Gå til innhold

Syns du det er vondt å fjerne tannstein og rense tenner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er vondt å fjerne tannstein og rense tennene. Nettopp vært å gjort det uka her og som alle andre ganger får jeg ikke i meg mat før det har gått ei uke. Det er ømt i tannkjøttet og fortennene hugger i så fort jeg biter over mat.

Leser på nettet så står det over alt at det ikke skal gjøre vondt men litt ubehagelig å fjerne tannstein og rense.

Er det mange som har det som meg?

Anonymkode: 6e7f0...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PunkCouture

Kjenner at de drar den metallspissen rundt øverst på tennene,og opp på tannkjøttet, og det begynner å blø. - Men synes ikke det er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Rararara skrev:

Nei, det synes jeg er helt uproblematisk. Har du snakket med tannlegen om det?

H*n skjønner det på lydene jeg lager når det er vondt. Så ja da ble det snakket om det.

Anonymkode: 6e7f0...538

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tannlegepyse deLuxe, men å fjerne tannstein er temmelig uproblematisk. Tannlegen min bruker laser, men det gjør vel alle nå?

Anonymkode: 79905...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vondt, men ubehagelig. Men det tar noen dager før jeg føler meg «normal» etterpå, syntes det er ubehagelig å spise osv 2-3 dager etterpå .. 

Men du kan få bedøvelse? Så merker du ikke så mye til det, annet enn lydene - som egentlig er det mest grusomme 😅 Jeg får bedøvelse på bomullsdotter som hun legger på tannkjøttet bittelitt, så bruker hun for det meste sånn ultralyd-greie som man ikke merker stort til :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid bedøvelse når jeg skal fjerne. Og så strammer jeg kjeven veldig, kan være derfor det gjør ekstra vondt. 

Anonymkode: d1d20...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil vel gjøre litt vondt om tannsteinen har gjort tannkjøttet litt betent. Jeg må ha bedøvelse for å fjerne tannstein.

Anonymkode: fcea8...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fjerner tannsteinen selv. Mye bedre enn å gå til tannlegen. 

Jeg vet at før eller siden så må jeg nok til tannlegen for grundigere sjekk, men forrige besøk hos tannlegen var ingen hyggelig affære. Han glemte å sette bedøvelse da han skulle trekke. Da jeg sa fra, satte han hele vekta si på meg slik at jeg ikke kom meg noen steder. Jeg ble anbefalt han fordi de var flinke med folk som har tannlegeskrekk. 

Anonymkode: 4bf2d...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...