Gå til innhold

Har sjefene lov til å ha sex med de ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på ett sted hvor alle ligger med hverandre, og det er det ekleste stedet man kan jobbe på sikkert. Vi var ute å feiret at vi hadde nådd ett salgsmål med sjefer og ansatte. Han ene sjefen vår booket hotell for å ligge med en ansatt, så hadde en annen sjef også blitt med på akten. Det var altså trekant med to sjefer og en ansatt. Når jeg fikk vite det, så synes jeg det var sykt ekkelt å være i deres nærvær. Og lurer på om det egentlig er lov å ligge med ansatte? 

Anonymkode: 91df5...52d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ulovlig. Men etisk galt. Og mange firmaer har egne regler om dette, og tillater det ikke. Kan man komme i fengsel? Nei. Men kan man miste jobben i visse firmaer? Ja

Anonymkode: ac842...b04

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig. Men etisk galt. Og mange firmaer har egne regler om dette, og tillater det ikke. Kan man komme i fengsel? Nei. Men kan man miste jobben i visse firmaer? Ja

Ja, var det jeg trodde også. Tror ikke det finnes noe hjemmel rundt det - med mindre arbeidsgiver misbruker sin stilling og tvinger ansatt til å ligge. Hun er 17 og han er 28. så hun er så vidt over den seksuelle lavalder også 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var det jeg trodde også. Tror ikke det finnes noe hjemmel rundt det - med mindre arbeidsgiver misbruker sin stilling og tvinger ansatt til å ligge. Hun er 17 og han er 28. så hun er så vidt over den seksuelle lavalder også 

De misbruker iallefall sin stilling. Dette er ganske drøyt. Hadde tipset HR, dersom det finnes i bedriften, evt. en sjef høyere oppe i systemet... dersom han har sjenket henne har han definitivt gjort noe ulovlig. 

Anonymkode: 1f8b0...bf7

• Liker 15
Skrevet

Det er vel dette Metoo handler om.

Anonymkode: db802...8c8

• Liker 9
Skrevet

Det er lovlig nok, i og for seg.

Men så var det dette med samtykke og å ikke føle seg presset til det, når sjefene kunngjør at her skal det være orgie pg du skal være med.

• Liker 10
Skrevet

Jobbet i Bufetat, samme skjedde på et julebord der (trekant). Det var dog ikke sjefer involvert, men en gammel gris, en notorisk utro fyr og ei ung mindre intelligent brunette. 

Anonymkode: 1c3d1...72f

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt når aldersforskjellen er så stor så er det fort snakk om å misbruke maktforhold mellom sjef og ansatt. Det kan være straffbart. 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/mann-domt-til-fengsel-for-a-misbruke-sin-stilling-for-a-fa-sex-1.13697800

• Liker 7
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mange er det ikke etisk galt.

Anonymkode: dc95c...4fa

Skrevet

Lov er det, om det er smart av sjefen er et annet spørsmål.

Skrevet

Jobber du på pub? Hotell?

17 år, alkohol i regi av jobben og 2 sjefer. Dette er i hvert fall veldig i grenseland. Har dere noen sjefer over sjefene? Jeg hadde nok ikke opplevd dette som en bra arbeidsplass.

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Niek79 skrev:

Sjalu?

🙄

Anonymkode: 0d847...96f

• Liker 4
Skrevet

Firma?

Anonymkode: 8d7a8...a69

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket  jobbe for et slikt firma. Og hun på 17 er sannsynligvis utnyttet av sjefen(e), da fåtallet  i den alderen tør si nei til noe sjefen(e) foreslå i frykt for å miste jobben.

Hadde 17-åringen vært min datter og jeg hadde fått nyss i dette så ville jeg anmeldt alle involverte.

Jeg synes du skal ta deg lit av denne stakkars 17 åringen og følge opp hvordan det gr med henne psykisk. Evt anbefal henne å melde dette til noen. 

• Liker 13
Skrevet

Dette er garantert hotellbransjen. Noe annet ville undret meg stort. Ikke bare lå sjefene med alle men hvis det var fest og noen fikk rom til personalpris var det ikke veldig uvanlig å finne resepsjonist A på rommet til servitør B og så videre.

Og ikke nok med det, det var heller ikke uvanlig at Kari i resepsjonen tok lunsjpausen sin under Per fra salg på et ledig rom i andre etasje og trodde at fordi Kari kom fra kjelleren og Per fra andre etasje, begge nydusjet og Per fortsatt med vått hår så skjønte liksom ingen hva som hadde foregått. At Per mer eller mindre tok for seg av alle villige resepsjonister og andre kvinnelige ansatte i rett alder med ny dame hver uke - på tross av at han var gift - affiserte ikke noen av dem.

Anonymkode: 171c0...fd0

Skrevet

Jeg hadde mange ganger sex med min sjef. Ikke lov i firmaet vårt, men vi holdt det jo for oss selv. Tipper vi hadde hatt sex om vi var kolleger eller eller også. Jeg hadde sex med han fordi jeg hadde lyst på han - ikke fordi han var sjefen min!

Det går faktisk an at en ansatt velger det og har lyst til det uten at det er noe metoo involvert. Bare sier dette for å belyse den siden av saken også. 

Anonymkode: 14434...5df

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, SS skrev:

Jobber du på pub? Hotell?

17 år, alkohol i regi av jobben og 2 sjefer. Dette er i hvert fall veldig i grenseland. Har dere noen sjefer over sjefene? Jeg hadde nok ikke opplevd dette som en bra arbeidsplass.

Jeg jobber på telefonsalg, og det er to sjefer over dem igjen. Men de er ikke stort sett bedre 

Skrevet
16 timer siden, Niek79 skrev:

Sjalu?

Absolutt ikke. Hadde du dett trynene på dem, så hadde du skjønt hvorfor ingen i verden hadde blitt sjalu på det. Unødvendig kommentar

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, petterm skrev:

Spesielt når aldersforskjellen er så stor så er det fort snakk om å misbruke maktforhold mellom sjef og ansatt. Det kan være straffbart. 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/mann-domt-til-fengsel-for-a-misbruke-sin-stilling-for-a-fa-sex-1.13697800

Vet ikke helt om de sakene kan sammenlignes, fordi denne jenta har gått med på det. Hun sa det videre at hun hadde hatt trekant med dem, og hun var med på det, så tvang var det ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...