Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette eller om det er noen som kan kjenne seg igjen eller har råd. Men jeg har fått en fullstendig livskrise og jeg aner ikke hvordan komme meg utav den. 

Jeg er 27 år, slet med gjennom en bachelor i økonomi og har jobbet noen år med finans. Trives overhode ikke og kan ikke tall, valgte økonomi fordi det var «sikkert lurt ig man tjener sikkert godt.». Jeg har søkt uendelig med andre jobber men de eneste jobbene jeg får er innunder samme bransje og det vil jeg ikke være en del av lenger. Problemet er, og det er her de dumme tankene mine kommer inn. Jeg har tatt så mange «riktige» valg opp igjennom at jeg vet ikke hva jeg vil lenger. Tenker: kanskje jeg skal studere psykologi? Får en umiddlebar tanke: nei det kan jeg vel ikke. Tenker: kanskje jeg skal bli pt? Tenker: nei du er ikke sprek nok. Kanskje jeg skal bli sykepleier? Nei jeg takler ikke blod og folk hadde sikkert ikke likt meg. Og sånn går gangen...

Jeg har mistet fullstendig troen på meg selv, samtidig som at jeg får angst av å tenke på at dette er livet mitt og at jeg skal fortsette å jobbe som jeg gjør resten av livet. Jeg har vært hos karriereveileder, et par timer hos psykolog (dyrt) snakket med venner og familie men jeg blir så forvirret. 

jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre lenger. 

Anonymkode: 20e71...410

Videoannonse
Annonse
Gjest FemaleFuryFancies
Skrevet (endret)

Slettet av bruker.

Endret av FemaleFuryFancies
Skrevet

Jeg ville valgt en "trygg" utdanning i alle fall, noe som gir deg en jobbtittel. F.eks. psykolog eller sykepleier, siden du nevner det. PT ville jeg ikke valgt, ettersom det er et mer usikkert jobbmarked og sannsynligvis ikke noe du kan jobbe med livet ut. 

Vanskelig å gi mer tips siden jeg ikke vet hva du interesserer deg for. Hva slags jobbhverdag vil du ha? Trives du å arbeide med mennesker (i form av pasienter for eksempel) eller alene (kontorarbeid)? Turnus eller ikke? Hva er dine sterke sider, hva er dine svake sider?

Anonymkode: cd3c0...594

Skrevet

Jeg har også studert økonomi og har jobbet med regnskapsføring, økonomistyring, økonomisk analyse, controller-funksjon, årsavslutning, anskaffelser, avtaleforvaltning ol. De to sistnevnte har vært en god miks av jus og økonomi, synes jeg😄 Er det ikke noe annet innen for økonomi, jus eller administrasjon du kunne tenke deg? 

Anonymkode: f2ce2...fc5

Skrevet

organisasjonspsykologi?

Anonymkode: ba81f...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...