Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 Hjelp ! Vi er en familie på to voksne og tre barn i alderen 3 til 7 år. Og i det siste føles det ut som om alt har gått over hodene på oss. Vi eier et hus, som vi har masse lån på i tillegg til bil og div. studielån. I det siste føles det ut som om vi ikke har mulighet til å betale noen ting, og ikke før vi får betalt ett krav så kommer det to nye. Synes selv at vi lever veldig billig. Har ikke store utgifter på mat og slikt, og har kuttet ut alle abonnement på aviser og parabol tv o.l. Men likevel klarer vi ikke å komme ajour. De største utgiftene vi har pr. mnd er lån og barnehage faktisk. Min mann går på attføring og har ikke all verden med inntekt, men får dekt en del ting som barnehage og kjøring. Selv er jeg student og med studielån og jobb i tillegg så tjener ikke jeg allverden heller. Har prøvd sosialen og å søke om bostøtte, men får bare avslag. Vi får ikke bostøtte fordi vi ikke har husbanklån, kan dette stemme? Og går det an å gjøre om eksisterende huslån til husbanklån? Vi trenger seriøst litt hjelp og rådgivning her. Er det noen som vet hvor vi kan henvende oss for å få hjelp til økonomisk opprydding ?
La Guapa Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Jeg vet ikke hvor dere bor, men vi i Trondheim har Rådgivningssenteret. De jobber gratis med å skaffe deg den beste banken. Hvis du allerede er fornøyd med lånebetingelsene dine og ikke ønsker å skifte bank kan din rådgiver i banken du har være til stor hjelp. Kanskje trenger dere å refinansiere noe? Har dere lang nedbetalingstid på lånene?Det kan hjelpe på økonomien å sette 25 år fremfor 20 en periode for å få ned de månedlige avdragene. Dere kan også søke om å kun betale renter inntil ti år!Dette lønner seg ikke å gjøre lenge, men kan hjelpe dere ut av uføret slik at dere får betalt unna noe annet (regninger som har hopet seg opp, kortgjeld osv...) Vi betalte kun renter det året vi fikk datteren vår og jeg gikk på 80% lønn! Slik ble det ikke trangere for oss selv om jeg gikk hjemme i ett år! Lykke til La Guapa
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #3 Skrevet 5. august 2005 Du kan også ta kontakt med kommunen, det er de som administrerer bostøtte og samt enkelte lån fra husbanken. Du kan selvsagt også kontakte husbanken direkte.
Gjest Hjelpern Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 Kan dere prøve å få avdragsfrihet på lånet i perioden du er student? Da betaler du bare renter på lånet i de årene det avtales. Kan spare noen tusen på det i mnd. Funker for oss Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå