaktig, selv om manuset fra selve fremføringen ikke blir levert inn og det ikke står noe navn på det. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel du som skal føre prosjektet videre? Håper det! Anonymkode: 486f8...f3d Dessverre er prosjektet "over" fra min side nå. Min jobb er gjort, så nå er det gruppa som hørte på foredraget som fører det videre. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: skrev du i manuset "jeg" og ikke "vi" eller "gruppa"???? Anonymkode: a3cfe...a1e I manuset bruker man ikke ord som "jeg" eller "vi", så det kommer ikke frem av det som blir sagt fra manuset hvem som har skrevet det. Anonymkode: dce94...bdd
Blueturtle Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 Syntes du bør handle asap her. Send en Mail til gruppa som tar det videre at du syntes det er hyggelig at de syntes prosjektet ditt var spennende, og at de endelig skal ta fatt i deg hvis de ønsker noen flere detaljer eller utdypninger. Dette fikser du, Men du må ta tilbake kontrollen!! 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men har hun fått skryt for innholdet da? Hvis hun trengte å øve seg på å holde presentasjoner, og hun klarte dette fint, så fikk hun vel skryt for nettopp det at hun presenterte bra? Anonymkode: 1f6a7...e84 Vel, det er jo innholdet som har ført til at denne gruppen vil bruke det videre i sitt arbeid, men alle får det jo til høres ut som det er min kollega sin fortjeneste. Enda hun bare fremførte innholdet som jeg hadde produsert. Anonymkode: dce94...bdd
Gjest O.G. Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 7 timer siden, Blueturtle skrev: Syntes du bør handle asap her. Send en Mail til gruppa som tar det videre at du syntes det er hyggelig at de syntes prosjektet ditt var spennende, og at de endelig skal ta fatt i deg hvis de ønsker noen flere detaljer eller utdypninger. Dette fikser du, Men du må ta tilbake kontrollen!! Dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå