Gå til innhold

Hvorfor går dere med munnbind på gaten??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Orker ikke å styre med å ta det av når jeg straks må ta det på igjen uansett

2. Det er godt og varmt 

Anonymkode: bfdd6...13b

• Liker 24
Skrevet

Egentlig skal man ikke ta på seg igjen et brukt munnbind. Forstår at det er vanskelig i disse dager og jeg er skyldig i det selv nå, fordi det er blodpris på munnbind nå. Men derfor bruker jeg det gjerne på gaten, har jeg først tatt det på så forblir det på. 

Anonymkode: e353a...acc

• Liker 15
Skrevet

Om man skal bruke munnbind rett, så skal hendene vaskes/sprites før det taes på og før det taes av. Så om man da ikke har tilgang til sprit/håndvask etter ¨ha vært på butikken, er det faktisk riktig å gå med det frem til en kommer hjem og får vasket hendene. Kan jo også være at de du ser skal inn i andre butikker, ta bussen eller lignende, og da har munnbindet på seg hele veien. Litt som at du ikke tar av og på deg jakken fordi om du går inn eller ut av en butikk?

• Liker 16
Skrevet

For å spare på munnbindet, f.eks når jeg går fra banen til butikken og tilbake igjen inn på banen. 

Anonymkode: c861d...137

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Egentlig skal man ikke ta på seg igjen et brukt munnbind. Forstår at det er vanskelig i disse dager og jeg er skyldig i det selv nå, fordi det er blodpris på munnbind nå. Men derfor bruker jeg det gjerne på gaten, har jeg først tatt det på så forblir det på. 

Anonymkode: e353a...acc

Men tar du på munnbindet? Tar man ikke bare på stroppene, slik at munnbindet ikke er i noe kontakt med noe? Det er i helsesektoren man ikke skal gjenbruke munnbind 

• Liker 4
Skrevet

Fordi det ikke alltid er mulig å holde 1m avstand, selv ute

Anonymkode: c6660...337

• Liker 6
Skrevet

Fordi vi er på vei inn et sted vel. 

Anonymkode: c5ffc...d00

• Liker 5
Skrevet

Vi har sett folk med munnbind på i skogen og vi:ler:

I byen så skjønner jeg det, i butikker, buss og alt det der... Men i skogen, der du er heldig hvis du ser et menneske eller to på trygg avstand vi har jo metervis med plass, det blir for dumt... Men men, folk for gjøre som de vil.

• Liker 14
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg kommer fra et sted der jeg må bruke munnbind og skal videre til et sted der jeg må bruke munnbind og hvis jeg tar det av, så må jeg bruke et nytt et når jeg går inn igjen.

Anonymkode: 62550...c82

Dette. Er som regel alltid på vei mellom steder hvor jeg uansett må bruke det (butikk/kollektivtransport) så da blir det bare mas å drive og ta av og på hele tiden. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, anonym ss skrev:

Men tar du på munnbindet? Tar man ikke bare på stroppene, slik at munnbindet ikke er i noe kontakt med noe? Det er i helsesektoren man ikke skal gjenbruke munnbind 

🙄 Hva med smitte er det du ikke ser logikken i?

Selvsagt gidder ikke folk klasse på munmbindet etter bussturen om de ikke skal bytte der og da. De venter til de får vasket hendene. 

Slik reduserer man smitte. Poenget er ikke noe annet. 

Anonymkode: 1b075...495

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Vi har sett folk med munnbind på i skogen og vi:ler:

I byen så skjønner jeg det, i butikker, buss og alt det der... Men i skogen, der du er heldig hvis du ser et menneske eller to på trygg avstand vi har jo metervis med plass, det blir for dumt... Men men, folk for gjøre som de vil.

Kanskje de har kreft eller annen risikosykdom, eller barm de er redde for at skal dø av smitte?

Og munnbind gir mer trygghetsfølelse?

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de har kreft eller annen risikosykdom, eller barm de er redde for at skal dø av smitte?

Anonymkode: 

Men man blir jo ikke smittet på gaten? Jeg er forsåvidt enig i den falske trygghetsfølelsen 

Anonymkode: 53cf8...a98

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg skal på flere butikker og forstår at det da er tryggest og billigst å da beholde det på til jeg er ferdig med ærender. 

Anonymkode: a9fa7...4c4

• Liker 6
Skrevet

Nå er ikke jeg en av disse, men jeg anar at den viktigste grunnen er at man ikke skal gjenbruke munnbind. De som har det på hele tiden er sannsynligvis de som bruker munnbind riktig. Jeg har sett så mange som bruker det feil, som å ta det av og på, ta det under nesen og gudene vet hva, og da mister munnbindet beskyttelsen. 

Når det er sagt vet jeg at det er innlagte kreftpasienter der jeg jobber som tar seg en tur for å kjøpe litt mat med munnbind fordi de i utgangspunktet er beskyttende isolert. Det ville de ha gjort uansett om det hadde vært corona eller ikke. Men dette her er jo fåtallet og ikke noe man ser på daglig basis. 

Anonymkode: 11f5f...e75

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor skal smitten komme i fra, om det ikke er andre mennesker i nærheten? Jeg har aldri sett noen med munnbind på tur i skog og mark selv, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg tenkt at de hadde bikket litt for langt over i hysteriet.

• Liker 5
Skrevet

Jeg blør neseblod og synes det er mer behagelig enn tamponger

Anonymkode: 00d74...697

• Liker 3
Skrevet

Helt idiotisk.

Bruk det så kort som mulig med tanke smitten du SELV setter i det.

Jeg tar det av og på rett før jeg skal inn/ut.

Anonymkode: e5995...cca

• Opprett ny...