AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #21 Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ihvertfall en diagnose det er lett å få om man er lat. Sliter selv og har nok noe lignende "fibromyalgi", men snakker ikke høyt om det. Og skal ihvertfall ikke til noe fastlege å få satt en slik diagnose 😅 Anonymkode: d292a...c3b Så du er lat da? Å "lide i stillhet" er ikke noe bedre enn å gå til legen. Kanskje du bare har vondt i viljen? Anonymkode: e2dbe...1f0 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #22 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du er lat da? Å "lide i stillhet" er ikke noe bedre enn å gå til legen. Kanskje du bare har vondt i viljen? Anonymkode: e2dbe...1f0 Har noen alvorlige sykdommer, som faktisk kan påvises 😉 Tro meg, jeg er dobbelt så syk som de som vagger rundt og mener da har fibromyalgi. Anonymkode: d292a...c3b 2
Nuka Skrevet 17. november 2020 #23 Skrevet 17. november 2020 Har utslag fra revmatismesenter, fibro sier legen etter å ha hørt det meste om hva plagene mine er og at jeg nå har gått der en stund samt at lege har lest journal fra tidligere, jeg nekter å utredes. Forrige lege var innom bekhtrev, me er nevnt (traumeutløst) utmattethet og ting som utløses av samtidig spenninger i muskler. Har kronisk mild/moderat betennelse i ryggen, varierende i styrke. Blir 60-80% ufør ila kort tid da jeg er ferdig utredet på grunn av dette og tilleggstingene som utmattelse i mild/moderat grad da spesielt i vinterhalvåret. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #24 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ihvertfall en diagnose det er lett å få om man er lat. Sliter selv og har nok noe lignende "fibromyalgi", men snakker ikke høyt om det. Og skal ihvertfall ikke til noe fastlege å få satt en slik diagnose 😅 Anonymkode: d292a...c3b Du er utrolig fordomsfull. Sånne som deg gjør det mye vanskeligere for oss med fibro, og de fleste av oss har vært hos SPESIALIST og fått diagnosen. Anonymkode: e7d60...f4d 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #25 Skrevet 17. november 2020 Prøvd AIP dietten? Anonymkode: 0a4d9...756
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #26 Skrevet 17. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har selv migrene. Men dette er som sagt sykdommer det er lett å påstå man har, ingen kan sjekke om du faktisk har det 😉 Litt, sånn gjenganger hos de som har vondt i viljen, de har en drøss med sykdommer som ikke kan spores. Anonymkode: d292a...c3b Jeg ble lagt inn på sykehuset med symptomer på slag. Nummenhet i ene snøvlet og snakket usammenhengende. De fant ikke noe tegn til slag, så da ble diagnosen migrene med aura. Det var i høyeste grad veldig synlig for de rundt meg.. Anonymkode: 4df1d...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #27 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble lagt inn på sykehuset med symptomer på slag. Nummenhet i ene snøvlet og snakket usammenhengende. De fant ikke noe tegn til slag, så da ble diagnosen migrene med aura. Det var i høyeste grad veldig synlig for de rundt meg.. Anonymkode: 4df1d...8e7 Misforstår du med vilje eller har du vondt for å lese? Migrene kan ikke påvises på noen som helst måte, hvem som helst kan påstå at de har det. Klart når jeg ligger og spyr på badegulvet i mørket og ikke klarer å snakke, så ser jo folk rundt meg at noe ikke er bra. Men kan ikke bevise at det er migrene. Anonymkode: d292a...c3b
Nuka Skrevet 17. november 2020 #28 Skrevet 17. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Misforstår du med vilje eller har du vondt for å lese? Migrene kan ikke påvises på noen som helst måte, hvem som helst kan påstå at de har det. Klart når jeg ligger og spyr på badegulvet i mørket og ikke klarer å snakke, så ser jo folk rundt meg at noe ikke er bra. Men kan ikke bevise at det er migrene. Anonymkode: d292a...c3b Er du sneversynt? Ultralyd av blodårer i hodet er en måte å utrede migrene på. Ct av hodet også, men nei finnes ikke noe måte å påvise det.. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #29 Skrevet 17. november 2020 Ja, er for det neste sliten. Jobber 100% og har 2 barn. Vet ikke hvordan det skal gå fremover. Har vært i jobb i 18 år, vært sykmeldt i korte perioder pga betennelse. Heldigvis ikke vært plaget siste årene (bank i bordet), men er bestandig sliten og har smerter hver dag. Sliter med senebetennelse i begge hoftene/lår pga jobb. Trening hjelper, så har perioder der jeg er kjempeflink og noen perioder der jeg er helt håpløs. Skulle sikkert hatt bedre kosthold og sovet mer, men jeg elsker å sitte oppe helt alene uten mann og barn på kveldene... Anonymkode: 42618...4a1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #30 Skrevet 17. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har selv migrene. Men dette er som sagt sykdommer det er lett å påstå man har, ingen kan sjekke om du faktisk har det 😉 Litt, sånn gjenganger hos de som har vondt i viljen, de har en drøss med sykdommer som ikke kan spores. Anonymkode: d292a...c3b Jo, de kan spores, det er bare litt krevende å gjøre det og da er det ikke så mye vits i å bruke mye energi og ressurser på det. Helsevesenet har mye annet å gjøre, og når man nesten helt sikkert har det, så trenger man ikke teste mer. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble lagt inn på sykehuset med symptomer på slag. Nummenhet i ene snøvlet og snakket usammenhengende. De fant ikke noe tegn til slag, så da ble diagnosen migrene med aura. Det var i høyeste grad veldig synlig for de rundt meg.. Anonymkode: 4df1d...8e7 Samme her. Innlagt på sykehus og lagt i CT-maskin. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Misforstår du med vilje eller har du vondt for å lese? Migrene kan ikke påvises på noen som helst måte, hvem som helst kan påstå at de har det. Klart når jeg ligger og spyr på badegulvet i mørket og ikke klarer å snakke, så ser jo folk rundt meg at noe ikke er bra. Men kan ikke bevise at det er migrene. Anonymkode: d292a...c3b Jeg tok CT av hjernen under anfall, de kunne se det. Anonymkode: faee1...c14 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #31 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Misforstår du med vilje eller har du vondt for å lese? Migrene kan ikke påvises på noen som helst måte, hvem som helst kan påstå at de har det. Klart når jeg ligger og spyr på badegulvet i mørket og ikke klarer å snakke, så ser jo folk rundt meg at noe ikke er bra. Men kan ikke bevise at det er migrene. Anonymkode: d292a...c3b Pleier du alltid å angripe folk som ikke er enig med deg? Bruker litt hersketeknikk for å få meg til å føle meg litt dum.. Du skrev at ingen kan sjekke det og at alle kan påstå det. Men jeg skriver at det var synlig på meg. Anonymkode: 4df1d...8e7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #32 Skrevet 17. november 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de kan spores, det er bare litt krevende å gjøre det og da er det ikke så mye vits i å bruke mye energi og ressurser på det. Helsevesenet har mye annet å gjøre, og når man nesten helt sikkert har det, så trenger man ikke teste mer. Samme her. Innlagt på sykehus og lagt i CT-maskin. Jeg tok CT av hjernen under anfall, de kunne se det. Anonymkode: faee1...c14 Nei, de kan ikke se det. De tar CT for å utelukke andre ting. Anonymkode: d292a...c3b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #33 Skrevet 17. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de kan ikke se det. De tar CT for å utelukke andre ting. Anonymkode: d292a...c3b Men for kvinner med aura migrene kan det forekomme forandringer i lillehjernen. Men ellers, så er MR og CT for å utelukke ja. Anonymkode: 4df1d...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #34 Skrevet 17. november 2020 Jeg er revmatiker, men kan ikke si at jeg har merket noe til "fatigue". Jeg har ofte litt lavt energinivå, men har ikke tenkt på det som noe "sykdom". Det er bare sånn jeg er, liksom. Skylder heller på små barn og lite søvn. Anonymkode: 23242...e80
Jodaneida Skrevet 18. november 2020 #35 Skrevet 18. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er revmatiker, men kan ikke si at jeg har merket noe til "fatigue". Jeg har ofte litt lavt energinivå, men har ikke tenkt på det som noe "sykdom". Det er bare sånn jeg er, liksom. Skylder heller på små barn og lite søvn. Anonymkode: 23242...e80 Da er du heldig. 3
Hotwife Skrevet 18. november 2020 #36 Skrevet 18. november 2020 Vil nesten si at utmattelsen er verre enn smerten. Smerten kan ofte medisineres bort, iallefall toppen av den. Men utmattelsen vedvarer. Å lite matlyst i tillegg gjør ikke tilstanden bedre 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå