Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hadde du din første tidlige UL?

Jeg har bestilt time til 17.des da er jeg 9+5. Er 5+0 i dag.. Og føler det er såå lenge å vente til 17.des med å finne ut hvordan dette går 😬 hadde SA i sommer ved ca 5-6 uker så litt ekstra spent 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på TUL i uke 8, men det var kun fordi jeg ikke var sikker på hvor langt på vei jeg var. Ble også henvist til ul i uke 14 pga magesmerter som ikke gav seg. 

Vet det er vanskelig å vente, men er veldig verdt å vente til uke 8 eller 9, for de kan da se mer og kanskje du får høre hjerte som slår🥰

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Oktava skrev:

Jeg var på TUL i uke 8, men det var kun fordi jeg ikke var sikker på hvor langt på vei jeg var. Ble også henvist til ul i uke 14 pga magesmerter som ikke gav seg. 

Vet det er vanskelig å vente, men er veldig verdt å vente til uke 8 eller 9, for de kan da se mer og kanskje du får høre hjerte som slår🥰

Ja, det er sant 🥰 

Skrevet

Jeg ble gravid på prevensjon, så måtte ta ultralyd for å vite hvor langt jeg var på veg. 

Første gang var jeg 6+0, og så ingenting foruten om en liten runding. 

Måtte komme tilbake, var da 9+3, og da var det plutselig en liten apekatt med bankende hjerte!

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Jeg ble gravid på prevensjon, så måtte ta ultralyd for å vite hvor langt jeg var på veg. 

Første gang var jeg 6+0, og så ingenting foruten om en liten runding. 

Måtte komme tilbake, var da 9+3, og da var det plutselig en liten apekatt med bankende hjerte!

❤️❤️ Jeg får prøve å holde ut 🙈

• Liker 1
Skrevet

Jeg er med i en studie og jeg var på min første ultralyd da jeg var 7+1. Fikk se plommesekken og den lille ble målt til 1 cm. Det var veldig koselig. Min neste er på tirsdag, da er jeg 10+2.

Anonymkode: 49ef0...c71

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ultralyd uke 4,5,7, 12, 13, 19 og 32 😂 Har blødd så mye, så har følt for å sjekke at alt er bra ofte..

Anonymkode: 54d6b...d77

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde første ultralyd i uke 18, og eneste hittil. Er i uke 31 nå, men skal på en til om to uker. 

Har ikke hatt noen komplikasjoner som tilsier at jeg skal ta flere en "standarden" 

Anonymkode: e7ca7...ebc

• Liker 1
Skrevet

Hadde TUL i uke 7, skal ha i 9 også 😁

Anonymkode: 4f681...811

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ultralyd uke 4,5,7, 12, 13, 19 og 32 😂 Har blødd så mye, så har følt for å sjekke at alt er bra ofte..

Åå ja det skjønner jeg! Tok du privat eller fikk du via lege? :)

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde TUL i uke 7, skal ha i 9 også 😁

Anonymkode: 4f681...811

❤️❤️ 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde første ultralyd i uke 18, og eneste hittil. Er i uke 31 nå, men skal på en til om to uker. 

Har ikke hatt noen komplikasjoner som tilsier at jeg skal ta flere en "standarden" 

Anonymkode: e7ca7...ebc

Nei, TUL er for meg bare et valg.. Ikke noe jeg må eller bør gjøre sånn sett. Er mer et ønske :)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, supernaturalfan skrev:

Åå ja det skjønner jeg! Tok du privat eller fikk du via lege? :)

Private frem til OUL og den i uke 32 :) Heldigvis ser alt ut til å gå fint 💙

Skrevet

Får ekstra oppfølging pga risikosvangerskap, hadde TUL uke 7, 10 og 15, nå uke 17 og har ordinær uke 19, så skal jeg tilbake 1 gang i mnd etter uke 24:)

Hyggelig å vente til man ser hjerteslag, men skjønner at du vil ha trygghet ❤️ Gratulerer med graviditeten

Anonymkode: 2d1ba...17b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Private frem til OUL og den i uke 32 :) Heldigvis ser alt ut til å gå fint 💙

Så bra 🥰🥰 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får ekstra oppfølging pga risikosvangerskap, hadde TUL uke 7, 10 og 15, nå uke 17 og har ordinær uke 19, så skal jeg tilbake 1 gang i mnd etter uke 24:)

Hyggelig å vente til man ser hjerteslag, men skjønner at du vil ha trygghet ❤️ Gratulerer med graviditeten

Anonymkode: 2d1ba...17b

Takk, i lige så 🥰

Håper alt går som det skal ❤️❤️ for oss begge 😉 

• Liker 1
Skrevet

Ved 7+0 skal man se hjerteslag. Så alt fra 7+0 og senere, jo lengre du ve ter jo mer ser du. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok mange UL, noen pga risikosvangerskap og mange fordi jeg var nervøs etter to MA. Hadde blant annet i uke 6, 8 og 10 for å sjekke at alt utviklet seg normalt. Har du mulighet og økonomi til å ta TUL ville jeg gjort det hvis det gir deg litt ro.

Anonymkode: c38b2...ee6

• Liker 1
Skrevet

TUL hadde jeg i uke 6, 8, 10, 12 og 15. Senere i svangerskapet var det uke 19, 24, 28, 30, 32, 34, 36, 37 og 38 (keisersnitt 38+3). Var rimelig lei ultralyd 😅

Anbefaler å ta en i uke 7 og en i uke 12 🙂

Anonymkode: fc0e1...589

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TUL hadde jeg i uke 6, 8, 10, 12 og 15. Senere i svangerskapet var det uke 19, 24, 28, 30, 32, 34, 36, 37 og 38 (keisersnitt 38+3). Var rimelig lei ultralyd 😅

Anbefaler å ta en i uke 7 og en i uke 12 🙂

Anonymkode: fc0e1...589

14, fjorten, ultralyd!? 

Hvorfor? Det var hinsides mange!

Anonymkode: 0b3b4...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...