Gå til innhold

Gratispassasjerer. Hva er det med snyltere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt lei nå. Jeg er en av få i både min gjeng og min kjæreste som har bil. Noen burde trengt bil, men de vet jo hvordan de heller kan bli gratispassasjer. Hender titt og ofte noen spør om.iike jeg kan "svinge innom" å hente. Svinge innom kan bety 10-15min omvei i "feil" retning. Da blir det totalt 20-30min ekstra. Ofte vil de jo sitte på hjem og. Kan også bety at jeg må kjøre gjennom bomring. Er ikke alltid jeg har tid. Og jeg vil ikke alltid bruke ekstra tid hjem. Jeg har jo andre ting på tapetet også. 

Jeg forsøker si i fra av og til. Men de fær meg til å virke teit som ikke gidder svinge innom. Akkurat som jeg er lat, ikke vil de skal bli med, overdriver tidsbruk osv. Har også sagt jeg ikke unødvendig vil kjøre gjennom bomring og at de da kan ta bussen gjennom og heller møte meg. 

Nå slipper jeg problemet da.  Sier jeg ikke vil h noen i bilen pga smitte. Men hva er det med slike snyltere? Aldri sagt de kan  betale bompenger eller ei at jeg kan slippe å kjøre omvei. Er jo greit for de som kommer hjem til riktig tid, meg derimot er vist ikke tenkt på. 

Anonymkode: de585...8f0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Opplevde det samme da jeg var ung. En alenemor i samme klasse forventet at jeg skulle kjøre henne hjem etter skoletid hver dag, men først måtte vi stoppe og hente barn i barnehagen. Det ble en stor omvei for meg, men var vanskelig å si nei, da det var dårlig med bussforbindelse der hun bodde, og langt og kaldt å gå, og jeg synes synd på barnet. Men fikk aldri en krone for bryderiet, og det ble dårlig stemning på slutten av skoleåret, da jeg parkerte bilen hjemme og gikk til skolen selv. Er veldig ubehagelig, men nødvendig å sette grenser for sånne. 

Anonymkode: 28231...c30

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Noen er nok tankeløse, men de fleste som oppfører seg sånn, er nok bare gjerrige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...