AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Jeg har en alt for stor og mandig nese med dype grove porer. (Jeg drømmer om å vinne i lotto slik at jeg kan høvle den ned og kjøpe ny) I disse porene legger det seg mye fett og drit. Jeg prøver å klemme ut etter at jeg har dusja og sånn, men resultatet er gjerne at jeg blir rød og hoven og nesa blir enda større enn før. Har prøvd diverse ansiktsmasker uten særlig hell føler jeg. Spesielt over neseborene er porene store og med mye fett i. Vanskelig sted å klemme ut. Noen som har produkter å anbefale? Har sett litt på de vacummaskinene som skal suge møkka ut av porene men synes det ser ut som drit som ikke virker. Anonymkode: 84e84...12f
Roci Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Du kan prøve produkt med BHA (salicylsyre). Syren løser opp hudormene, forebygger dannelsen av nye, og bidrar til å regulere talgproduksjonen. I tillegg kan du forsøke med niacinamide, som også virker forebyggende og balanserende. Ikke klem ut hudirmene selv, det.gjør bare vondt verre.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Rens huden morgen og kveld hver eneste dag så forsvinner problemet. Anonymkode: 97e14...736
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Nincamide pluss Zink ( the ordinary) og så den røde syrepeelingen. ( The ordinary) Anonymkode: 4609e...8e1
Kenelz Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Før du gjør noe videre så kan det godt være du ikke har hudormer, men sebaceous filament. Det ligner på hudormer, men forverres når du fikler med den. Forhør deg med en hudlege! Helt unødvendig å komme med tips om produkter som mest sannsynlig ikke kommer til å fungere. 😊 1
Roci Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, Kenelz skrev: Før du gjør noe videre så kan det godt være du ikke har hudormer, men sebaceous filament. Det ligner på hudormer, men forverres når du fikler med den. Forhør deg med en hudlege! Helt unødvendig å komme med tips om produkter som mest sannsynlig ikke kommer til å fungere. 😊 BHA hjelper mot sebaceous filaments også, men du har helt rett i at man ikke skal fikle med dem (heller). TS kan nok med fordel oppsøke en hudlege, men det skader likevel ikke å prøve ut veldokumenterte ingredienser i mellomtiden 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 What.. Har alltid trodd jeg hadde problemer med hudormer, men etter å ha googlet sebaceous filament tror jeg sannelig jeg har fått en ny diagnose. @Roci har akkurat begynt med airol pga uren hud... Vil airol hjelpe på dette? Den skal ikke kombineres med salisylsyre som jeg ser du sier kan hjelpe... Anonymkode: adf19...950
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 mine hudormer forsvant, da jeg sluttet å røyke. Anonymkode: 7fee6...c12
Roci Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: What.. Har alltid trodd jeg hadde problemer med hudormer, men etter å ha googlet sebaceous filament tror jeg sannelig jeg har fått en ny diagnose. @Roci har akkurat begynt med airol pga uren hud... Vil airol hjelpe på dette? Den skal ikke kombineres med salisylsyre som jeg ser du sier kan hjelpe... Anonymkode: adf19...950 Ja, Airol vil hjelpe, etter det jeg har klart å finne ut. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, Roci skrev: Ja, Airol vil hjelpe, etter det jeg har klart å finne ut. Håper du har rett men må sette meg litt inn i den nye diagnosen jeg har gitt meg selv 😊 Anonymkode: adf19...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå