Gå til innhold

Venter en gutt og liker navnet Alfred..men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente fra før som heter Victoria. Syns de to navnene er i veldig forskjellig kategori. Er det noe å bry seg om? 
har dere forslag til fine guttenavn? Liker også Herman, Jens og Edvard. Men sistnevnte syns jeg er litt vanskelig å uttale...

Anonymkode: 980a6...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre har noe med hva du velger å kalle barnet. Liker du Alfred, kall barnet Alfred. Er ikke vanskeligere enn det.

Anonymkode: 9aa6d...14b

• Liker 9
Skrevet

Passer fint sammen. Begge fungerer også perfekt på engelsk.

Hvorfor passer de andre bedre sammen med Alfred? Alfred er et britisk navn.

Anonymkode: 14a58...7b4

• Liker 7
Skrevet

Hva med Albert? Det ligner Alfred. Men da har du oppkalt ungene etter kongeparet i Storbritannia fra 1800-tallet, Victoria og Albert. De to navnene "hører sammen" :)

Anonymkode: ba60d...6fc

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Albert? Det ligner Alfred. Men da har du oppkalt ungene etter kongeparet i Storbritannia fra 1800-tallet, Victoria og Albert. De to navnene "hører sammen" :)

Anonymkode: ba60d...6fc

Det vil jeg helst ikke 😃 altså ha to kongelige.  Victoria er oppkalling etter min oldemor, og skulle helst ønske at det ikke var kongelig, for det er så mange som kommenterer det😄 ikke at det gjør noe sånn egentlig, men det er ikke derfor vi valgte det ☺️

Skrevet

Alfred tror jeg er på vei inn i full fart, 3 babyer jeg vet om som har fått det siste mnd, i helt forskjellige miljøer. Hvordan er Edvard vanskelig å uttale??🤔

Anonymkode: 716e2...c91

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alfred tror jeg er på vei inn i full fart, 3 babyer jeg vet om som har fått det siste mnd, i helt forskjellige miljøer. Hvordan er Edvard vanskelig å uttale??🤔

*fått det navnet

Skrevet

Syntes de to passa bra sammen. Vi har to gutter, den ene har et typisk top 10 navn og den andre et eldre sjeldnere navn. 

ikke velg et navn du syntes er vanskelig å uttale, jeg og mannen styrte f.eks unna navn med veldig tydelig r, fordi jeg skarrer og han ruller og navnene hørtes veldig ulike ut da. 

Anonymkode: 46ab6...381

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre har noe med hva du velger å kalle barnet. Liker du Alfred, kall barnet Alfred. Er ikke vanskeligere enn det.

Anonymkode: 9aa6d...14b

Forskjell på hva man kaller barnet og hvilket navn man gir barnet. 
Poden her heter Håkon, men kalles Ungen😊

Anonymkode: 16f02...43a

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare syns EdvarD er tungt/vanskelig å si. Og så blir jeg alltid i tvil i det jeg skal si det høyt; skal man si EdvarD, Edvar eller EdvarT. Det er kanskje bare meg 😅

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare syns EdvarD er tungt/vanskelig å si. Og så blir jeg alltid i tvil i det jeg skal si det høyt; skal man si EdvarD, Edvar eller EdvarT. Det er kanskje bare meg 😅

Nei samme her

Anonymkode: 9cd75...b03

• Liker 3
Skrevet

Synes de passer sammen jeg :) Veldig pene navn åså!

Anonymkode: d9980...a67

Skrevet

Jeg kjenner et søskenpar med akkurat de navnene. :) Synes de passer sammen, da begge navnene er elegante og klassiske.

Anonymkode: 4375f...508

Skrevet

Begge deler er gamle navn, så de er i samme kategori der. 

Anonymkode: 01c42...4e4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det uttales Edvart 😂😂

Anonymkode: ef9d2...99f

• Liker 4
Skrevet

Alfred er jo gammelengelsk, og jeg lurer på om de ikke hadde en konge som het det også. Synes det er et kjempefint navn, gledelig å høre at det er i bruk! Kjente en som het det for førti år siden, han var nok født tidlig på 1900-tallet.

Victoria kommer vel fra latin.

• Liker 1
Skrevet

Slottsherren i romanen Victoria av Hamsun heter Alfred. Synes de tilhører samme kategori, jeg. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det uttales Edvart 😂😂

Haha nei, det uttales Edvar. Edvart er jo bare stygt😂

Alfred er nydelig! 

Anonymkode: 9872f...89d

Skrevet

Ikke velg navn utifra hva salgs navn søsken har. De er to helt forskjellige individ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...