Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange pleier du å få?

Når sender du kortene?

Jeg pleier å sende mellom 15 og 20, og får maks 5-6 kort.. Pleier å sende tidlig, så de er fremme helt i begynnelsen av desember.

Anonymkode: f5ca5...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender ca 20 stk, får vel ca 5 tilbake..

Anonymkode: 0d2f0...d0d

Skrevet

Sender ingen, får ca 5

Skrevet

I år jar keg regnet med at der blir ca 45 ut. Pleier å få mellom 10- 15 tilbake. Kun barnefamilier som sender ut,  er mitt inntrykk.

Anonymkode: f8028...797

• Liker 1
Skrevet

Ingen. Ingen sender meg julekort og da sender ikke jeg heller.

Anonymkode: f3574...0b3

Skrevet

Vi pleier å sende/gi ca 25, men merker at færre og færre gir julekort tilbake (ofte i takt med at barna blir så store at de ikke vil være med på bilder lenger, noe jeg ikke helt forstår, julekort trenger tross alt ikke inneholde barnebilder) så jeg vet snart ikke om jeg gidder mer. I år tror jeg vi kun gir til familie og de som gir til oss, rett og slett. Jeg sender julekort i begynnelsen av desember, fordi jeg selv liker å få dem tidlig slik at de kan henges på en snor og være en del av julepynten. :) 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sendte til mine besteforeldre da de var i livet, nå ingen får ingen heller. 

Skrevet

0 hvert år 1989-2019. Blir nok 0 i år også.

Skrevet

21 stk, får så og si ingen tilbake. Men jeg sender fordi jeg har lyst og ikke fordi jeg forventer noen tilbake. Koser meg med å ordne julekort og syns det er en deilig juleforberedelse. I år hjelper datteren min meg og det er en hyggelig stund sammen. 

Anonymkode: d5224...038

• Liker 4
Skrevet

Sender ingen, og får 4-5 stykker i posten. Julekortene kommer stort sett fra barnefamilier som sender bilde av barna hvert år. Det kommer flere digitalt, da. 

Skrevet

Sender ingen, får 4-5 :) får av familie og venner med barn. Vi er bare to voksne, så det har ikke føles naturlig å sende ut selv. Får vi barn gjør vi det sikkert :)

Anonymkode: aac09...c8e

Skrevet

Ingen senes, og får færre for hvert år som går. Like greit, så lenge det bare står god jul og godt nytt år. Hvis vi i tillegg bor i samme by, og ikke tatt oss tid til å møtes i året som er gått, skjønner jeg ikke vitsen med å sende kort.

Anonymkode: 974c6...deb

Skrevet

Sender 10-15, bruker ikke få noen tilbake. Men jeg sender mest fordi jeg synes det er en koselig ting å gjøre, ikke fordi jeg forventer å få tilbake.

Skrevet

Jeg synes det er koselig å få julekort, blir litt mer personlig enn "god jul" i statusfeltet på Facebook. 

Jeg har tidligere sendt ca 20. Ble etterhvert litt skuffet da jeg fikk så lite tilbake, greit at ikke alle sender kort, men en hyggelig "god jul" sms tilbake hadde jo vært hyggelig. Så jeg skrellet listen med kun å sende til de som gav uttrykk for at de syntes det var hyggelig med kort og til de som selv sendte. Det gav meg en så mye bedre godfølelse.

Men så gikk det noen år til og ifjor fikk vi faktisk bare to kort, hadde sendt til ti. Jeg og ei venninne snakket om dette, vi liker begge å sende og å få kort, sender til hverandre, og hun hadde også merket nedgangen i antall julekort, og hadde fått bare to ifjor hun også. Iår dropper jeg det nok. 

Får legge til at jeg har kun sendt til venner og familie, ingen perifere bekjente. 

Anonymkode: 7a574...b99

• Liker 1
Skrevet

Sender ingen lenger, det begynner å bli noen år siden sist jeg sendte et julekort. Droppet det etterhvert, da jeg merket at flere og flere andre sluttet å sende sånt pr post. Kan ikke huske å ha mottatt noen kort i jula heller de siste årene.

Det kommer noen "god jul" og sånn på sms istedet, og rundt nyttårsaften så kommer det gjerne en del godt-nyttårsønsker (også på sms).

Skrevet

Får to eller tre i postkassen, sender to. Liten pakke til nummer tre. 

Skrevet

Sender ingen, får kanskje 3-4.

Skrevet

Etter at vi fikk barn har vi sendt ut i underkant av 30. Vi får sikkert minst 10 tilbake. 

I vår omgangskrets er det ganske vanlig å sende julekort, men da enten generelle julekort, kort fra veldedige organisasjoner eller andre søte kort. Det er bare barnefamilier som sender ut bilder.

Anonymkode: 7a116...0bc

• Liker 1
Skrevet

Merker vi får færre og færre for hvert år, tror flere legger ut felles julehilsen med bildet på sosiale medier. I fjor var vel første gangen jeg ikke sendte ut selv også, føler meg litt ferdig med deg. Føler også det brukes til litt skryte av barna/familien min greier, som med så mye annet...

Anonymkode: 720a8...360

Skrevet

Sender rundt 10, får gjerne 4-5 tilbake. Men jeg skriver julekort først og fremst fordi jeg syns det er koselig. Å få kort tilbake er en bonus. 

Anonymkode: 2757c...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...