AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Jeg skal ha eksamen i emnet kommunikasjon, som blir en hjemmeeksamen med 90 flervalgsoppgaver og to kortsvarsoppgaver. Vi har fått vite at 20 av spørsmålene blir gjengangere fra slike ukentlige Quizer vi har hatt, så er det 70 nye spørsmål. Vi har tre timer på oss, og mest sannsynlig er det ikke mulig å gå frem og tilbake mellom spørsmålene (foreleser var litt usikker). Er dette er normal mengde spørsmål på tre timer? Altså 90 + to kortsvar? Jeg er vandt til rundt 50 spørsmål, så synes det var litt i overkant.. Men vet ikke hva som er vanlig andre steder. Anonymkode: ee87d...5b3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Ja vi hadde ganske likens i psykologi, ble litt dårlig tid men gikk ok. Anonymkode: c246a...388
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Vi hadde 56 spørsmål på 60 min.. gikk fint Anonymkode: 099cb...4b2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Tenker det er ganske normalt. Det må være ganske mange oppgaver på hjemmeeksamen, slik at studentene ikke rekker å slå opp på alt eller kommunisere så mye med hverandre. Anonymkode: f27ea...b0c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Det avhenger av oppgavens type (er det resonnering eller gjengivelse?) og oppgavens lengde (hvor lang tid er det meningen å bruke per oppgave?), samt eksamenens lengde. Så avhenger det jo av hvor store de to andre oppgavene er, og hvor mye tid det er meningen å bruke på disse. Jeg er vant med 120 flervalgsoppgaver (50/50 resonnerende og gjengivelse, 50/50 kort/lang vignett) og fire lange andre oppgaver. Eksamen på 6 timer, og de fleste sitter 5-6 timer. Nå skal jeg ha 80 flervalgsoppgaver og to lange oppgaver på fire timer. Flervalgsoppgavene gjerne der de fleste bommer, og de teller 60% av eksamen. De lengre oppgavene teller 40%. Det høres med andre ord ut som det er en grei lengde på eksamen gitt omfanget, uten at jeg kan si noe mer om omfanget av flervalgsoppgaver og kortsvarsoppgaver. Lykke til uansett! Det høres veldig rart ut om det ikke skal gå an å gå frem og tilbake i oppgavesettet. Tipper dere får dette, men greit med en rask avklaring. Anonymkode: 5de95...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå