AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #21 Skrevet 15. november 2020 Jeg begynte i bhg da jeg var fire, kan ikke tenke meg at det har påvirket meg negativt. Jeg er selv hjemmeværende, men barnet mitt er i bhg noen timer hver dag for sosialiseringen sin skyld. Så får jeg gjort husarbeid og har fått unnagjort det meste til barnet kommer hjem. Hun startet rett før hun fylte tre. Anonymkode: d3c8c...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #22 Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir barn generelt tryggere og får en bedre oppvekst av dette? Anonymkode: c2afb...2cf Ja de blir ofte mye tryggere og mindre stresset og sliten i forhold til barn som tilbringrr lange dager i bhg og sfo. Anonymkode: 7319c...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #23 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja de blir ofte mye tryggere og mindre stresset og sliten i forhold til barn som tilbringrr lange dager i bhg og sfo. Anonymkode: 7319c...dc6 Gjør de? De fleste ungene jeg kjenner er heldigvis trygge og glade, helt uavhengig av om de har hjemmeværende mødre eller ei. Ser jeg meg rundt, i barnas bekjentskapskretser, ser jeg ikke mye til utrygge og stressa barn. Og hos de som ER utrygge eller sliter, kan det jo ligge mange årsaker bak. Ikke ment som noe angrep, men jeg synes påstanden din blir litt lettvint og sier mer om dine personlige preferanser enn om fakta. Anonymkode: 17426...a37 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #24 Skrevet 15. november 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør de? De fleste ungene jeg kjenner er heldigvis trygge og glade, helt uavhengig av om de har hjemmeværende mødre eller ei. Ser jeg meg rundt, i barnas bekjentskapskretser, ser jeg ikke mye til utrygge og stressa barn. Og hos de som ER utrygge eller sliter, kan det jo ligge mange årsaker bak. Ikke ment som noe angrep, men jeg synes påstanden din blir litt lettvint og sier mer om dine personlige preferanser enn om fakta. Anonymkode: 17426...a37 Du har jo veldig lite å sammenligne med siden de aller fleste barn i Norge går i barnehage. Du vet ikke hvordan alle disse barna hadde hatt det om de hadde hatt kortere dager og/eller hjemmeværende mor. Og fordi Norge ønsker folk flest i jobb og derfor er avhengig av at flest mulig velger å ha barna sine i barnehage vil du heller aldri finne offentlig forskning på hvordan barn i barnehage egentlig har det. Anonymkode: c5eba...1d8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #25 Skrevet 15. november 2020 Ja, hvis foreldrene ikke slår. Mamma slo, så for min del kunne hun godt vært på jobb. Kjeftesmella. Anonymkode: 84fd1...d27
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #26 Skrevet 15. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mor var hellig overbevist om at barnehager var det verste på jord og at foreldre bare hadde ungene der for å slippe å ta seg av dem selv. Hun var selvfølgelig hjemmeværende husmor. Vi var lutfattige, hadde aldri råd til noe siden min far ikke tjente spesielt bra heller. Når jeg begynte på skolen kjente jeg naturlig nok ikke en sjel der. En seksåring totalt uvant med være hjemmefra, plutselig plassert sammen med en haug andre som var sosialisert i barnehager gjennom fire-fem år. Det var steintøft i starten, jeg var jo ikke vant til hvordan andre barn lekte. Jeg ønsker ikke den opplevelsen for noen. Om en eller begge foreldrene jobber litt redusert så lenge barna er små har jeg sansen for, men barn har definitivt ikke best av å bare være med foreldre og evt søsken frem til skolealder. Ja til barnehager! Anonymkode: cbc21...49b Jeg er så enig. Selv var jeg hjemme med mamma til jeg begynte på skolen som 7 åring. Vi gjorde aldri noe sammen og hun satt stort sett i sofaen å så på serier eller vasket huset. Hun var i tillegg deprimert så jeg kunne aldri be om noe eller forvente at hun orket å gå ut. Så jeg var mye ute alene. Uansett jeg hadde hatt det mye bedre i barnehage. Vi hadde både råd og mulighet og alle barna i nabolaget gikk i bhg. Anonymkode: 1cfe0...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #27 Skrevet 15. november 2020 Dette er nok avhengig av flere faktorer. Min mor jobbet 60% da jeg var barn og ungdom. Vi fant aldri på noe sammen da hun hadde fri og hun satt stort sett i sofaen med TVen på. I tillegg var jeg hos dagmamma uten andre barn og dagmammaen fant heller ikke på så mye. Ikke rart jeg er litt sosialt tilbakestående, Anonymkode: 7be76...d64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå