Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet på p-piller for ca. 4 mnd siden. Fikk en blødning etter noen dager og begynte etterhvert med EL-tester. Da det ikke skjedde noe som helst dabbet EL-testingen litt av, og jeg har kun tatt et par her og der de siste ukene, kanskje 2 ganger i uka. Ser at strekene er nå myye svakere enn det de var for 3 mnd siden? Hadde langt ifra positiv da, men streken var veldig tydelig. Nå synes den såvidt. Har fått med meg nok til å vite at testen ikke er positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, men har styrken på streken ellers noen betydning? Kan jeg ha hatt en eggløsning her og misset den fordi jeg ikke testet ofte nok? Har ikke hatt noen blødning. 

Første bildet er tester tatt i løpet av en uke for ca. 3 mnd siden, mens andre bildet er tester tatt spredt utover den siste måneden.

BD873397-508A-4CCD-816C-347CF3AEC4C8.jpeg

72035D8E-ED23-47A1-8FA4-90F197CB779B.jpeg

Anonymkode: cd536...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du med styrken på testen mener tykkelsen på streken, så har den ingen ting å si. Kun fargen. 

Du må sette deg litt grundigere inn i dette med eltesting og teste jevnere (helst til likt tidspunkt hver dag). Å teste litt vilkårlig utover en måned har ingen hensikt.

Eksempel: Er sykluslengden på 28 dager skal du teste første gang på dag 12 i syklusen. Dag 12 regnes fra første dag i menstruasjonsperioden din. Får du f.eks. menstruasjon den 3. juni skal du ta den første eggløsningstesten den 15. juni, og fortsette med å teste hver dag – gjerne på samme tidspunkt av dagen – inntil du får en positiv eggløsningstest.

Anonymkode: d37bd...624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...