Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke bare isolere risikogruppene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg mener vi bør gjøre det, men med tanke på at dette viruset rammer noen mennesker hardere enn andre så bør vi vel snart tenke på mer tilpassede løsninger? At folk må holde avstand samt bruke munnbind er viktig, men det bør være mulig å tilpasse litt etterhvert. Hvis vi nå fortsetter å ha så lave dødstall ut året, bør vi tenke oss om.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange er i risikogruppe. I tillegg har disse gjerne familie, venner og kolleger, skal disse også isoleres? Mange har også behov for helsetjenester, skal da alle som jobber innenfor helse, nav osv isoleres (sammen med deres familier, venner og kolleger). Det går jo ikke. Selvsagt er det mest fornuftige å slå ned viruset slik alle kan leve tilnærmet normalt (men med grunnleggende retningslinjer som håndhygiene, hjemme når syk, hoste i albu og vite hvem som er nærkontakt).

Skrevet

Fordi «ikke død» ikke betyr det samme som «helt frisk», dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Men vi har jo lave dødstall nettopp pga. restriksjonene og dyktige leger og sykepleiere. Mange som har hatt corona sliter med langvarig ettervirkninger, og det er skremmende. Selv om man ikke dør, kan man ende opp med kronisk helsesvikt. Og da snakker jeg ikke om svært gamle mennesker, men 30-50 åringer. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fordi 1 millioner mennesker i Norge er i risikogruppene, og mange er sentrale i samfunnet (leger, sykepleiere, lærere, bedriftsledere).

Da er det i grunnen bedre å sende alle festkåte folk til Bjørnøya.

Endret av T-Rex
  • Liker 6
Skrevet

Fordi selv om syke coronapasienter ikke dør, kan de ta opp mye-all kapasitet på sykehusene fordi de trenger respiratorhjelp eller annen behandling. 

Det går ut over alle andre som trenger helsehjelp 

• Liker 1
Gjest pangolina
Skrevet (endret)

.

Endret av pangolina
Skrevet

Fordi folk i risikogruppene også må på jobb. Det er ikke alle som kan ha hjemmekontor. Det er barn som må på skolen, så sant skolen ikke har hjemmeundervisning. Folk i risikogruppen har også ærend de må gjøre, det være seg hos helsevesen, apotek og andre ting.

• Opprett ny...