Gå til innhold

Har myyyyye mer fødselsangst nå enn ved førstefødte...flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født to ganger før. 
Første gangen visste jeg ikke hvs jeg gikk til då jeg gruet meg ikke i det hele tatt. 
Andre gangen gruet jeg meg noe mer, fordi jeg visste hvor langdrygt det kom til å bli og hvor smertefullt det faktisk var. 
Denne gangen kjenner jeg på angsten. Begynner å virkelig grue meg. Sitter og håper det ikke skal skje og prøver å ignorere tanken på hva som venter meg. Om jeg bare kunne fått keisersnitt, vil heller ha vondt i lang tid etterpå enn å ha smerter jeg tror jeg dør av i 24 timer.

Skulle tro man ble «herdet» etter to fødsler men her har det bare gått motsatt vei. Vil virkelig ikke føde, selv om jeg vet det ikke er synd i meg og at jeg har pådratt meg dette helt selv og av fri vilje. Jeg vet jo at man ikke dør direkte av smerter men en fødsel er så grusom at det går ikke an å beskrive engang. Skjønner ikke hvordan folk greier å se tilbake på fødsler og oppriktig mene at det var en «fin opplevelse», det er bare under min fatteevne at det går an. 

Flere som har blitt mer og mer nervøs etter hvert barn? 

Anonymkode: 031e8...146

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det likt, men her stopper det på 2 barn 😅 hadde stormrier første fødsel og trodde en stund han skulle bli enebarn. Så kom lysten på en til og hadde vel litt fortrengt løftet jeg ga meg selv etter første fødsel om å aldri finne på å bli gravid igjen. Angret som en hund da riene begynte med nr 2 🙈 men altså den fødselen ble punktum finale for min del. Skjer ikke i ville helvete at jeg finner på å føde igjen. Nå er jeg fornøyd med 2 barn uansett, da ❤️ hadde jeg hatt et sterkt ønske om et tredje barn, så hadde vel naturen vært så finurlig at jeg hadde blitt lurt utpå igjen.. "var det egentlig SÅ ille da" 😩

Anonymkode: 47528...6c8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har det likt, men her stopper det på 2 barn 😅 hadde stormrier første fødsel og trodde en stund han skulle bli enebarn. Så kom lysten på en til og hadde vel litt fortrengt løftet jeg ga meg selv etter første fødsel om å aldri finne på å bli gravid igjen. Angret som en hund da riene begynte med nr 2 🙈 men altså den fødselen ble punktum finale for min del. Skjer ikke i ville helvete at jeg finner på å føde igjen. Nå er jeg fornøyd med 2 barn uansett, da ❤️ hadde jeg hatt et sterkt ønske om et tredje barn, så hadde vel naturen vært så finurlig at jeg hadde blitt lurt utpå igjen.. "var det egentlig SÅ ille da" 😩

Huff, skjønner deg kjempegodt 😖 Jeg hadde ikke stormrier men har tydeligvis så lang åpningsfase med enorme smerter som ikke kan beskrives med ord. Bruker en evighet på å åpne seg en cm så det er bare forferdelig demotiverende å ligge der å ha det så jævlig når det er så dårlig fremgang. Ungene har jo kommet ut til slutt men det er helt forferdelig. Dette blir definitivt siste ihvertfall, nå er det slutt på å fortrenge opplevelsen. Jeg er jo så dum🙄

Men jeg får prøve å være like dum denne gangen også, og lure meg selv til å tro at det blir bedre når man har født før. Noe som ikke stemmer for min del. Så får jeg prøve fortrenge minnene fra de to andre gangene 😶

Skrevet

Rart at jordmødrene snakker om GODE RIER  hvis det er så ille...

Anonymkode: d6471...10d

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo sikkert de riene som gir fremgang. Ikke mine med andre ord.ts

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du misforstått hva gode rier betyr 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du misforstått hva gode rier betyr 

Kan ikke du forklare meg da hvis jeg har misforstått? Ts 

Skrevet

Ja hadde det på samme måte. Har 3 barn. Med første vet man ikke hva man går til. Min opplevelse på fødestuen er at det forventes at man skal mestre dette bedre hvis man har gjort dette før. Du blir tatt imot med "du er voksen og har gjort dette før, så dette fikser du fint" Min holdning iløpet av svangerskapene var bare å ignorere bekymringene mine og tenke at jeg tar det når det kommer. Må jo bare få det overstått på ett vis. Ikke så heldig strategi da all innestengt angst eksploderte i takt med smertene. Anbefaler deg å være åpen med jordmor som du går til og skrive fødebrev som du har med til føden. Kanskje be om epidural hvis riene dine ikke gir fremgang. 

Anonymkode: f79c5...851

Skrevet

Har samme opplevelse og kvier meg for å bli gravid med barn nummer 3 på grunn av disse følelsene. Vi ønsker sterkt et barn til, men tanken på å føde igjen er helt grusom. Fødsel nummer to var enda verre enn første og nå vet jeg at det er sånn det er å føde for meg.

Anonymkode: 11a9c...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...