Gå til innhold

Er dette virkelig tilfelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vis barna sier fra seg arv når far dør ,på grunn av gjeld .Så kan ikke disse barna Arve besteforeldre og oldeforeldre? 
er jo ikke faren de arver da,men beste/ oldeforeldre.Er jo helt horribelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Vis barna sier fra seg arv når far dør ,på grunn av gjeld .Så kan ikke disse barna Arve besteforeldre og oldeforeldre? 
er jo ikke faren de arver da,men beste/ oldeforeldre.Er jo helt horribelt.

Hvis besteforeldre og oldeforeldre har dødd før far så har jo far allerede fått arven fra disse og den er en del av fars dødsbo som barna sier fra seg.

Om far dør først har det ingen sammenheng. De kan si fra seg arven fra far, men likevel få arv fra besteforeldre og oldeforeldre når de dør.

Anonymkode: 087a4...e58

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis besteforeldre og oldeforeldre har dødd før far så har jo far allerede fått arven fra disse og den er en del av fars dødsbo som barna sier fra seg.

Om far dør først har det ingen sammenheng. De kan si fra seg arven fra far, men likevel få arv fra besteforeldre og oldeforeldre når de dør.

Anonymkode: 087a4...e58

Får de arven som faren skulle ha hatt?

Husker jeg arvet fra en ukjent slektning fordi det var pappa som egentlig skulle arvet, men han er død. Jeg hadde likevel fått det selv om jeg skulle ha sagt fra meg arv fra ham? Det var ikke tilfelle hos meg, mamma sitter i uskiftet bo, jeg ble bare nysgjerrig 😊

Anonymkode: 24348...316

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får de arven som faren skulle ha hatt?

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...