Gå til innhold

Hår, farge og evolusjon: Spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der er noen tanker jeg har hatt lenge om hår og farge, og lurer på om dette kan innbære noe som helst snev av riktighet,
eller om det blir litt på jordet.
Har en forestilling om at mørkt hår (mener da hos vanlige hvite som hos nordmenn) er noe utdøende, sånn at de med mørkt hår av vår art kan være å regne som en eldre type forekomst av arten enn lyshårede, og kanskje ikke ha samme eller like avanserte funksjoner og vilkår på noen måter? Enten det gjelder på mentalt eller fysisk plan.
Grunnen til at jeg lurer på dette, er at det virker som de blant vår etniske befolkning som har mørkt hår, blir færre enn før, ettersom tiden går. 

Anonymkode: 45f7e...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er noen tanker jeg har hatt lenge om hår og farge, og lurer på om dette kan innbære noe som helst snev av riktighet,
eller om det blir litt på jordet.
Har en forestilling om at mørkt hår (mener da hos vanlige hvite som hos nordmenn) er noe utdøende, sånn at de med mørkt hår av vår art kan være å regne som en eldre type forekomst av arten enn lyshårede, og kanskje ikke ha samme eller like avanserte funksjoner og vilkår på noen måter? Enten det gjelder på mentalt eller fysisk plan.
Grunnen til at jeg lurer på dette, er at det virker som de blant vår etniske befolkning som har mørkt hår, blir færre enn før, ettersom tiden går. 

Anonymkode: 45f7e...e4f

Hva mener du med like avanserte funksjoner? 

Og hva mener du med ferre enn før? Om du mener det er ferre nå enn da du var barn, så tar det mye lenger tid enn det før arvestoffet forandrer seg... 

Og det er celdig mange som ikke har sin naturlige hårfarge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...