Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd angåene samvær for far med babyen på 7 uker. Jeg og barnefar har ett litt angstrengt forhold da det ble slutt i sommer. Han har prioritert festing og venner hele forholdet, og tilslutt ble det bare nok. Hadde ett par episoder der han ble truene og aggressiv når han kom hjem full. Har generelt vært lite støttende gjennom graviditeten.

Jeg fullammer babyen, og det hender jeg gir ei flaske med pumpet morsmelk på natten vis baby kaver og ikke blir mett. Jeg prøver å unngå det for at hen ikke skal bli sugeforvirret. Har gått bra til nå, og har gått ca 2uker uten å være sår på niplene🙌

Er redd for att barnefar kommer til å ønske å ta med baby andre plasser, og vil ta med flaske. Er det lov å si nei pga ammingen? 

Hva slags samvær er anbefalt?  Meir samvær i juletiden? Hva med korona?

Til nå har han samvær 2-3ganger i uken, og har da vært hos meg.

Anonymkode: cc58e...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du si nei pga amming. Barnets beste må være i fokus, og for så små barn anbefales hyppige samvær i barnets hjem.

Anonymkode: 19ede...855

• Liker 38
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvsagt kan du si nei pga amming. Barnets beste må være i fokus, og for så små barn anbefales hyppige samvær i barnets hjem.

Anonymkode: 19ede...855

Enig. 

• Liker 3
Skrevet

Trenger far å vite at du noen ganger gir flaske om natten? 

Om han ikke vet om det, så kan du bare holde fast ved at du ammer punktum. Da trenger ikke det å være noe problem enda. 

Anonymkode: f611b...491

• Liker 24
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger far å vite at du noen ganger gir flaske om natten? 

Om han ikke vet om det, så kan du bare holde fast ved at du ammer punktum. Da trenger ikke det å være noe problem enda. 

Anonymkode: f611b...491

Han vet at jeg har gjort det noen ganger. Han går og i kjøleskapet og finner seg vann å har sitt det står melk der🙄 Men kan jo si at jeg har sluttet med det, og att jeg kun ammer nå 🤷‍♀️ 

• Liker 2
Skrevet

Det er risiko for at flaskemating kan ødelegge for amming. Der har du et godt argument. Hadde forøvrig ikke akseptert at noen skulle ta med seg min 7 uker gamle baby som ammes noen plass uten at jeg var med. De kan jo bli sulten 10 min etter de har spist.

• Liker 27
Skrevet

Hvorfor vil du ikke at far skal ha samvær? Skjønner jo at et 7 ukers gammelt barn er for ungt til å reise fast mellom hjemmene, men det virker som at du allerede nå jobber mot full omsorg, og kun bidrag fra far. 

Anonymkode: 1c8ff...6e9

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke at far skal ha samvær? Skjønner jo at et 7 ukers gammelt barn er for ungt til å reise fast mellom hjemmene, men det virker som at du allerede nå jobber mot full omsorg, og kun bidrag fra far. 

Er uenig med dette. Det beste for barnet nå er pupp og mor. Det kommer en tid for far også. Dette er jo sånn det er når mor og far er sammen og.. 

Anonymkode: 1b56d...1ee

• Liker 39
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt råd angåene samvær for far med babyen på 7 uker. Jeg og barnefar har ett litt angstrengt forhold da det ble slutt i sommer. Han har prioritert festing og venner hele forholdet, og tilslutt ble det bare nok. Hadde ett par episoder der han ble truene og aggressiv når han kom hjem full. Har generelt vært lite støttende gjennom graviditeten.

Jeg fullammer babyen, og det hender jeg gir ei flaske med pumpet morsmelk på natten vis baby kaver og ikke blir mett. Jeg prøver å unngå det for at hen ikke skal bli sugeforvirret. Har gått bra til nå, og har gått ca 2uker uten å være sår på niplene🙌

Er redd for att barnefar kommer til å ønske å ta med baby andre plasser, og vil ta med flaske. Er det lov å si nei pga ammingen? 

Hva slags samvær er anbefalt?  Meir samvær i juletiden? Hva med korona?

Til nå har han samvær 2-3ganger i uken, og har da vært hos meg.

Ta kontakt med bufdir.no - FAMILIEVERNKONTORET og meld deg inn på facebook i "Vi mødre imellom <3". Det er ikke vanlig at far låner barnet før etter 1,5år og da kun i de tilfeller hvor far er egnet til det. Om han mister kontrollen på følelsene sammen med barnet er det bare et par sekund med risting som kan gi barnet hjerneskade for livet så du skal være rimelig trygg før du leverer barnet fra deg. Du bør nok vurdere hvordan dere skal dele foreldreansvaret og er det 50/50 så bestemmer han like mye som deg.

Anonymkode: b420e...1a3

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke intensjonen. Men skal innrømme atr jeg sliter med tanken om at han skal ta baby med seg utenfor hjemmet over litt tid akuratt nå, når baby er så liten. Jeg har og ett stort ønske om å kunne fullamme fremover og vil ikke ødelegge noe med overdreven bruk av flaske. Er bare redd han ikke forstår.Han har nevnt ett par ganger at han snart må få ta med baby til besteforeldrene igjen osv. Jeg skjønner han vil det. Men det jeg lurer på er om det er noen som har gode råd i forhold til hvor mye samvær som er vanlig nå, og hvordan samvær som er anbefalt med juletider.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo samvær med far 3 ganger i uken? 

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke intensjonen. Men skal innrømme atr jeg sliter med tanken om at han skal ta baby med seg utenfor hjemmet over litt tid akuratt nå, når baby er så liten. Jeg har og ett stort ønske om å kunne fullamme fremover og vil ikke ødelegge noe med overdreven bruk av flaske. Er bare redd han ikke forstår.Han har nevnt ett par ganger at han snart må få ta med baby til besteforeldrene igjen osv. Jeg skjønner han vil det. Men det jeg lurer på er om det er noen som har gode råd i forhold til hvor mye samvær som er vanlig nå, og hvordan samvær som er anbefalt med juletider.

1-2 timer pr dag hvor han kommer hjem til DEG eller DERE drar en plass sammen. Han skal selvfølgelig ikke ta med seg en så liten baby for å dra bort på besøk!  ❤ Skjønner det river i hjertet. Han kjenner jo ikke ungen en gang!

Samvær i juletider, her tenker jeg det er opp til deg. Hadde fortsatt slik dere gjør nå.  2-3 ganger i uken.

Kan du kanskje tilby deg å bli med på besøk til besteforeldre eller invitere de hos deg?

• Liker 25
Skrevet

Nei nei nei, denne fyren er jo mer eller mindre fremmed for babyen. Han skal selvsagt ikke ta hen med seg noe sted. 

Anonymkode: e4548...42d

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er uenig med dette. Det beste for barnet nå er pupp og mor. Det kommer en tid for far også. Dette er jo sånn det er når mor og far er sammen og.. 

Er det? Når mine barn var små så var det jeg som holdt på med barna. De hang med meg stort sett hele tiden. Vi var hjemom for pupp, men dro ut på trilletur eller holdt på hjemme i stua. Mor fant på andre ting. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Er det? Når mine barn var små så var det jeg som holdt på med barna. De hang med meg stort sett hele tiden. Vi var hjemom for pupp, men dro ut på trilletur eller holdt på hjemme i stua. Mor fant på andre ting. 

Du bodde vel med barna? Blir litt annerledes når man er omsorgsperson som bor med barnet tenker jeg. Da var du jo en viktig person for barnet. Men en far som er innom kjapt noen timer i uka? 

Anonymkode: 435bc...f6a

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bodde vel med barna? Blir litt annerledes når man er omsorgsperson som bor med barnet tenker jeg. Da var du jo en viktig person for barnet. Men en far som er innom kjapt noen timer i uka? 

Anonymkode: 435bc...f6a

Bor han like ved ser jeg ikke problemet. Barnet er 50% hans også selv om del mødre krangler på akkurat det. Her fremgår det at hun prøver å sabotere en evt. dialog. Om han ønsker å ta seg sammen så har han full rett til det, men hun har ikke rett til å nekte han samvær bare fordi hun synes han er en barnslig dust. Det bidrar ihvertfall ikke til noen god dialog.

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Da tror jeg dere har hatt et litt dysfunksjonelt forhold. De fleste mødre henger med babyen 24/7 det første halvåret. (Men av dine tidligere innlegg har jeg for så vidt skjønt at du a) enten har vært j... uheldig eller b) generelt er sabla ufornøyd med de damene du har vært sammen med og c) dater. Aldri din feil.

Anonymkode: 3356e...731

• Liker 23
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg dere har hatt et litt dysfunksjonelt forhold. De fleste mødre henger med babyen 24/7 det første halvåret. (Men av dine tidligere innlegg har jeg for så vidt skjønt at du a) enten har vært j... uheldig eller b) generelt er sabla ufornøyd med de damene du har vært sammen med og c) dater. Aldri din feil.

Anonymkode: 3356e...731

Hahahaha jeg tenkte akkurat det samme. 

Jeg har en på åtte måneder nå. Pappa har vært ute med baby i sånn tre timer, mens jeg har ligget og sovet 😂 Tror ikke noe på han

• Liker 8
Skrevet

er det kun amming som babyer kan få næring gjennom?

Anonymkode: 76bb5...134

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

er det kun amming som babyer kan få næring gjennom?

Anonymkode: 76bb5...134

Nei, selvsagt ikke. Du tuller nå eller? 

Anonymkode: 16b1d...2a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...