AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Barnefar til ungen skal ha barn med ny dame. De virker til å ha det kjempebra. Er det normalt å føle stikk selvom det er 3 år siden det ble slutt? Anonymkode: 2a16a...277 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Ja tror det er helt normalt, spesielt om man selv ikke er i samme situasjon tenker jeg. Jeg selv var alene mange år, mens barnefaren fikk ny samboer. Husket jeg gruet meg til dagen han evt ville si de skulle ha barn. Men nå fikk jeg barn først, så slapp den situasjonen. Men når han nå fikk barn, så kjente jeg litt på det skal jeg innrømme, men tror det bare er naturlig. Det blir jo et søsken til ditt eget barn, og en familie som barnet ditt er en del av. Anonymkode: 20eb9...140 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Tja, egentlig burde en kose seg når exen får barn med nydama. Barn gjør jo sjelden underverker for forholdet... Anonymkode: 34ce8...0f3 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tja, egentlig burde en kose seg når exen får barn med nydama. Barn gjør jo sjelden underverker for forholdet... Anonymkode: 34ce8...0f3 Så alle bør unne eksen alt vondt? For en kommentar. Anonymkode: db56e...0ac 13
Gjest Giftmann30 Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, egentlig burde en kose seg når exen får barn med nydama. Barn gjør jo sjelden underverker for forholdet... Anonymkode: 34ce8...0f3 Hvorfor skal man unne dem et dårlig forhold?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 Min erfaring er at de som får ny partner selv takler det helt fint, mens de som fortsatt er single tar det tungt. Man kan jo ha et veldig godt liv som singel, men ved samlivsbrudd der ekspartneren etablerer seg på ny virker det som mange sliter. Jeg er sammen med en mann som er skilt, og hans ekskone er fortsatt temperamentsfull to år etter deres brudd, selv om det var hun som gikk. Da hun fikk seg en kjæreste hørte vi mindre fra henne, da det ble slutt ble hun vanskelig igjen. Anonymkode: 7cc46...cb4 1
Nymerïa Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De virker til å ha det kjempebra. Dette kan du ikke vite såfremt dere ikke deler informasjon om det mest intime i livene deres, det bør dere i så fall slutte med. Jeg tror ikke du har noe igjen for å idolisere samlivet deres. Bak husets fire vegger har de sikkert problemer, som alle andre par. Gled deg over ditt eget flotte barn og jobb med å la være å spekulere i eksens liv (jeg vet det er vanskelig). Endret 14. november 2020 av NymeriaRhoynar 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at de som får ny partner selv takler det helt fint, mens de som fortsatt er single tar det tungt. Man kan jo ha et veldig godt liv som singel, men ved samlivsbrudd der ekspartneren etablerer seg på ny virker det som mange sliter. Jeg er sammen med en mann som er skilt, og hans ekskone er fortsatt temperamentsfull to år etter deres brudd, selv om det var hun som gikk. Da hun fikk seg en kjæreste hørte vi mindre fra henne, da det ble slutt ble hun vanskelig igjen. Anonymkode: 7cc46...cb4 En fattig trøst er at før eller siden så blir det brudd. De færreste blir halvgamle sammen. Anonymkode: d5280...8a6
Gjest O.G. Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: En fattig trøst er at før eller siden så blir det brudd. De færreste blir halvgamle sammen. Anonymkode: d5280...8a6 Sier vel mer om en selv enn eksen når man trøster seg med at snart er forholdet deres over.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 På en snodig måte ble jeg glad. Jeg ønsker ikke barn med ulike fedre og når far fikk barn igjen fikk vårt barn søsken. Det er fint😊 Anonymkode: 0a560...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 Jeg ble også glad da barnefar fikk barn med ny dame, så slapp sønnen min å være enebarn, fordi jeg ikke kunne få flere barn. Jeg var singel, men ble likevel glad. Da ble det også mye hyggeligere for sønnen min å være hos faren. Anonymkode: 30b92...7b1 2
Gjest BethD Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at de som får ny partner selv takler det helt fint, mens de som fortsatt er single tar det tungt. Man kan jo ha et veldig godt liv som singel, men ved samlivsbrudd der ekspartneren etablerer seg på ny virker det som mange sliter. Jeg er sammen med en mann som er skilt, og hans ekskone er fortsatt temperamentsfull to år etter deres brudd, selv om det var hun som gikk. Da hun fikk seg en kjæreste hørte vi mindre fra henne, da det ble slutt ble hun vanskelig igjen. Anonymkode: 7cc46...cb4 Sånn er det her også! Rimelig slitsomt. Og lett gjennomskuende.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 Tenker man kan være glade på dere vegne, men prøv å fokusere på ditt eget liv 😊 Jeg har stått på den andre siden som den nye dama. Husker barnemor og jeg kom godt overens før jeg ble gravid. Da nyheten kom at jeg og hennes eks skulle ha barn ble det en annen tone. Hun ble sur, sjalu og brukte eldstemann som infokanal. Hun taklet ikke at vi ble en familie. Hun klikket over at vi hadde tatt familiebilder sammen og sendt ut julekort. Nektet broren å komme i bursdagen til lillebroren når far var borte bla. Vær så snill å ikke bli slik. Det ødelegger så mye for barna. Det endte med brudd mellom meg og mannen fordi eksen hans laget så mye styr. Jeg orket ikke å leve med henne hengende over oss mer. Synd for barna.. Nå har jeg etablert meg igjen og jobber hardt for at min eks skal ha godt forhold til min nye samboer. Så langt har det gått bra. Jeg og samboeren snakker om å gifte oss og eksen støtter dette. Anonymkode: 8ebe1...219 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 Jeg skjønner deg.. Jeg ville heller ikke ønsket en halvsøsken som er 100% hos faren, mens han bare er der halvparten.. Og alt kaoset med ferier etc.. Anonymkode: 394cf...64b
Million Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 Jeg er nok rar, men jeg hadde faktisk bare blitt glad om eksen min fikk barn med en annen. Men kvinnen han er samboer med nå, er for gammel til å få barn og ville nok uansett ikke hatt flere da hun har tre fra før. Men om eksen hadde vært sammen med en yngre kvinne som ville ha barn, hadde jeg bare blitt glad for at sønnen vår hadde fått søsken. Han er enebarn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #17 Skrevet 15. november 2020 Jeg synes det høres ut som om man ikke er kommet over vedkommende dersom man blir veldig trist og/eller sjalu. At man ikke blir hoppende glad er normalt. Det er jo mange potensielle utfordringer for eget/egne barn når det/de får et halvsøsken, som at de kan bli mindre prioritert hos far. Anonymkode: 3858c...bc0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #18 Skrevet 15. november 2020 43 minutter siden, BethD said: Sånn er det her også! Rimelig slitsomt. Og lett gjennomskuende. Nå tror jeg ikke du heller er en engel akkurat. Ut i fra hvor ofte jeg ser du skriver negativt om eksen til typen din her inne på Kvinneguiden. En dame som er i et trygt og godt forhold og som har det bra med seg selv har ikke noe behov for å snakke dritt på den måten der. Hun holder det for seg selv. Anonymkode: e3d9b...d04
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 Først da jeg ble gravid med ny mann så begynte eksen å date andre. Tror det er fordi at da blir det aldri oss igjen, så klarte han å gå videre. Er det litt samme for andre, da er det virkelig slutt, når eksen venter barn med en annen. Baby betydde ikke døden for mitt nye forhold. Har en skikkelig koselig babytid, hus og ring på fingeren. Kunne ikke hatt det bedre. Anonymkode: 5d457...449 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #20 Skrevet 15. november 2020 Dette er nok helt normalt! Det er så vidt 1 år siden min eksmann gikk fra meg for en annen, yngre kvinne. Nå er hun allerede gravid, og jeg sliter veldig med vonde følelser. Jeg ville aldri hatt ham tilbake, for det var altfor mye som var galt i ekteskapet vårt, men likevel må jeg innrømme at det er vondt å vite at en annen har tatt plassen som jeg hadde i 13 år... Det at de nå skal få barn sammen, gjør ikke ting bedre. Jeg sørger på våre 3 barns vegne, fordi dette nye barnet, og "hennes" 2 andre barn, skal bo fast med eksmann, mens barna han satt til liv med meg, kun vil få se ham i helger og ferier... Selv om jeg ikke har lyst på flere barn selv (er 40), blir jeg også bitter av å tenke på at jeg steriliserte meg, da vi ikke skulle ha flere barn. Blir bitter av tanken på at han bare kunne fortsette og få nye barn... Rart med slike motstridende tanker, men tror det også er normalt... Du må bare være snill mot deg selv, og la deg kjenne på denne sorgen. Det er best å få det ut! Skriv ned alle vonde tanker, og prøv så godt du kan å jobbe deg gjennom det som dessverre vil bli en tung tid. Men husk å også minne deg selv på hva du har i livet som er bra! Jeg skriver ned både gode og vonde følelser, og det har hjulpet meg. God klem til deg ❤ Anonymkode: 404da...3c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå