AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Inspirert av tråden om det å være sær i matveien. Vi mennesker kan jo lære oss å like smaker dersom vi utsetter oss for de ofte nok. Hva har du lært deg å like som du ikke likte første gang du spiste det? Jeg kan gi eksempler: oliven, pinnekjøtt (smakte det for første gang som 18-åring), blåmuggost, sushi. Og kanskje litt mer standard smaker som de færreste liker når de er unge som kaffe og akevitt Anonymkode: f2a8d...328 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 - Oliven her også - Kokt kålrabi og gulrøtter - Bløtkokt egg - Diverse franske oster - Vin - Kaffe - Te uten sukker og melk - Fransk sennep - Blodig biff - Hvitløk - Spisskummen - Frisk koriander Anonymkode: 6347e...df0 1
Dolce Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Tror det er bare kaffe, øl og vin. Kan ikke huske at det var noe jeg ikke likte da jeg var barn og ungdom.
SPOCA Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Ingenting. Det fine med å være voksen er at jeg kan bestemme selv hva jeg vil spise og drikke. Jeg får heller bare være sær. 1
Chomsky89 Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 smaken av Kaffe er nok det eneste jeg har endret mening om.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 Da jeg først begynte å drikke på fest kunne jeg ikke fordra øl, det gikk kun i rusbrus, vin var også grusomt husker jeg. Nå elsker jeg å kunne sette meg i godstolen med et glass vin eller en øl mens jeg koser meg med en bok eller strikkingen. Kaffe, det startet med fløte og sukker, nå går det i svart kaffe stort sett. sushi- klarte ikke tanken på det før, nå eeeelsker jeg det Fisk, jeg spiste det før, men det var ikke med glede. Nå lager jeg det til middag og koser meg med det. hvordan og når jeg har endret smak må gudene vite, det har bare skjedd 😅 men det er fortsatt ting jeg ikke kan fordra. Gidder heller ikke å presse meg til å like det når det finnes så mye annet godt. Oliven og blåskjell er et par av tingene på «usj» lista mi. Anonymkode: e2c1d...e5f
den Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 paprika Kålen i fårikål bløtkokt egg vin mais saus
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Jeg har nesten blitt avhengig av oliven etter at jeg fant ut at det fantes mer enn de kjipeste grønne man får i alle butikker 😄 Anonymkode: 993c1...460
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 -Oliven -Rødkål -Fetaost -Spinat -Nøtter generelt Anonymkode: 61204...7e8
Milky Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Kaffe, pinnekjøtt, sushi, rød/surkål, fårikål, mozzarella med tomat,
Brunhilde Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Jeg vet ikke om det er det at jeg har lært meg å like det, eller om jeg bare har turt å smake det, men: *Oliven - store, saftige oliven med stein *Fetaost - deilig salt og godt i salater *Haloumi - skikkelig digg når den er stekt ordentig *Surkål og rødkål - et must til ribba Det er sikkert flere ting også, men dette er det jeg kommer på i farten.
Gjest Tamsi Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Øl har jeg lært meg å drikke, men ikke like. Og da bare de som er helt "plain", ipa og lignende går ikke ned. Å sette seg ned og kose seg med en øl skjønner jeg bare ikke at er mulig. Drikker heller ikke vin eller kaffe, og har helt gitt opp å prøve. Særlig vin smaker så dårlig at jeg rett og slett brekker meg. Oliven, blåmuggost og det meste som går igjen i denne tråden har jeg spist siden før jeg var 12, så jeg føler meg egentlig ikke kresen.
Ullvott Skrevet 14. november 2020 #16 Skrevet 14. november 2020 Rakfisk, oliven, kålrabistappe, kaffe og brokkoli. + Diverse alkoholholdige ting, men jeg drikker fremdeles ikke whisky.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #17 Skrevet 14. november 2020 Spinat, sopp, rødkål og surkål, blåskjell. Anonymkode: 3f7a5...13a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #20 Skrevet 15. november 2020 oliven og kaffe Anonymkode: ed1c0...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå