Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #21 Skrevet 9. august 2005 Hun har time hos dyrlegen halv 6 så jeg får bare krysse fingrene. Skal være med inn selv om jeg er redd for svaret om hun må avlives eller ikke. La også merke til i sta da hun gjespet at tunga så helt gromsete og betent og blodig ut, da er vel det et "bra" tegn, hvis det bare er tunga? Dakar lille pusen min Løp som en 100m sprinter da hun så buret og syter fælt nå, tror hun vet hun skal ut på tur, og det er ikke på topp 10 listen av ting hun liker akkurat. Men nå skal hun iallfall slippe å gå hjemme og ha det fælt. Er bare så redd de skal avlive henne, og hun ikke fikk spist engang først, ikke siden i går Det er jo hobbysporten til pus (litt mobbing ja, men hun er veldig glad i mat).
Gjest Madeline Skrevet 9. august 2005 #22 Skrevet 9. august 2005 Stakkars pus. Håper det går bra. til Towelie som har det tøft nå.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #23 Skrevet 9. august 2005 Takk hannen Jeg prøvde å se på tunga igjen og det ser ut som hun har bitt seg en stor kløft i tunga, en rift... Vil ikke gi meg selv falske forhåpninger, emn en skadet tunge er vel ikke livsfarlig? Er så redd dyrlegen vil velge den enkleste løsningen..
Gjest Madeline Skrevet 9. august 2005 #24 Skrevet 9. august 2005 Er det tungen som har fått seg et kutt så blir nok pus bra igjen. Kanskje må såret sys hvis det er dypt. Er det betennelse i tillegg så kan pus få medisiner for dette. Hvis pus ikke klarer å spise eller drikke selv så kan det være at han må være hos dyrlegen og få næring på andre måter. Dette ordner seg nok skal du se, men jeg vet hvor vanskelig det er å se et dyr du er glad i ha det vondt.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #26 Skrevet 9. august 2005 Kom ikke hjem før nå, men da pappan min kjørte hjem fra dyrlegen hadde han heldigvis ett stykk dopet katt med seg hjem :D Jeg er så glad hun ikke trengte å dø!! Hun hadde klart å kløyve tunga si sidelengs, sikkert bitt seg eller noe, så nå går hun på antibiotika og skal bli en frisk liten bolle igjen! Er litt dopa ennå så hun mjauer så irritabelt og voksent stakkar, sløve lille pus! Nå skal vi begge gå og sove, ingen tvil om at hun får sove på hodeputen min i natt Tusen takk for støtte fra alle, er glad dette ikke endte trist!
Sniglå Skrevet 10. august 2005 #27 Skrevet 10. august 2005 Så bra at det ikke var mer alvorlig enn det!! :smile:
Gjest Madeline Skrevet 10. august 2005 #28 Skrevet 10. august 2005 Det var bra det endte godt. Måtte pus sy eller skal såret gro av seg selv?
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #29 Skrevet 10. august 2005 Såret måtte gro selv, siden på tunga kunne det bli veldig irritabelt og hun kunne komme til å bite det opp. Så da har jeg nå altså en slangepus med kløyvet tunge! Ikke verst Håper bare det ikke kommer til å gjøre vondt etter kuren hennes. Kattepusen min er så uheldig, sykdom i livmora har hun hatt og måtte fjerne den, amputert ei tå også, og nå dette! Og hun hadde visst kløyvet tunga et annet sted for et år siden ca kunne dyrlegen også fortelle! Dakar pus! men nå får hun slappe av overdrevent mye og får massssse kos! Forresten, hun skulle ikke ut sa de, er det pga bedøvelsen og at andre katter kan banke henne, eller er det greit hun er ute på trappa hvis jeg følger med?
liv Skrevet 10. august 2005 #30 Skrevet 10. august 2005 Det er pga bedøvelsen, de får lavere kroppstempratur av den og bør holdes inne slik at den ikke synker unødvendig.
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #31 Skrevet 10. august 2005 Da blir pus inne. Vet du når det er greit å ta henne med ut? Hun tok bedøvelse halv 6 i går.
starie Skrevet 13. august 2005 #32 Skrevet 13. august 2005 Så bra at det ikke var noe alvorlig med pus! Ble skikkelig glad nå når jeg leste at hun har det bra!
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2005 #33 Skrevet 14. august 2005 :D Jeg er også kjempeglad for at det gikk bra, hun ligger her nå og sover og furter av at hun måtte få "sprøyte"medisin i munnen. Forresten er det den som gjør henne så sløv? Hun ligger og sover hele tiden jo!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå