AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Det skrives jo veldig mye om både drømmestudier og drømmejobber, der unge åpenbart går inn i en situasjon med blåe øyne og rosenrøde drømmer. Noen som endte opp med å absolutt hate "drømme" studiet/jobben? Hva studerte eller jobbet du med? Anonymkode: af11a...502
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Jeg. Veterinær i smådyrpraksis. Jeg holdt ut i 1,5 år med luselønn, dårlig ledelse, manglede opplæring, uforutsigbare og dårlige arbeidstider ++. Fant meg en annen retning innen yrket og har aldri angret på det. Blir kvalm av tanken på å jobbe med smådyr igjen. Anonymkode: 8d7d7...b36 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg. Veterinær i smådyrpraksis. Jeg holdt ut i 1,5 år med luselønn, dårlig ledelse, manglede opplæring, uforutsigbare og dårlige arbeidstider ++. Fant meg en annen retning innen yrket og har aldri angret på det. Blir kvalm av tanken på å jobbe med smådyr igjen. Anonymkode: 8d7d7...b36 Kanskje like greit da. Ikke dyrene sin skyld så du trenger ikke bli kvalm av de. Godt du fant noe annet. Anonymkode: ee0f4...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Ja jobbet som sykepleier på medisinsk sengepost i 12 år, pasientene var ikke problemet men alt det andre etterhvert. Byttet til annen jobb som sykepleier, trives mye bedre. Anonymkode: cee8b...0c5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje like greit da. Ikke dyrene sin skyld så du trenger ikke bli kvalm av de. Godt du fant noe annet. Anonymkode: ee0f4...4bb Vedkommende sa heller ikke det. Det er du som lager historier for å få ut litt kvalme. Anonymkode: 4b8b0...a56 22
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg. Veterinær i smådyrpraksis. Jeg holdt ut i 1,5 år med luselønn, dårlig ledelse, manglede opplæring, uforutsigbare og dårlige arbeidstider ++. Fant meg en annen retning innen yrket og har aldri angret på det. Blir kvalm av tanken på å jobbe med smådyr igjen. Anonymkode: 8d7d7...b36 Har hørt mange som sier det samme. Veterinær for smådyr er mer psykologi for eiere. Anonymkode: b9a3c...8d0 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje like greit da. Ikke dyrene sin skyld så du trenger ikke bli kvalm av de. Godt du fant noe annet. Anonymkode: ee0f4...4bb ? Ble ikke kvalm av dyrene. De var ikke problemet. 🙄 Anonymkode: 8d7d7...b36 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Jeg trodde drømmejobben var event planner. Problemet er at kundene microstyrer deg, og ingen av egne ideer kommer gjennom. Det handler bare om å gjennomføre hva kunden sier. Det kan jeg fint gjøre i en annen, bedre betalt jobb med bedre arbeidstider. Anonymkode: b9a3c...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hørt mange som sier det samme. Veterinær for smådyr er mer psykologi for eiere. Anonymkode: b9a3c...8d0 Ja, det er en veldig vanlig historie, dessverre... Det skal sies at jeg har studievenner som ELSKER å jobbe med smådyr, og aldri ville gjort noe annet. Men jammen er vi mange som har «rømt»... Anonymkode: 8d7d7...b36
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en veldig vanlig historie, dessverre... Det skal sies at jeg har studievenner som ELSKER å jobbe med smådyr, og aldri ville gjort noe annet. Men jammen er vi mange som har «rømt»... Anonymkode: 8d7d7...b36 Hva rømte dere til og hvorfor? Anonymkode: 2dd91...889
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en veldig vanlig historie, dessverre... Det skal sies at jeg har studievenner som ELSKER å jobbe med smådyr, og aldri ville gjort noe annet. Men jammen er vi mange som har «rømt»... Anonymkode: 8d7d7...b36 Jepp jeg også. Prøvde både smådyr og produksjonsdyr,en etter 5 år orket jeg ikke mer. Det er mer en livvstil enn en jobb, og dårlig betalt. Fikk meg en kontorjobb i privat næringsliv, jobber halvparten av før, tjener nesten det dobbelte. Anonymkode: 84402...c67 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 jeg startet firma for fem år siden, og har to ansatte. vel, jeg skal avvikle nå. en ting er at jeg knapt har hatt lønn desse årene(har levd i troen på at ting ordner seg), men jeg opplever så mye stress og nedturer at det ikke er verdt det. og med ny lockdown og lite på konto så er motivasjonen på nullpunktet😌anbefaler IKKE noen å være arbeidsgivere i eget firma der du blir personlig økonomisk ansvarlig. Anonymkode: 09d13...fca 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jobbet som sykepleier på medisinsk sengepost i 12 år, pasientene var ikke problemet men alt det andre etterhvert. Byttet til annen jobb som sykepleier, trives mye bedre. Anonymkode: cee8b...0c5 Hvilken jobb byttet du til? Hilsen sykepleier i samme situasjon som vil vekk fra sengepost. Anonymkode: c5768...739 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva rømte dere til og hvorfor? Anonymkode: 2dd91...889 Ulike jobber i staten for det meste - Mattilsynet, akademia, FHI, Veterinærinstituttet etc. Heldigvis er det en bred utdanning som gir mange muligheter. Anonymkode: 8d7d7...b36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå