AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Har vært uten p-piller siden midten av april. Dro til privat gynekolog etter noen mnd da jeg ikke fant eggløsning og ville ta en fertilitetssjekk. Blodprøve viste at jeg ikke hadde hatt eggløsning. En måned etter det, fikk jeg diagnosen pcos(blodprøvene var fine men likevel). Fikk metformin og letrozol, og har tatt det i noen måneder. Første måned fikk jeg eggløsning. Andre måned var jeg hos en annen gynekolog for å sjekke om det var noen modne folikkler, noe det ikke var. Denne gynekologen var ikke helt sikker på at jeg hadde pcos, men mente kanskje at kroppen min bare ikke var klar etter p-pilleslutt, og at den trengte mer tid. Skal legge til at jeg har tatt letrozol etter dette, dobbel, og fikk eggløsning uten at jeg ble gravid. Har du, eller noen du kjenner, brukt så lang tid på å komme tilbake til syklus? Vet det står på nettet at det kan ta så lang tid, men har liksom ikke hørt om noen. Kan det gynekologen min sier om at kroppen min ikke er klar enda stemme, eller er det noe som blir sagt for å få meg til å vente tålmodig? Mistror selvsagt ikke gynekolog, men det var en hurtig sjekk, så han fikk ikke hele bildet. Har også diverse psykiske plager, som fører til høyt stressnivå, så lurer jo på om det spiller inn. Men akkurat nå er jeg i en fin periode, så med mindre ting henger i, forstår jeg ikke. Er bare redd det er noe feil med meg som ikke er oppdaget, da jeg føler det ikke er så ofte folk bruker ett år bare på å få en klar kropp. Anonymkode: 768e3...0d6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Slutta selv på ppiller for et år siden. Og hadde ustabil syklus etter ppilleslutt. tok innvendig ultralyd hos gyn i sommer og alt så bra ut. Med tanke på at jeg hadde stabil syklus før jeg begynte på ppiller fikk jeg resept på metformin. Nå har jeg stabil syklus, men skulle jo helst blitt gravid igår. Lengter veldig. Men det får ta den tiden det tar Anonymkode: 1d0be...5a0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutta selv på ppiller for et år siden. Og hadde ustabil syklus etter ppilleslutt. tok innvendig ultralyd hos gyn i sommer og alt så bra ut. Med tanke på at jeg hadde stabil syklus før jeg begynte på ppiller fikk jeg resept på metformin. Nå har jeg stabil syklus, men skulle jo helst blitt gravid igår. Lengter veldig. Men det får ta den tiden det tar Anonymkode: 1d0be...5a0 Takk for svar. Syns det er vanskelig når man ikke vet om noe feiler kroppen sin. Anonymkode: 768e3...0d6
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Jeg slutta på p-piller i april 2019. Hadde da gått på Yasmin i sammenhengende 15 år. Jeg er 33 år og frisk som en fisk. Det tok ett år og to måneder før jeg fikk mensen igjen! Fikk den i juni i år. Så var den uregelmessig et par måneder, men de tre siste månedene har vært stabile, med eggløsning og alt. Så ja, det kan ta tid før kroppen er i gang igjen. Det er akkurat som om den våkner fra dvale (pillene har jo lurt kroppen til å tro den var gravid i sammenhengende 15 år.) For noen tar det tid før kroppen kommer i gang med hormonproduksjonen igjen.
Amatariel Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Jeg brukte 13 måneder på å komme i syklus igjen etter p-pilleslutt. Da var det metformin som måtte til. Fikk endelig EL av det, og ble gravid på første EL.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg slutta på p-piller i april 2019. Hadde da gått på Yasmin i sammenhengende 15 år. Jeg er 33 år og frisk som en fisk. Det tok ett år og to måneder før jeg fikk mensen igjen! Fikk den i juni i år. Så var den uregelmessig et par måneder, men de tre siste månedene har vært stabile, med eggløsning og alt. Så ja, det kan ta tid før kroppen er i gang igjen. Det er akkurat som om den våkner fra dvale (pillene har jo lurt kroppen til å tro den var gravid i sammenhengende 15 år.) For noen tar det tid før kroppen kommer i gang med hormonproduksjonen igjen. Takk for svar, det er godt å høre. Jeg har hele tiden hatt mensen, men uten EL. Anonymkode: 768e3...0d6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 33 minutter siden, Amatariel skrev: Jeg brukte 13 måneder på å komme i syklus igjen etter p-pilleslutt. Da var det metformin som måtte til. Fikk endelig EL av det, og ble gravid på første EL. Hadde du mensen da? Herregud, skal aldri gå på p-piller igjen Anonymkode: 768e3...0d6
Amatariel Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du mensen da? Herregud, skal aldri gå på p-piller igjen Anonymkode: 768e3...0d6 Ikke mensen, bare rare blødninger. Som kom og gikk helt uregelmessig. Kunne gå måneder mellom, og når jeg først fikk noen varte de rare lengder. Husker den ene varte i 20 dager - da holdt jeg på å bli tullete! Sverget selv å aldri gå på pillen igjen, og det har jeg holdt!! Når jeg gikk på prevensjon igjen så ble det kobberspiral. SÅ mye bedre. Etter 5 år tok jeg den ut nå i mai for å bli prøver igjen. Gikk rett i syklus ♥
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 Har ikke så mye å komme med her, da jeg selv sluttet for bare 4 måneder siden og det kan nok ikke regnes som lang tid, selv om det føles uendelig lenge 😅 Ville bare sende deg en klem og ønske deg lykke til i en fortvilende situasjon 💕 Anonymkode: 1cc04...de7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 15 timer siden, Amatariel skrev: Ikke mensen, bare rare blødninger. Som kom og gikk helt uregelmessig. Kunne gå måneder mellom, og når jeg først fikk noen varte de rare lengder. Husker den ene varte i 20 dager - da holdt jeg på å bli tullete! Sverget selv å aldri gå på pillen igjen, og det har jeg holdt!! Når jeg gikk på prevensjon igjen så ble det kobberspiral. SÅ mye bedre. Etter 5 år tok jeg den ut nå i mai for å bli prøver igjen. Gikk rett i syklus ♥ Ja, mine begynte med sykluser på rundt 20, før det har blitt stabilt nå, med letrozol. Fikk faktisk en 28 dagers syklus selv uten EL.. Anonymkode: 768e3...0d6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke så mye å komme med her, da jeg selv sluttet for bare 4 måneder siden og det kan nok ikke regnes som lang tid, selv om det føles uendelig lenge 😅 Ville bare sende deg en klem og ønske deg lykke til i en fortvilende situasjon 💕 Anonymkode: 1cc04...de7 Tusen takk 😊❤️ Anonymkode: 768e3...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå