Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg om jeg er hysterisk førstegangs eller om jeg gjør riktig ved å uroe meg? 

Jeg er gravid i uke 29, og synes baby i magen har vært litt roligere enn vanlig i kveld. 

Jeg kjenner liv, men ikke like sterkt og ubehagelig som vanlig. Er det da greit nok? Så lenge baby beveger på seg så er det greit? Uavhengig av styrken? 

Anonymkode: 40fee...4fa

Skrevet

Lurer på det samme. Har noen dager med sterke og mye bevegelser mens det er litt roligere og svakere andre dager..

Anonymkode: 34cde...183

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg om jeg er hysterisk førstegangs eller om jeg gjør riktig ved å uroe meg? 

Jeg er gravid i uke 29, og synes baby i magen har vært litt roligere enn vanlig i kveld. 

Jeg kjenner liv, men ikke like sterkt og ubehagelig som vanlig. Er det da greit nok? Så lenge baby beveger på seg så er det greit? Uavhengig av styrken? 

Dersom du føler det utrygg på situasjonen har du lov å ringe fødeklinikken du skal føde på og spørre om de kan sjekke for liv. Det er bedre å reagere en gang for mye enn en for lite.

Anonymkode: 13a47...ef8

Skrevet

Så er det jo mulig at baby kan ha festet hodet alleredesiden du er førstegangsfødende og da sparker jo baby motsatt vei av vanlig men det kan de også finne ut på sykehuset eller hos jordmora di.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme. Har noen dager med sterke og mye bevegelser mens det er litt roligere og svakere andre dager..

Anonymkode: 34cde...183

Slik er det ikke for meg. Alltid lik styrke hver eneste kveld, for utenom idag. Hvor langt er du på veg? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du føler det utrygg på situasjonen har du lov å ringe fødeklinikken du skal føde på og spørre om de kan sjekke for liv. Det er bedre å reagere en gang for mye enn en for lite.

Jo, men jeg vil ikke være til bry for føden, om det er "innafor". Kjenner at baby er en annen plass en vanlig også, så kan være derfor det er så svake spark. Baby sparker ned mot blære lysk. 

Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så er det jo mulig at baby kan ha festet hodet alleredesiden du er førstegangsfødende og da sparker jo baby motsatt vei av vanlig men det kan de også finne ut på sykehuset eller hos jordmora di.

Skal til jordmor til mandag, så er vel derfor jeg er veldig avventende, i tillegg til at jeg ikke ønske gå være til bry.

Ts

Skrevet

Ned mot blære kjenner jeg mer svakt eller dumpt enn når sparkene er oppover og utover. Ring føden i morgen om du stadig er bekymret, men som sagt kjenner jeg det veldig ulikt alt etter hvordan baby ligger. Uke 28 her. 

Anonymkode: 70134...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...