AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Jeg har flyttet inn i leilighet som kan betraktes som ett roms. Det er ikke soverom, og stue kan vi si er rektangelformet. Hva starte med? skal jeg tenke seng, spisebord og sofa først? ja, og jeg trenger hyller, og et sted å legge klær, og kasseroller. Høres ut som det kan bli veldig minimalistisk. Skal jeg tenke slik hotellrom er? enkelt, rent, og fine farger? hvor starter du prosessen? 3x8 meter er "stuen" som også trenger det stedet jeg lagrer kasseroller, klær, skal sove. Jeg er mann. Anonymkode: ab6a7...dbe
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Du må nesten laste på en tegning som viser hvor dør og vindu befinner seg. 😊 men 24 m2 er jo ganske generøst. Jeg bodde. På 11 i mange år Anonymkode: 59bca...854 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må nesten laste på en tegning som viser hvor dør og vindu befinner seg. 😊 men 24 m2 er jo ganske generøst. Jeg bodde. På 11 i mange år Anonymkode: 59bca...854 Dette! Og hva har du fra før, TS? Anonymkode: 050e3...f74
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Sketch001.tif Anonymkode: ab6a7...dbe
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Om det er din leilighet og du skal bo der lenge hadde jeg vurdert å sette inn skapseng med sofa på kortveggen ved badet og plassbygd oppbevaring på sidene av sengen med samme tykkelse som sengen. Anonymkode: 9c6d4...eae
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det er din leilighet og du skal bo der lenge hadde jeg vurdert å sette inn skapseng med sofa på kortveggen ved badet og plassbygd oppbevaring på sidene av sengen med samme tykkelse som sengen. Anonymkode: 9c6d4...eae ja, jeg liker plassbygd innredning/oppbevaring Gode ideer du serverer. Jeg vil gjerne ha to lenestoler, og en tv avdeling. Jeg har kjøpt rundt spisestuebord, kanskje omtrent 1 meter i diameter. Det ser jeg for meg blir foran vinduene. Det første jeg har kjøpt er gardiner, rett og slett for å hindre innsikt. Forstår jeg må få til ha teppe. Men kjøkkeninnredning har ikke nok oppbevaring til at jeg kan ha kasseroller/stekepanner. Dra blir det vel en praktisk trancherbord, så smidig som overhodet mulig. Jeg har også tenkt ivar hyller med det potensiale som finnes innen der. Men det er mulig jeg er på bærtur. Plassbygd trenges å planlegges langt mer for å få frem budskapet i det, både praktisk og estetisk. Anonymkode: ab6a7...dbe
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Vil skyte inn at et rundt spisebord tar mye mer plass enn et kvadratisk, for du kan ikke sette det inntil en vegg og trenger mer plass til stolene. Ellers ville jeg begynt å tenke hvordan du skal bruke hjemmet ditt. Gjester kan spise middag i en ok sofa med et stuebord med god nok plass. En puff kan være avlastning for bena dine, og sitteplass for en gjest. Ville likevel hatt et bord, men ikke så stort, plass til to holder lenge, du kan skvise inn tre stk. ved behov. Skal du ha skrivebord med plass til pc? Jeg ville foretrukket å ha en løsning som kan gjemmes vekk (enten inne i et skap, eller en sånn pult du trekker ut. Ikke bruk for mørke farger, det minimerer. Teppe gjør det mer koselig og lunt. Bruk høyden med hyllene, de kan du ha f. eks over et vindu hvis du har plass. Og tenk også luft - det må ikke bli for mange ting og for tett. Innredd litt og litt. Når det gjelder seng hadde jeg personlig gått for sovesofa. Anonymkode: 918c6...a28 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Har du tilhørende bod, eller skal alt drikke bruker daglig finnes i selve leiligheten? Anonymkode: 59bca...854
Gramma Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Men kjøkkeninnredning har ikke nok oppbevaring til at jeg kan ha kasseroller/stekepanner. Dra blir det vel en praktisk trancherbord, så smidig som overhodet mulig. Jeg har også tenkt ivar hyller med det potensiale som finnes innen der. Anonymkode: ab6a7...dbe Du kan også henge kasseroller fra tak. I min forrige leilighet hadde et lite og upraktisk kjøkken og hang opp et oppheng à la dette: https://www.wayfair.com/kitchen-tabletop/pdx/red-barrel-studio-ceiling-mounted-wooden-hanging-pot-rack-rbrs3062.html Den tålte mye vekt, både steikepanne i støpejern og le creuset-gryte. (Ellers er det greit å holde grytene sånn noenlunde like om du går for en sånn løsning, type stål.) Det sparer i alle fall utrolig mye plass kontra skap/hyller. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 5 timer siden, Gramma skrev: Du kan også henge kasseroller fra tak. I min forrige leilighet hadde et lite og upraktisk kjøkken og hang opp et oppheng à la dette: https://www.wayfair.com/kitchen-tabletop/pdx/red-barrel-studio-ceiling-mounted-wooden-hanging-pot-rack-rbrs3062.html Den tålte mye vekt, både steikepanne i støpejern og le creuset-gryte. (Ellers er det greit å holde grytene sånn noenlunde like om du går for en sånn løsning, type stål.) Det sparer i alle fall utrolig mye plass kontra skap/hyller. Hvilket land kommer produktene i fra? da blir det vel toll å betale i tillegg? Anonymkode: ab6a7...dbe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du tilhørende bod, eller skal alt drikke bruker daglig finnes i selve leiligheten? Anonymkode: 59bca...854 har tilhørende bod, jeg vil ha minst mulig i leiligheten. Men likefullt trenger jeg oppbevaring i form av hylle og skap. Anonymkode: ab6a7...dbe
Gramma Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket land kommer produktene i fra? da blir det vel toll å betale i tillegg? Anonymkode: ab6a7...dbe Det var bare et eksempel, var det første som kom opp på google. Lurt å unngå toll, ja!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 5 minutter siden, Gramma skrev: Det var bare et eksempel, var det første som kom opp på google. Lurt å unngå toll, ja! jeg troddde du hadde kjøpt der i fra, nå ble jeg jo usikker, Anonymkode: ab6a7...dbe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Her er et lite forslag 😅 Anonymkode: 59bca...854
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Hvis du skal ha TV, så heng den over de små kommodene. Anonymkode: 59bca...854
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Tenk soner. Litt usikker på om det er dør mellom kjøkken direkte til stuen, men tolker det slik at det ikke er det. Kommoder får du brukt på Finn for en rimelig penge. Ikke så dype, men høye hadde vært ideelt mtp plass, men da kan det bli vanskelig å ha en TV over. Men da har du plass til en god del klær. hvis du kjøper en bra sovesofa, med oppbevaring har du et sted som både kan romme sengetøy, men også andre småti g om behov. Eks gensere og litt større klær. Lite smalt sofabord. Lett og hjerne med oppbevaring, så har du plass til saker og ting under eller i bordet. (Laptop, pad, bøker) et stort speil på veggen vil åpne opp rommet og gi en følelse av at det er større. Hvis gulvet er veldig mørkt, legg på et lyst stort teppe. spisesone klaffebord er et must tenker jeg. Gjerne ett vegghengt og gjerne noen stablekrakker i tillegg til bord og to nette kjøkkenstoler. Disse kan flyttes rundt på om behov og når besøk. hadde investert i et vitrineskap med lys i på en av veggene ved siden av kjøkkenbordet. Da kan du ha alt av kopper og kar der, og kun ha matlagingsgreier på kjøkkenet. Et brett som kan henge på veggen er greit for å lett frakte ting mellom sonene. hadde også hengt en stringhylle over bordet, med plass til litt bokser og ting, der du har te og kaffe og telys osv kjøp kun inn kjøkkenting som kan stables oppi hverandre. tror det var det jeg hadde å bidra ,ed til nå 😅 Anonymkode: 59bca...854 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 Ellers er det lurt å Google small apartments på Pinterest 👍🏻 Anonymkode: 59bca...854 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 gode ideer. Det har jo en del å si hva jeg treffer av møbler på markedet her og nå. Rundt spisestuebord er jeg fornøyd med. Så var det seng som jeg ikke har funnet enda. Jeg vurderer å flytte kjøleskapet, og få inn der andre elementer, kanskje trancherbord/kjøkkenøy. Anonymkode: ab6a7...dbe
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 Prøv å tenke alternativ nytte i møbler - sovesofa i stedet for seng; puff med oppbevaring; PAX-klesskapene fra IKEA med 37 cms dybde for oppbevaring av dekketøy, husgeråd, og mat (fortrinnsvis med dører slik at du ikke har den visuelle distraksjonen), samt klær og sko. Billy-skapene fra IKEA rommer veldig mye, og med vitrinedører ser det straks mer ryddig ut. Man får også kjøpt andre knotter enn de som følger med. Dessuten kan de bygges i høyden slik at du får utnyttet høyden under taket best mulig. Og trenger du faktisk TV, eller holder det med laptop-skjerm? I tillegg ville jeg ha lagt vekt på god belysning hhv. lyssetting. Det har så mye å si for hvordan et rom fremstår. Anonymkode: 7c48c...d49
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å tenke alternativ nytte i møbler - sovesofa i stedet for seng; puff med oppbevaring; PAX-klesskapene fra IKEA med 37 cms dybde for oppbevaring av dekketøy, husgeråd, og mat (fortrinnsvis med dører slik at du ikke har den visuelle distraksjonen), samt klær og sko. Billy-skapene fra IKEA rommer veldig mye, og med vitrinedører ser det straks mer ryddig ut. Man får også kjøpt andre knotter enn de som følger med. Dessuten kan de bygges i høyden slik at du får utnyttet høyden under taket best mulig. Og trenger du faktisk TV, eller holder det med laptop-skjerm? I tillegg ville jeg ha lagt vekt på god belysning hhv. lyssetting. Det har så mye å si for hvordan et rom fremstår. Anonymkode: 7c48c...d49 Det er svært mørkt i hele leiligheten, fordi det ikke finnes en tak lampe eller tilrettelagt til det. Så ja, må tenke alternativt til å oppnå det. Jeg vurderer at tv kan henge på vegg. Jeg må på et vis unytte takhøyden, og lagre på evt. hyller høyt oppe i veggen. Formålet mitt er at det skal være mye gulv areal, lett å rengjøre uten forflyttelse av møbler for å komme til å vaske. Anonymkode: ab6a7...dbe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå