Gå til innhold

Karantene og symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har vært i kontakt med en som er smittet og er nå i karantene. Han har ingen symptomer. Baby derimot våknet idag med feber på 38. Jeg er litt uggen og kvalm. Skal ringe korona tlf den er stengt nå. Men hva gjør jeg? Bør vi alle teste oss? Kan jeg dra på jobb?

Anonymkode: 10a1c...081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt må du ikke dra på jobb når du har hatt kontakt med noen som kanskje er koronasmittet, og har symptomer på sykdom.

• Liker 4
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er litt uggen og kvalm. Skal ringe korona tlf den er stengt nå. Men hva gjør jeg? 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg dra på jobb?

Nei.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville testet bare deg (og selvfølgelig vært hjemme fra jobb). Du sier ikke hvor gammel sønnen din er, men er han under ungdomsskolealder sier man at man skal være restriktiv på testing, hvertfall når han ikke har symptomer, da han likevel er i karantene. Hvis han derimot utvikler symptomer så burde han testes, da han beregnes som sannsynlig syk (grunnet nærkontakt), og da skal han i isolasjon og resten av husstand i karantene.

Baby ville jeg avventet og sett. Det er jo veldig normalt med feber hos babyer, men jeg ville holdt babyen hjemme uten kontakt med andre.

• Opprett ny...