Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 Mio ga en liten støkk i går da hun så ut til å ha problemer og lå bare og hostet med en pipelyd Det ga seg jo etter hvert da, men er sikker på at hun lå sånn i 5 min, etterpå var hun kjempekosen og ville ikke slutte å male. Heldigvis ga det seg fort, men ville bare høre om noen vet hva dette kan være?
MiniMjau Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Det kan jo rett og slett være en hårball som er på vei opp? Men følg med henne litt fremover.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 ja foreldrene mine trodde også det, men hun er så rar, ligger bare og sover hele tiden nå og når hun mjauer sier hun bare "klikk" istedenfor pip! Hun er jo en slapp katt til vanlig, men blir så ekstra bekymret av den hostingen..
Sniglå Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Får hun ormekurer? Hvis ikke kan det være hun har orm.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #6 Skrevet 3. august 2005 Ååå dette høres veldig ut som min katt for et års tid siden. Stakkars... Da viste det seg at hun hadde fått et langt gresstrå i halsen, dvs jeg så det var noe strålignende inne i nesa til pusen, og så hentet jeg en pinsett og holdt katten fast, og dro det ut. Holdt på å få sjokk, et LANGT gresstrå på ca 15 cm kom ut, det hadde nok satt seg fast i halsen, og så prøvde hun å hoste det ut men så kom det i nesa istedenfor ut munnen... Se uansett om det kan se ut til å være noe slikt før du ringer dyrlegen
Lillepuz Skrevet 3. august 2005 #7 Skrevet 3. august 2005 mammas katt nusse har strå i halsen som kommer opp i nesehulen flere ganger i året. noen ganger blir det borte, mens andre ganger stikker en ende ut av nesen så vi kan dra det ut selv, skjer ingen av delene må hun til vet for å få det ut. stive kvasse strå gjør helt sikkert vondt. et sikkert tegn på nusse er at hun strekker hals og svelger anstrengt og spiser mindre.
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2005 #8 Skrevet 4. august 2005 Ser ut til at det går mye bedre nå, ikke hostet siden den dagen Men har ikke sjekket for orm nei, er det noe vi bør gjøre uansett? Huff husker for 3 år siden i sommerferien så hadde hun mens vi var borte (min bror passet henne) gått i flere dager med laaangt gresstrå i nesa! Han tok det ut av henne, og gud så forbanna hun ble, men etterpå var hun visst takknemlig likevel
Sniglå Skrevet 4. august 2005 #9 Skrevet 4. august 2005 Ser ut til at det går mye bedre nå, ikke hostet siden den dagen Men har ikke sjekket for orm nei, er det noe vi bør gjøre uansett? ← jeg ville nok gitt henne en ormekur uansett ja. Du får kjøpt på apoteket, bare spør så hjelper de deg å finne det du trenger, og forklarer hvordan det skal gjøres Jeg kjøper en pakke med tabletter, tror det er en rød eske, og gir pus to tabletter i tre dager. Fort gjort, enkelt og greit!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #10 Skrevet 4. august 2005 Katten min gjør det med jevne mellomrom, og hun har fått ormekur. Så det er nok hårballer som truer med å komme opp. Merker også at hun da alltid bøyer hodet litt ned, som i tilfelle den kommer helt opp, men det har aldri skjedd mens jeg har sett eller hørt.
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #11 Skrevet 8. august 2005 Mamma har bar avfeid ting og sagt "katten ser frisk ut", og pus så ut til å bli bedre men i dag er hun slappere enn noen gang, ga henne våtfor og det får hun utrolig skjeldent og elsker det kjempemasse og hyler og brøler for å få, ga henne 4-5 biter for å se om hun spiste, også spiste hun 2 biter og mjauet og gikk. Ser ut som hun har problemer med å svelge, når hun slikker seg rundt munnen og hun piper nesten ikke (hun er gnålekatt nummer 1 til vanlig) og klarer så vidt å male. Så nå sitter jeg her og sipper og antar det verste Vi skal til dyrlegen i morra og sjekke, men jeg er så utrolig redd for å miste den lille pusen min! Hun har jo vært med meg halve livet mitt, så å miste henne virker helt uvirkelig... Jeg får håpe det er bare en bagatell men pus begynner jo å bli gammel. Har vondt i magen og gruer meg til å høre dyrlegen si at de må gi henne sprøyta. Æsj! Hvorfor må man bli så glad i disse små?
starie Skrevet 8. august 2005 #12 Skrevet 8. august 2005 Å nei! Håper alt går bra med pusen din! Jeg vet hvor glad man blir i de små krekene, og håper alt ordner seg til det beste. Skal sende mange gode tanker i hvertfall!
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #13 Skrevet 8. august 2005 takk for det Fant en liten kasse nå og la oppi håndkle så hun kunne ligge et mykt sted, og da begynte hun å male og kose seg, så da klarer hun iallfall det. De har det vel ganske bra hvis de maler vel? Jeg håper jeg bare er katte-hypokonder og at hun er den friske fine masete tjukkebolla mi i morra igjen, hun var jo ganske god i går, men skjønner bare ikke hva dette her er. Forresten tror jeg hun har kastet opp også, er stivt på hakehårene og lukter rart. Og når hun lå i stolen i sta var det kattesikkel etter henne, jeg har aldri vært borti noe sånt før..
Sniglå Skrevet 8. august 2005 #14 Skrevet 8. august 2005 Vet ikke om du så den tråden som jeg laget i dag. Handler om nogenlunde det samme, tror jeg...
starie Skrevet 8. august 2005 #15 Skrevet 8. august 2005 Det håper jeg også at du er! Lykke til i morgen, alt ordner seg forhåpentligvis Også poster du selvsagt innlegg så vi får vite hvordan det går?
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #16 Skrevet 8. august 2005 Sniglå: jeg hadde ikke sett den før nå nei men håper det er det samme med mio, at det er en liten filleting, og ikke betennelse i lungene, det ville vel være en utrolig lite bra ting ;( Bra det går bra med din pus iallfall Starie: Takktakk, skal så klart si ifra hvordan det går, typisk vi ikke kommer oss til legen engang med henne for hun er så sprek allerede... Er lov å håpe iallfall Tror dere hun føler seg tryggere om jeg legger kassa hennes inn på rommet mitt ved siden av senga? Så slipper hun iallfall være alene.. Jeg tror jeg er litt overbeskyttende
Gjest seroxata Skrevet 8. august 2005 #17 Skrevet 8. august 2005 ååå, dakar mio Jeg har ikke noen gode tips, annet enn lykke til!! og om du trenger noen, eller noe, noe som helst, ikke nøl! Lille vesle mio håper det går bra med henne!!
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #18 Skrevet 9. august 2005 sto opp nå for å se åssen det gikk med henne men hun var visst ute på løpetur sa mamma, kanskje det går bedre med henne da? For hun kunne ikke løpe i går, da bare sjanglet hun! Vi får se når hun kommer inn igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #19 Skrevet 9. august 2005 Hun var langt ifra frisk ja, som jeg trodde. Har visst vondt i tunga eller halsen for hun klarer ikke spise. Er livredd for å miste pusen min nå, og skulle ønske foreldrene mine ville ta dette litt mer alvorlig siden det er de som har bil som kan kjøre til dyrlegen, og de som har sagt de er villige til å betale dyrlegeregninger når katten er syk (jeg eier ikke penger til dette, og de er like glad i katten som meg, så det er ganske logisk). Jeg aner ikke hva som må til for å overbevise dem at iallfall en sjekk er lurt! Sånn for å være på den sikre siden! Jeg får jo ikke sove om natta fordi hun er så dårlig, så jeg vet at iallfall jeg ville blitt mer rolig da, selv om pus er frisk som en fisk, hvis hun er det.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #20 Skrevet 9. august 2005 Ååååjjj, hadde blitt helt satt ut om min pus var dårlig. Bra du skal til dyrlegen å få henne sjekket. La oss få høre hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå