Gå til innhold

Dere som ønsker strenge tiltak kontrollert av militæret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en studie som viser hvor effektivt det er.
https://www.aier.org/article/even-a-military-enforced-quarantine-cant-stop-the-virus-study-reveals/

Kan også legge ved et annet eksempel på hvor effektiv total isolasjon er for å hindre smittespredning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2130424/
(Tidligere lagt ved i annen tråd som av uforklarlige grunner ble slettet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det noen her som har argumentert for det, muligens bortsett fra han tullingen som trollet ganske mye en stund?

Alltid artig når dere drar fram irrelevante studier fra 1973 som argument.

Endret av Fakta?
  • Liker 5
Skrevet

Helt ærlig så driter jeg langt faen i det, hva er feil på dere som mener man skal bli tvangsisolert for å bote med viruset? Dere må være Breivik fans i tillegg🙄 det er ikke noe som helst effektivt å isolere seg helt, samfunnet har ikke råd til å stenges helt ned og folk blir så deprimerte og ødelagte om de må isoleres i lang stund og det vil bli et kaos om alle mister jobben etc. det er mye som må til for at et samfunn går rundt, mye som du og vi tar for gitt og som forsvinner om man skulle tvangsisolere folk.

nei jeg er imot diktatur og kommunisme, men nordmenns holdninger flest er lik Russland sine. Jeg skjønner bare ikke hvorfor så mange ønsker et samfunn som er ødelagt og satt tilbake til middelalderen når vi har gode muligheter i dag? Bare sånn at du vet det TS, både du og dine egne barn og alle du er glade i vil lide like mye som alle andre! Lurer på hva slags virkelighet du lever i om du mener kommunisme og tvang er for alle andre som du gir faen i og tror du og familien din får noen særbehandling🙄

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Fakta? skrev:

Er det noen her som har argumentert for det, muligens bortsett fra han tullingen som trollet ganske mye en stund?

Alltid artig når dere drar fram irrelevante studier fra 1973 som argument.

Tja, det skal vel sies at de fleste ha argumentert for å bruke politiet. Men nå er det begrenset med politifolk i Norge da og langt fra nok til å kunne kontrollere hele befolkningen, så militæret ville nok måtte trå til. Men uansett, hvem som ufører kontrollen er relativt underordnet, bortsett fra at militæret vel må anses å være blant de mest effektive kontrollørene man kan se for seg.Alternativene gor da samme eller dårligere resultat.

Studien er ikke irrelevant når det gjelder smittespredning under isolasjon, når så mange anser isolasjon for å være det fremste virkemidlet for å hindre smittespredning. At den er fra 1973 er derimot ittelevant, da grunnleggende egenskaper ved smittespredning neppe har endret seg siden da.

Skrevet
1 time siden, Skorstein skrev:

Helt ærlig så driter jeg langt faen i det, hva er feil på dere som mener man skal bli tvangsisolert for å bote med viruset? Dere må være Breivik fans i tillegg🙄 det er ikke noe som helst effektivt å isolere seg helt, samfunnet har ikke råd til å stenges helt ned og folk blir så deprimerte og ødelagte om de må isoleres i lang stund og det vil bli et kaos om alle mister jobben etc. det er mye som må til for at et samfunn går rundt, mye som du og vi tar for gitt og som forsvinner om man skulle tvangsisolere folk.

nei jeg er imot diktatur og kommunisme, men nordmenns holdninger flest er lik Russland sine. Jeg skjønner bare ikke hvorfor så mange ønsker et samfunn som er ødelagt og satt tilbake til middelalderen når vi har gode muligheter i dag? Bare sånn at du vet det TS, både du og dine egne barn og alle du er glade i vil lide like mye som alle andre! Lurer på hva slags virkelighet du lever i om du mener kommunisme og tvang er for alle andre som du gir faen i og tror du og familien din får noen særbehandling🙄

TS ?? Du mener meg? Jeg har da ikke argumentert for isolasjon. Det er det "Fakta ?" m( meningsfeller som gjør. Du får ta det opp med dem.

Skrevet
1 hour ago, Enda en tulling said:

Tja, det skal vel sies at de fleste ha argumentert for å bruke politiet. Men nå er det begrenset med politifolk i Norge da og langt fra nok til å kunne kontrollere hele befolkningen, så militæret ville nok måtte trå til.

Det er helt unødvendig å sette inn militæret siden det er mye færre tullinger i Norge enn du tror. De fleste er enige i tiltakene, så det blir ingen store opptøyer eller protester. Når det kommer nok artikler om de som har fått bot for brudd så vil resten være mer forsiktige.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Enda en tulling said:

TS ?? Du mener meg? Jeg har da ikke argumentert for isolasjon. Det er det "Fakta ?" m( meningsfeller som gjør. Du får ta det opp med dem.

Pen stråmann.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Fakta? skrev:

Det er helt unødvendig å sette inn militæret siden det er mye færre tullinger i Norge enn du tror. De fleste er enige i tiltakene, så det blir ingen store opptøyer eller protester. Når det kommer nok artikler om de som har fått bot for brudd så vil resten være mer forsiktige.

Opptøyer og protester? Nå er det vel først og fremst snakk om kjøpesenterkunder, kollektivreisende, bursdagsfeierende, treningssentergjester og andre grupper som folk her inne ønsker arrestert og bøtelagt. For å få til det trengs et stort antall mennesker fra en eller annen ordensmakt for at ingen skal slippe unna.
Men det er helt på siden av poenget, som er hvorvidt godt kontrollert isolasjon av befolkningen virker etter sin hensikt.

Skrevet
45 minutter siden, Enda en tulling said:

Opptøyer og protester? Nå er det vel først og fremst snakk om kjøpesenterkunder, kollektivreisende, bursdagsfeierende, treningssentergjester og andre grupper som folk her inne ønsker arrestert og bøtelagt. For å få til det trengs et stort antall mennesker fra en eller annen ordensmakt for at ingen skal slippe unna.

Du satser på å leve opp til nicket ditt, skjønner jeg.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Fakta? skrev:

Du satser på å leve opp til nicket ditt, skjønner jeg.

Det må du jo mene hva du vil om.

Men du er ikke interessert i å diskutere trådens hovedtema ser jeg. Ok.
Synd, for jeg syns temaet egentlig er ganske viktig.

• Opprett ny...