Rosalynd Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Hei! Ser etter gps tracker til katt, noen som har noen erfaringer og anbefalinger? Har sett på tractive tracker, men har en litt mindre katt og denne blir for stor.
Minya Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 (endret) Sjekk om du liker omtalene på denne: https://www.tailit.com/cat-tracker/ Den ser ut til å være mellom tre og fire cm lang og mellom to og tre cm bred. Omtrent halvparten av størrelsen på den siste Tractive modellen jeg fant på nettsiden til Tractive. Endret 14. november 2020 av Minya
Tvist Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Vi har denne https://www.pawtrax.co.uk/ Bare litt breiere enn et vanlig halsbånd.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Tail it har fått ræva tilbakemeldinger med en gps sommer helt på viddene. Er visst umulig å være sikker på at man faktisk får kontakt med den når man trenger det. Vi har en vanlig liten huskatt og tracktive sin er ikke for stor for henne, hun er ca 3 1/2 kg. Anonymkode: 7977d...317 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Tractive blir vel mye brukt. Anonymkode: aa301...06b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Jesperpus bruker tractive og mange andre, tror ikke størrelse er noe problem. Anonymkode: 04534...236
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Vi har hatt både Tractive (halsbånd) og Tail It brikke, men var ikke helt fornøyd med noen av dem. Tractive var ganske nøyaktig i posisjonene, men pus mistet dem såpass ofte (tror det satt for løst) at vi til slutt ga opp. Tail It viste ofte veldig feil i kartet og hadde dårlig dekning. Men vi anbefaler Weenect til katt, det er en ganske liten brikke som festes til vanlig halsbånd og har lang batteritid. Viser nøyaktige posisjoner og har funksjon for lys og lyd, noe som er praktisk hvis pus mister halsbåndet. Anonymkode: d2219...62a
Kenelz Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Anbefaler ikke halsbånd til katter da det fort kan føre til død. Har vært i skogen og sett en stakkars død katt henge ned fra treet med halsbåndet sittende fast. Tok kontakt med eieren og halsbåndet skulle tydeligvis ha en type mekanisme som åpnet av seg selv, men den feilet. Sikkert dyrt, men er det ikke mulig å få sprøytet/operert inn en liten gps brikke i nakken? 1
Rosalynd Skrevet 15. november 2020 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2020 Takk for alle svar. Da har jeg litt å se på her 😊 Så vidt jeg har fått med meg så fins ikke muligheten for å ha gps-chip under huden.
Gjest Ludder Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 (endret) 12 minutter siden, Kenelz skrev: Anbefaler ikke halsbånd til katter da det fort kan føre til død. Har vært i skogen og sett en stakkars død katt henge ned fra treet med halsbåndet sittende fast. Tok kontakt med eieren og halsbåndet skulle tydeligvis ha en type mekanisme som åpnet av seg selv, men den feilet. Sikkert dyrt, men er det ikke mulig å få sprøytet/operert inn en liten gps brikke i nakken? Det er ikke et alternativ å operere inn gps i en katt, om det i det hele tatt er mulig er det ikke noe som tilbys. Min katt har kommet hjem uten halsbåndet sitt flere ganger, så jeg synes ikke det er noen god idé å spre slike skrekkhistorier om at de ikke funker. Ja, det kan skje, men risikoen for det er minimal, og vil veies opp av muligheten for å spore opp katten. Med det sagt; jeg bruker tractive nå. Forsøkte tailit først ettersom katten min ikke er så stor og tailit skulle passe bedre i størrelse, men som flere over her skriver så funka den dårlig. Jeg fikk kun kontakt med trackeren rett etter den var påslått, noe som opplagt ikke er dugelig da det ikke er da jeg trenger å spore trackeren. Tractive funker utmerka, men jeg har erfart at de fungerer litt ulikt også. Jeg er på min andre tracker, og den jeg har nå virker å henge litt etter real time, men det er bare en småbagatell. Størrelsen virker ikke å plage pus i det hele tatt 😀 Endret 15. november 2020 av Ludder
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 16 timer siden, Rosalynd skrev: Hei! Ser etter gps tracker til katt, noen som har noen erfaringer og anbefalinger? Har sett på tractive tracker, men har en litt mindre katt og denne blir for stor. Jeg har samme som Jesperpus bruker; Tractive. Eller jeg hadde samme som han bruker, er kommet en nyere versjon nå 😅 Men er fornøyd med den 😄 Anonymkode: bbc71...607
Kenelz Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 6 minutter siden, Ludder said: Det er ikke et alternativ å operere inn gps i en katt, om det i det hele tatt er mulig er det ikke noe som tilbys. Min katt har kommet hjem uten halsbåndet sitt flere ganger, så jeg synes ikke det er noen god idé å spre slike skrekkhistorier om at de ikke funker. Ja, det kan skje, men risikoen for det er minimal, og vil veies opp av muligheten for å spore opp katten. Med det sagt; jeg bruker tractive nå. Forsøkte tailit først ettersom katten min ikke er så stor og tailit skulle passe bedre i størrelse, men som flere over her skriver så funka den dårlig. Jeg fikk kun kontakt med trackeren rett etter den var påslått, noe som opplagt ikke er dugelig da det ikke er da jeg trenger å spore trackeren. Tractive funker utmerka, men jeg har erfart at de fungerer litt ulikt også. Jeg er på min andre tracker, og den jeg har nå virker å henge litt etter real time, men det er bare en småbagatell. Størrelsen virker ikke å plage pus i det hele tatt 😀 Du synes det ikke er noen god ide med «skrekkhistorier» og har «gode» opplevelser med halsbånd, men så er sjansen for at det skal skje noe galt fortsatt der uavhengig din nåværende opplevelse. Skal man absolutt overvåke katten (skjønner hvorfor folk gjør det) så skal man vite konsekvenser det kan medføre å bruke halsbånd.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 15 minutter siden, Kenelz skrev: Du synes det ikke er noen god ide med «skrekkhistorier» og har «gode» opplevelser med halsbånd, men så er sjansen for at det skal skje noe galt fortsatt der uavhengig din nåværende opplevelse. Skal man absolutt overvåke katten (skjønner hvorfor folk gjør det) så skal man vite konsekvenser det kan medføre å bruke halsbånd. Det er større sannsynlighet for at katten blir borte og dør alene enn at den blir skadet av halsbåndet. Ja det er et valg man tar, men enn så lenge har jeg faktisk ikke kjent til en eneste katt som har dødd grunnet halsbånd. Ulykker kan dessverre skje, man kan ikke beskytte noe mot alt i verden. Katten kan falle ned fra et tre og knekke ryggen i morgen liksom (noe som faktisk skjedde med pusen til ei venninne, uten gps hadde den aldri blitt funnet). Anonymkode: 7977d...317 1
Kenelz Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det er større sannsynlighet for at katten blir borte og dør alene enn at den blir skadet av halsbåndet. Ja det er et valg man tar, men enn så lenge har jeg faktisk ikke kjent til en eneste katt som har dødd grunnet halsbånd. Ulykker kan dessverre skje, man kan ikke beskytte noe mot alt i verden. Katten kan falle ned fra et tre og knekke ryggen i morgen liksom (noe som faktisk skjedde med pusen til ei venninne, uten gps hadde den aldri blitt funnet). Anonymkode: 7977d...317 Sier ikke gps er dumt, men man skal ikke stole blindt på at halsbåndet vil løse av seg selv. Og det fikk jeg erfare med den døde katten.
Gjest Ludder Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, Kenelz skrev: Du synes det ikke er noen god ide med «skrekkhistorier» og har «gode» opplevelser med halsbånd, men så er sjansen for at det skal skje noe galt fortsatt der uavhengig din nåværende opplevelse. Skal man absolutt overvåke katten (skjønner hvorfor folk gjør det) så skal man vite konsekvenser det kan medføre å bruke halsbånd. Du skriver at bruk av halsbånd fort kan føre til død, det er det jeg reagerer på. Som jeg skreiv, ja det kan skje, men sjansen er minimal. Det er trist om noen skal bli skremt vekk fra å bruke halsbånd pga slike historier.
Kenelz Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, Ludder said: Du skriver at bruk av halsbånd fort kan føre til død, det er det jeg reagerer på. Som jeg skreiv, ja det kan skje, men sjansen er minimal. Det er trist om noen skal bli skremt vekk fra å bruke halsbånd pga slike historier. Er jo sannhet i at det fort KAN føre til død. Hvor stor sjanse det er vet vi faktisk ikke da det er mye mørketall, men det er ikke trist at noen skal bli «skremt» bort fra å bruke halsbånd. Sjansen er der uansett og jeg skjønner godt folk ikke vil bruke halsbånd på kattedyr. Bruk chip fremfor halsbånd om det ikke er selve gps sporing man er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #17 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, Kenelz said: Er jo sannhet i at det fort KAN føre til død. Hvor stor sjanse det er vet vi faktisk ikke da det er mye mørketall, men det er ikke trist at noen skal bli «skremt» bort fra å bruke halsbånd. Sjansen er der uansett og jeg skjønner godt folk ikke vil bruke halsbånd på kattedyr. Bruk chip fremfor halsbånd om det ikke er selve gps sporing man er ute etter. Drop adjektivet, så blir det mye mer klart. Det er lett å tolke det slik at det ofte kan føre til død, når du skriver "fort kan føre til død". Om det går fort eller sakte er egentlig ikke så relevant uansett, men det kan altså se om du mener det ofte fører til død - noe som ikke er sant. Skjønner at det kan virke litt merkelig om du ikke forstår det, men det er altså slik mange vil lese setningen din. Anonymkode: 3b2cb...b3e
Kenelz Skrevet 15. november 2020 #18 Skrevet 15. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Drop adjektivet, så blir det mye mer klart. Det er lett å tolke det slik at det ofte kan føre til død, når du skriver "fort kan føre til død". Om det går fort eller sakte er egentlig ikke så relevant uansett, men det kan altså se om du mener det ofte fører til død - noe som ikke er sant. Skjønner at det kan virke litt merkelig om du ikke forstår det, men det er altså slik mange vil lese setningen din. Anonymkode: 3b2cb...b3e Beklager om noen tolker at det oftest vil føre til død, mente at det kan føre til død. Uansett håper jeg de fleste ikke vil stole blindt på halsbånd og finner heller andre løsninger om mulig. GPS er vanskeligere å finne annen løsning på: håper det kommer noe nytt på det som ikke krever halsbånd.
Gjest Ludder Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 15 minutter siden, Kenelz skrev: Er jo sannhet i at det fort KAN føre til død. Hvor stor sjanse det er vet vi faktisk ikke da det er mye mørketall, men det er ikke trist at noen skal bli «skremt» bort fra å bruke halsbånd. Sjansen er der uansett og jeg skjønner godt folk ikke vil bruke halsbånd på kattedyr. Bruk chip fremfor halsbånd om det ikke er selve gps sporing man er ute etter. Jeg er enig i at det KAN føre til død, men ikke at det fort kan føre til død. Du kan ikke vite at det er MYE mørketall, men det er sikkert mørketall. Det handler om måten du ordlegger deg på. Jeg mener det er trist om noen blir skremt fra å bruke halsbånd ettersom gps tracking kan være veldig hjelpsomt i mange situasjoner. Om katten har skada seg eller om den forviller seg vekk er det mye lettere å finne den med gps, og det har reddet liv. Slik jeg ser det veies en minimal risiko for død opp med det positive med å bruke tracker. Forøvrig finnes det også strikkhalsbånd, kanskje de er enda sikrere, men det veit jeg ikke. Uansett, det var vel ikke det her trådstarter ønsket å diskutere. Vi får håpe de finner en løsning uten halsbånd etterhvert, jeg hadde i alle fall gladelig betalt et par tusen for at katten kan spores uten bruk av gps på halsbånd.
Rosalynd Skrevet 15. november 2020 Forfatter #20 Skrevet 15. november 2020 Hvordan er det med batteritid på tractive og weenect? Så noen reviews hvor det var snakk om 2 til 3 dager, syntes det hørtes lite ut men mulig jeg forventer for mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå