AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 (Vi er i slutten av tyveårene) Jeg har ei bekjent som får så innmari lett venninner. Hvor enn hun jobber, studerer eller oppholder seg klarer hun å etablere gode vennskap. Hun har fra før mange venner og har som sagt ingen problemer med å skaffe seg nye. Jeg har mange ganger lurt på hvorfor hun får det til og ikke jeg? Jeg synes selv at jeg er vel så morsom, snill og hyggelig som henne. Det er én ting som skiller oss som jeg kan se, og det er at hun er mer utadvendt og frempå enn det jeg er. Jeg er nok to hakk blygere, spesielt når jeg ikke kjenner personen jeg prater med så godt. Jeg har på min side betraktelig færre venninner og har vanskeligere med å få venninner. Jeg har akseptert det og føler ingen sjalusi, men det har bare fascinert meg litt. Og så har jeg tenkt; Er det lettere å få mer venninner, når man allerede har mange venninner? Det føles ut som at jenter ofte vil "bli venn med" eller henge med jenter som er populære. At de får en slags bekreftelse på at dette er ei jente som er godt likt av andre (iom. alle venninnene og bekjentskapene), så da vil jeg også henge med henne? Og at hun da sikkert er spennende å være med i og med at hun kjenner så mange? Og så går hele den prosessen i en god sirkel hvor man tiltrekker seg flere og flere potensielle bekjentskap? Eller skyldes det hele bare at man er utadvendt, samme hvor mange venninner man har fra før? Jeg vet ikke jeg. Anonymkode: 41294...ebc
Bernardette Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Er det i det hele tatt noen over 15 år som bryr seg om hvem som er "populære"? 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 8 minutter siden, Bernardette skrev: Er det i det hele tatt noen over 15 år som bryr seg om hvem som er "populære"? Selvsagt? Populære popartister. Populære fotballspillere. Populære influencere. Mennesker med mange venner eller følgere. Folk tiltrekkes av populære mennesker, tenker jeg? Anonymkode: 41294...ebc
Bernardette Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvsagt? Populære popartister. Populære fotballspillere. Populære influencere. Mennesker med mange venner eller følgere. Folk tiltrekkes av populære mennesker, tenker jeg? Anonymkode: 41294...ebc Svært enkle mennesker, i så tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Det handler nok mest om at hun er mer utadvendt enn deg. Selv om du er like morsom, snill og hyggelig så er ikke det noe man vet før man blir kjent med deg. Og hvis hun er mer utadvendt ser man fortere de sidene hos henne enn hos deg. Anonymkode: ac0ab...e38
Gjest Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt? Populære popartister. Populære fotballspillere. Populære influencere. Mennesker med mange venner eller følgere. Folk tiltrekkes av populære mennesker, tenker jeg? Anonymkode: 41294...ebc 🤦♂️ Dette handler jo om å tjene penger. Det du snakker om er jo rent sosialt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå