Gjest Albbas Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 (endret) Ideer til BILLIGE kalendergaver til en voksen? Trenger ikke være en ting heller nødvendigvis, men tjenester eller annet... Hva som helst! Har så lyst til å gi en kalender til min søster, som pleier å gi sånn flotte kalendere til ungene mine, og i år fortjener hun noe tilbake. ❤️ Med billig mener jeg at jeg ikke har råd til å legge 50 kroner per gave liksom... Og at det ikke trenger å være så fint og flott, men vise omtanke. Forslag til gaver fra en fireåring er også greit. Endret 14. november 2020 av Albbas
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Om du vil kan du gi typiske bruksting som er rimelig (bomull, qtips, liten tannkrem, servietter, lys) og få noen litt dyrere gaver. Jeg gir til søsteren min hvert år (som en del av julegave) og begynner tidlig for er jeg heldig kan få litt på salmen, men har noen år måtte gjøre begrensninger. Eks ett år gav jeg 4 gaver , en for hver søndag. Da kan du legge litt mer i gavene. Andre forslag: en julekule, lys, bøker (kjøp brukt - da får du rimelige), invitasjon på lunsj/middag (som du kan ha hjemme) 2pk med små håndklær og del i to. Tegnesaker om det er av interesse (kan dele opp i mange pakker da), kortstokk, såpestykke, liten håndkrem Anonymkode: e2692...e63
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Liten flaske antibac. Anonymkode: cbea1...568
Arkana Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Butikker som Normal og TGR har mye billig som passer fint i julekalendere, både til voksne og barn. 1
Diamant20 Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, Arkana skrev: Butikker som Normal og TGR har mye billig som passer fint i julekalendere, både til voksne og barn. Enig! Og søstrene grene
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, Arkana skrev: Butikker som Normal og TGR har mye billig som passer fint i julekalendere, både til voksne og barn. Joda. Men man må jo tenke at det ikke bare skal være ræl som kastes... Og det er ikke så lett å finne noe som er noe under 50 kr. Selv om man kommer ned i ca 20 kr per gave koster kalenderen 500 kr. Bruker man 40 per gave nærmer det seg en tusenlapp. Og da er det kjipt hvis alt er sånn - en blyant, en refleks, ting man allerede kanskje har litt for mye av hjemme, billig godteri man egentlig ikke liker osv. Men opplevelser og tjenester kan være fint, man må bare passe på og faktisk gi dem! I vår familie er det blitt gitt, og man ender opp med å ikke få noe. Fikk f eks valgfri teaterbillett pluss barnevakt, fint det, men jeg husket aldri på det, og hvis jeg gjorde det føltes det rart å gå og «kreve» 500 kr...ble bare aldri noe av. Giveren må passe på at det blir ‘løst inn’. Anonymkode: 202ea...45e
Gjest Albbas Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Takk for gode tips. Kan sjekke TGR og Normal, men søsteren min er opptatt av kvalitet så det kan bli vanskelig. Mulig dette er et umulig prosjekt. 🤭 Men noe kan jeg nok finne! Noen ting kan jo også være litt dyrere.
Arkana Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Det spørs jo hva man tenker er ræl. Badebomber, ansiktsmaske, leppepomade, neglelakk, sjokolade osv er da helt kurant å få i kalenderen som voksen. Så fremt ikke kalenderen skal omtrent utelukkende bestå av personlige gavekort på barnevakt eller fotmassasje og sånne ting så må det nødvendigvis koste noe penger. 1
Gjest Albbas Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 1 hour ago, Arkana said: Det spørs jo hva man tenker er ræl. Badebomber, ansiktsmaske, leppepomade, neglelakk, sjokolade osv er da helt kurant å få i kalenderen som voksen. Så fremt ikke kalenderen skal omtrent utelukkende bestå av personlige gavekort på barnevakt eller fotmassasje og sånne ting så må det nødvendigvis koste noe penger. For søsteren min sin del er ikke hudpleie/badeprodukter aktuelt pga allergi. Men jeg finner sikkert noe på Normal likevel, håndsåper, spiselige ting og sånt. Egentlig litt usikker på hva jeg kan gi i "gavekort". Det er hun som passer mine barn, ikke motsatt. 😂 Tenkte hvertfall gavekort på en kopp kaffe, oss to, på kafé. Noen som har flere forslag?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 Har gitt til foreldrene mine noen ganger. De har typisk pleid å få litt spiselig, som favorittsjokoladen, tyggis/pastiller, kaffe, posesuppe eller -gryte, bollemel, pepperkaker og sånt. Ellers sånt som reflekser, god håndsåpe, håndkrem, morsomme plaster, noe smått av julepynt, duftpinner, sokker, hansker etc. Kjøpte også en gang billige bøker brukt. Hvis man gjør noen gaver billige, går det jo godt an å legge litt mer i andre. Anonymkode: 3934d...f0d
Arkana Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 3 timer siden, Albbas skrev: For søsteren min sin del er ikke hudpleie/badeprodukter aktuelt pga allergi. Men jeg finner sikkert noe på Normal likevel, håndsåper, spiselige ting og sånt. Egentlig litt usikker på hva jeg kan gi i "gavekort". Det er hun som passer mine barn, ikke motsatt. 😂 Tenkte hvertfall gavekort på en kopp kaffe, oss to, på kafé. Noen som har flere forslag? Ja, jeg forstår at allergi er et problem. Hvis dere bor i nærheten av hverandre kan jo en av lukene være at du kommer på døren med nybakt brød til lørdagsfrokosten, eller "i kveld kommer jeg med smågodt og popcorn og så ser vi Love Actually" (eller noe lignende) eller hva med et pent kort hvor du forteller hvorfor du setter pris på henne? Gode ord betyr mye. Du kan skrive ut noen fine barndomsbilder av henne/dere? 1
Jaybird Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 18 hours ago, Albbas said: Ideer til BILLIGE kalendergaver til en voksen? Trenger ikke være en ting heller nødvendigvis, men tjenester eller annet... Hva som helst! Har så lyst til å gi en kalender til min søster, som pleier å gi sånn flotte kalendere til ungene mine, og i år fortjener hun noe tilbake. ❤️ Med billig mener jeg at jeg ikke har råd til å legge 50 kroner per gave liksom... Og at det ikke trenger å være så fint og flott, men vise omtanke. Forslag til gaver fra en fireåring er også greit. Godt spørsmål og flott idé! Har ikke så mange forslag å komme med, men ønsker å gi det samme til en tidligere omsorgsperson for meg, som virkelig hadde fortjent noe slikt. Det er en person det er vanskelig å kjøpe julegaver til, men hvis jeg bare finner på nok småting, så hadde hun sikkert både blitt overrasket over dette, og likt det. Hvis jeg spør om ønsker til julegaver så får jeg stort sett bare "barnevakt" tilbake, så kanskje noe så teit som "gavekort på barnepass" blir en av gavene der (selv om hun jo vet hun bare kan si ifra så stiller jeg opp om jeg har mulighet). Heldigvis er hun glad i sjokolade og annet søtt, det blir det nok litt av. Følger tråden, håper det kommer frem noen flere morsomme og billige tips.
Rumle Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 (endret) 10 minutter siden, Jaybird skrev: Godt spørsmål og flott idé! Har ikke så mange forslag å komme med, men ønsker å gi det samme til en tidligere omsorgsperson for meg, som virkelig hadde fortjent noe slikt. Det er en person det er vanskelig å kjøpe julegaver til, men hvis jeg bare finner på nok småting, så hadde hun sikkert både blitt overrasket over dette, og likt det. Hvis jeg spør om ønsker til julegaver så får jeg stort sett bare "barnevakt" tilbake, så kanskje noe så teit som "gavekort på barnepass" blir en av gavene der (selv om hun jo vet hun bare kan si ifra så stiller jeg opp om jeg har mulighet). Heldigvis er hun glad i sjokolade og annet søtt, det blir det nok litt av. Følger tråden, håper det kommer frem noen flere morsomme og billige tips. Gavekort på tur (fjell eller skog eller noe) hvor du tar med kakao/kaffe og nybakte boller til kaffen? Koselig på så mange måter Endret 15. november 2020 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 4åringen kan male et lite maleri til en av dagene, dere har sikkert maling og så får man ark eller små lerreter på Søstrene Grene. Kjøper du porselensmaling kan h*n lage en kopp (det blir litt dyrere da) Print ut noen fine bilder av henne og barna dine sammen og gi som en gave (Om du ikke har printer så kanskje du kan låne av noen eller fremkalle i fotobutikk, mange har sånne velkomsttilbud der man kan få noen bilder gratis) Vanter er billig og trenger jo ikke ha så høy kvalitet, man kan dele opp et vantepar til 2 gaver. Normal har ofte morsomme julesokker til 20 kr, det kan bli 2 gaver til 10kr stykket. Spiselige ting er jo fint, te eller kaffe, sjokolade, kjeks, fancy havsalt eller annet krydder, tørket frukt, nøtter, olje.. Hjemmebakte julekaker eller kjeks om du er flink til å bake. "Gavekort": cafe-tur, at hun får servert middag hos deg, en tur i skogen eller skitur sammen med eller uten barna (finn et spesifikt turmål i nærheten så det ikke blir så vagt), et glass vin på en bestemt bar Til-og-fra-lapper og gavebånd er kjekt å ha og ikke så dyrt En liten julepynt (her kan kanskje 4-åringen lage noe? Male på noe feks eller klistre glitter på en julekule feks..? Ellers er jo ikke julepynt så dyrt :)) Hårstrikker trenger man alltid om man har langt hår Kubbelys fra Nille om hun liker å tenne lys hjemme Om du bor i nærheten av IKEA har jo de en del billige praktiske greier (noen disse får man vel på Rusta, CO osv også): https://www.ikea.com/no/no/p/omtaenksam-gripeklut-blagra-90389812/ https://www.ikea.com/no/no/p/rinnig-vaskehansker-gronn-40476779/ https://www.ikea.com/no/no/p/treblad-handlepose-ubleket-00470411/ https://www.ikea.com/no/no/p/klockren-stekelokk-40449168/ https://www.ikea.com/no/no/p/oevermaett-matbeskyttelse-sett-med-3-stk-silikon-flerfarget-80417311/ https://www.ikea.com/no/no/p/bevara-poseklemmer-30-stk-flere-farger-flere-farger-assorterte-storrelser-flere-storrelser-10339171/ Anonymkode: 02c50...23a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 Kan det være noe hun trenger hjelp med selv om hun ikke har barn? Feks om hun har en bod som bør ryddes, så kan du si at du gir henne en dag med ryddehjelp. Eller en vaskedag der du hjelper henne med å vaske alle vinduene feks. Eller noe i hagen kanskje, "klipper hekken og planter blomster med deg en valgfri dag til våren"? Vet jo ikke om du allerede gjør sånne ting så det blir teit å gi det i "gave" men bare noen forslag. Anonymkode: 02c50...23a 1
Gjest Albbas Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 Woow, så mange gode tips, takk alle sammen! 😍
Diamant20 Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 Marshmallows i en luke, kopp i neste og så kakaopulver😁
Blueblizz Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Altså, en advemtssøndagsgave må være en fin kopp fra bruktbutikken med en pose Yoghurtnøtter i og et bilde av deg og din søster fra gammalt av. En kalendergave kan være en bok fra samme bruktbutikk Og hvis du kan strikke kan du strikke et stilig pannebånd med garn fra en annen bruktbutikk. Tur med kakao Gavekort på julekakebaking med deg og ungene
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #19 Skrevet 21. november 2020 Krydder. Anonymkode: 8df1c...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå