AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Vi har hytte på landet hvor vi også har familie. Har disket opp middag og invitert absolutt alle inn gjennom døra, fra stor til små. Barna er i barneskolealder. Det er jeg som har hatt dem mest her, servert middager, stått for overnatting osv. Det har vært noen ugreie episoder hvor jeg har måttet satt grenser. Dette har enkelte av barna taklet dårlig. Har forsøkt å gå i dialog med foreldre og forklart episodene, de ser stort sett ut til å fremstå støttende, selv om jeg vet at vi har veldig ulike måter å oppdra på. Mine barn har sjeldent blitt irettesatt, dette fordi de andre foreldrene ikke åpner døra for flere enn sine egne barn. Det betyr at enkelte av barna er inne ofte hos meg, men mine barn har aldri vært velkommen eller invitert hos dem. Nå kommer mitt barn hjem og er trist; de andre har snakket om hvor jævlig mor jeg er. Handler om grensesetting, og at jeg mer eller mindre er ei fæl kjærring. Ene barnet (som har foreldre som aldri har invitert eller inkludert våre barn) - fortalte at foreldrene til barnet var enig med barnet. Mitt søskenbarn med make har dermed snakka stygt/nedlatende om meg som voksen, til barnet, og barnet forteller dette til mine barn som en bekreftelse på at «han har rett» angående meg. Kjenner jeg er sint. Forbanna, og også egentlig ganske lei meg. Har ikke lyst til å åpne døra for disse barna mer. Mitt barn og jeg har snakka sammen, og barnet har det fint. Nå er det jeg som sitter her å har en stor klump i magen pga disse ungene, enda ei helg. Skal vi virkelig grue oss til å dra på hytta ? - Noen gode råd? Anonymkode: a8ea0...eee
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Ikke la dette gå utover barna, det er foreldrene som har snakket stygt om deg. Ta kontakt med disse foreldrene og fortell de hva barna sier.. spør om det er noe som de er misfornøyd med? kan også si at de trenger ikke sende barna til deg om de skal holde på slik Anonymkode: d4ed9...497 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke la dette gå utover barna, det er foreldrene som har snakket stygt om deg. Ta kontakt med disse foreldrene og fortell de hva barna sier.. spør om det er noe som de er misfornøyd med? kan også si at de trenger ikke sende barna til deg om de skal holde på slik Anonymkode: d4ed9...497 Det er nok mye de er misfornøyd med, men jeg har aldri gjort dem noe vondt. Vi er som sagt veldig ulike, kan forenkle det til at det er klasseskille mellom familiene. Denne familien har selverklært at de er rasister (en del år siden nå da..) vært litt inn og ut av fengsel, høyt alkoholinntak, uhygieniske og forfallent boforhold. m.m. Ikke noe vi identifiserer oss med eller har til felles, hvis man skal si det på den måten. Likevel har vi vært veldig opptatt av at barna skal leke sammen, og i perioder har deres barn bodd her hos oss fra vi kommer til vi drar. Men når grenser settes så oppstår det konflikt. Nå er det mye mindre kontakt. Vi har valgt å trekke oss litt tilbake, invitere mindre og «passe våre egne saker» pga flere tilfeller som har rett og slett ødelagt hele helga vår, nå kom barnet på besøk og vi ble faktisk veldig glad for det, tok imot med åpne armer, inviterer inn, tilrettelegger osv. Også forteller barnet vårt at det har havnet i en situasjon hvor det må «forsvare» meg, Mor, fordi de andre barna snakker stygt om meg. Og de «validerer» sine argumenter med at deres foreldre er enige. Jeg har «kjølt meg ned» nå. Men jeg ser ingen hensikt i å snakke med foreldrene. Det vil sikkert gjøre vondt verre. Her blir det faktisk bare å trekke seg helt unna! Ungene vil heller ikke leke med dem mer, sier de. Etter MANGE kjipe episoder. - Det er faktisk helt greit. Man trenger ikke tilbringe masse tid sammen bare fordi man er familie. Anonymkode: a8ea0...eee
Juniper Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Det er helt greit at ungene lærer at når de snakker dritt om noen er man ikke nødvendigvis velkommen dit etterpå. Så bare la være å ta i mot de. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå