AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Jeg sliter veldig med bitterhet, sinne og sorg, etter at mannen min gjennom 13 år gikk fra meg for en annen, yngre kvinne... Dette skjedde i en allerede tung tid i livet mitt, når jeg var sykemeldt pga kronisk sykdom og utbrenthet. Jeg føler meg nå bare mislykket, uønsket og verdiløs, og greier ikke å finne glede i noe som helst lenger. Ser ingen lys i enden av tunnellen, og isolerer meg fra alle, og trøstespiser - som gjør at jeg har lagt på meg mye siste året, og har fått enda dårligere selvfølelse pga dette... Jeg føler ikke annet enn hat for min eksmann og den nye kjæresten hans, som nå også er gravid... Jeg ser på henne som en grusom person, som valgte å bli sammen med en mann som var gift og hadde barn, og bidra til å ødelegge en familie...og nå skal hun bli en del av livet til mine barn... Jeg har ikke lyst å treffe dette mennesket, noensinne, men jeg har ikke noe valg, og det gjør meg så frustrert... Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere når jeg møter henne første gang... Hun bor langt unna, derfor har hverken jeg eller barna mine møtt henne enda, men nå skal hun flytte til min eksmann, og jeg gruer meg så inderlig til å måtte forholde meg til henne, og dele mine barn med henne... Har noen andre vært gjennom lignende, og kan komme med råd om hvordan jeg kan bli kvitt denne bitterheten og hatet...? Jeg vil jo gjøre det beste for mine 3 barn, og jeg snakker bare positivt til de om henne og den nye babyen, men jeg kjenner jeg er helt utslitt av å svelge så mange kameler... Anonymkode: 60176...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Uff ❤️ Jeg har ikke opplevd noe lignende, men føler med deg. Skjønner at dette må være tungt. Husk at det ikke er noe galt med deg selv om du synes dette er vanskelig. Anonymkode: 2a2b7...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff ❤️ Jeg har ikke opplevd noe lignende, men føler med deg. Skjønner at dette må være tungt. Husk at det ikke er noe galt med deg selv om du synes dette er vanskelig. Anonymkode: 2a2b7...b7a Takk... ❤ TS Anonymkode: 60176...5ab
Hr. Aktiv Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Jeg opplevde den vreden hun kom med etter bruddet. Det er ikke morro. Du er hatet på alle punkter. Det har blit bittelitt bedre etter hun fikset seg ny partner, men ikke mye. Du må bare akseptere at slik er det og slik blir det. Det at du er bitter og henger med hodet ødelegger bare for deg selv og dine muligheter fremover. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Jeg tror første steg er å gjøre noe godt for seg selv. Og vende nesen innover - hva skal til for at du skal ha et lykkelig liv? Du og dine barn fortjener at du har det bra. Hun damen er ikke verdt å tenke på. Sett av tid til å være bitter og sint, feks en halvtime du er alene, og tenk deg ihjel da. Ellers er ikke hun del av en tanke du skal ha i hodet ditt til vanlig (fikk tips fra psykolog). Jeg har selv vært bitter og sint, av litt andre årsaker, men fortsatt pga mannen. Etter mye kverning og samtaler fant jeg ut at jeg er den eneste som har ansvar for at jeg skal ha det bra. Jeg gikk all inn, kjøpte meg pt og begynte å trene og spise sunt. Du verden så mye bedre man føler seg! Jeg investerer nå i egen helse. Jeg har også blitt råflink på (trang) økonomi, og for hver måned sparekonto vokser så gir det meg enorm glede og mestringsfølelse. Dette er ikke noen fasit for deg selvsagt, men sett i gang med prosjekt egoist! Du må prioritere deg selv. Anonymkode: 06817...999 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror første steg er å gjøre noe godt for seg selv. Og vende nesen innover - hva skal til for at du skal ha et lykkelig liv? Du og dine barn fortjener at du har det bra. Hun damen er ikke verdt å tenke på. Sett av tid til å være bitter og sint, feks en halvtime du er alene, og tenk deg ihjel da. Ellers er ikke hun del av en tanke du skal ha i hodet ditt til vanlig (fikk tips fra psykolog). Jeg har selv vært bitter og sint, av litt andre årsaker, men fortsatt pga mannen. Etter mye kverning og samtaler fant jeg ut at jeg er den eneste som har ansvar for at jeg skal ha det bra. Jeg gikk all inn, kjøpte meg pt og begynte å trene og spise sunt. Du verden så mye bedre man føler seg! Jeg investerer nå i egen helse. Jeg har også blitt råflink på (trang) økonomi, og for hver måned sparekonto vokser så gir det meg enorm glede og mestringsfølelse. Dette er ikke noen fasit for deg selvsagt, men sett i gang med prosjekt egoist! Du må prioritere deg selv. Anonymkode: 06817...999 Takk ❤ TS Anonymkode: 60176...5ab
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Dette høres helt forferdelig ut! Hun nye får håpe hun ikke blir syk da, eller skadet under fødsel, for da stikker han.. Litt av en type. Aner ikke hvordan du skal klare å slutte å hate dem. Ville søkt hjelp.. Eneste tipset jeg har, og det gjelder egentlig barna. Du er god som klarer å svelge kameler! Det trenger de.. Prøv å dele hun nye i to. Den ene, er stemor, som baker gode boller og er flink i yatzy eller no, og hun snakker du med barna om. Den andre er det grusomme mennesket som splittet en familie og er ei heks! Hun snakker du kun med venninnen din om.. Hun kan du hate og knuse noe mens du tenker på. Hun som alltid må være redd for når mannen dumper henne for ei annen.. Hvis du skjønner hva jeg mener. Kan du be om å få treffe henne? Alene? Før barna? Hun er jo ikke perfekt, bare et menneske, og da kan du behandle henne som en hvilken som helst annen voksen, den nye læreren eller treneren til barna. En som du egentlig driter i, men som du vil vite hvem er før barna dine omgås henne.. Kanskje du går hjem og tenker at han er en dust som har valgt henne.. Da vet du værtfall hvem de møter. Og sier de hun har så fint hår, eller hva som helst, så vet du allerede det. Du er forberedt, du vet hvem de snakker om. Og da slipper du å møte henne for første gang, med eksmann sin arm rundt henne og den struttende magen.. Håper det går bedre etter hvert! Du har all min sympati værtfall!! Anonymkode: 286f7...a15 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres helt forferdelig ut! Hun nye får håpe hun ikke blir syk da, eller skadet under fødsel, for da stikker han.. Litt av en type. Aner ikke hvordan du skal klare å slutte å hate dem. Ville søkt hjelp.. Eneste tipset jeg har, og det gjelder egentlig barna. Du er god som klarer å svelge kameler! Det trenger de.. Prøv å dele hun nye i to. Den ene, er stemor, som baker gode boller og er flink i yatzy eller no, og hun snakker du med barna om. Den andre er det grusomme mennesket som splittet en familie og er ei heks! Hun snakker du kun med venninnen din om.. Hun kan du hate og knuse noe mens du tenker på. Hun som alltid må være redd for når mannen dumper henne for ei annen.. Hvis du skjønner hva jeg mener. Kan du be om å få treffe henne? Alene? Før barna? Hun er jo ikke perfekt, bare et menneske, og da kan du behandle henne som en hvilken som helst annen voksen, den nye læreren eller treneren til barna. En som du egentlig driter i, men som du vil vite hvem er før barna dine omgås henne.. Kanskje du går hjem og tenker at han er en dust som har valgt henne.. Da vet du værtfall hvem de møter. Og sier de hun har så fint hår, eller hva som helst, så vet du allerede det. Du er forberedt, du vet hvem de snakker om. Og da slipper du å møte henne for første gang, med eksmann sin arm rundt henne og den struttende magen.. Håper det går bedre etter hvert! Du har all min sympati værtfall!! Anonymkode: 286f7...a15 Takk ❤ Ungene skal møte henne neste helg når de skal til faren, for da kommer hun på besøk. Så jeg rekker ikke å møte henne først uansett...Vet ikke om jeg hadde orket det heller. Kjenner bare jeg gruer meg av tanken. Tenker endel på hvilke verdier hun må ha, som ble sammen med en gift mann... Men, hun gruer seg sikkert like mye til å møte meg 😉 Vet at jeg må bare få det til å fungere på et vis, og bli kvitt dette hatet...for jeg ødelegger bare mitt eget liv ved å ha disse tankene. Hadde nok vært enklere å "akseptere" og like henne, dersom forholdet deres hadde startet ETTER vi ble separert 😏 TS Anonymkode: 60176...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 Hvis hun allerede venter barn med din eks, må jeg si jeg synes det er rart at hun enda ikke har møtt det kommende barnets tre halvsøsken??? Anonymkode: 2a2b7...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 Hæ? Kjære deg, dette er jo kjempefint! Du har blitt kvitt av en drittsekk som ikke satte pris på deg og familien sin. Dette er jo kjempegode nyheter! Nå er du jo helt fri til å gjøre hva du vil med livet ditt! Hvorfor er du bitter og gruer deg? Du burde glede deg til nye muligheter Anonymkode: 80283...dca 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun allerede venter barn med din eks, må jeg si jeg synes det er rart at hun enda ikke har møtt det kommende barnets tre halvsøsken??? Anonymkode: 2a2b7...b7a Helt enig Anonymkode: f8fb1...90d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun allerede venter barn med din eks, må jeg si jeg synes det er rart at hun enda ikke har møtt det kommende barnets tre halvsøsken??? Anonymkode: 2a2b7...b7a Dette er fordi hun bor på andre siden av landet, og har ikke vært hjemme hos min eks før... Han har alltid dratt dit. TS Anonymkode: 60176...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 Følger du henne på sosiale medier? I så fall, slutt. Anonymkode: 11771...740
Curlyme Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 Trøst deg med at han forlater nok henne også. Slike utro jævler gjør det som regel. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Følger du henne på sosiale medier? I så fall, slutt. Anonymkode: 11771...740 Nei...Det har jeg ingen interesse av. TS Anonymkode: 60176...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, Curlyme skrev: Trøst deg med at han forlater nok henne også. Slike utro jævler gjør det som regel. Jeg håper vel innerst inne at de får det til å fungere, for det viktigste for meg er at ungene mine skal ha det bra...Og de blir vel glad i henne etter hvert, og det siste jeg ønsker da er at de skal "miste" henne også. De har vært gjennom nok 😔 Jeg skulle bare ønske at jeg slapp å forholde meg til både henne og eksmannen, men sånn fungerer det dessverre ikke når det er barn involvert 😕 TS Anonymkode: 60176...5ab 3
Curlyme Skrevet 15. november 2020 #17 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg håper vel innerst inne at de får det til å fungere, for det viktigste for meg er at ungene mine skal ha det bra...Og de blir vel glad i henne etter hvert, og det siste jeg ønsker da er at de skal "miste" henne også. De har vært gjennom nok 😔 Jeg skulle bare ønske at jeg slapp å forholde meg til både henne og eksmannen, men sånn fungerer det dessverre ikke når det er barn involvert 😕 TS Anonymkode: 60176...5ab Da hater du henne ikke og du tenker klart og på barna dine det er kjempe bra. Skjønner veldig godt du er bitter og forbanna og aldri vil se de,men tenker når tiden går så vil det bli bedre. Som andre skriver her forsøk å gjøre noe som gjør deg lykkelig. Begynn å trene? Egenpleie? Frisør? 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #18 Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, Curlyme skrev: Da hater du henne ikke og du tenker klart og på barna dine det er kjempe bra. Skjønner veldig godt du er bitter og forbanna og aldri vil se de,men tenker når tiden går så vil det bli bedre. Som andre skriver her forsøk å gjøre noe som gjør deg lykkelig. Begynn å trene? Egenpleie? Frisør? Takk ❤ Jeg prøver å finne ting som gjør meg lykkelig, men må innrømme at det er vanskelig for tiden. Etter en ulykke tidligere i år, sliter jeg med både smerter og div andre problemer som gjør at jeg foreløpig ikke kan være i arbeid (var allerede sykmeldt for utbrenthet da ulykken skjedde), så jeg har ikke økonomi til noe annet enn mat, husleie og regninger. Det gjør ikke livet enklere for å si det sånn 😉 Har heldigvis mye støtte i familie og venner. Går også til behandling hos både lege, fysioterapeut og psykolog, og jeg håper at en dag vil livet smile til meg også igjen 😏 TS Anonymkode: 60176...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 Vil bare sende deg en klem og si at du er virkelig sterk og fornuftig som tenker på barnas beste i dette! ❤️ Bruk tiden når du er alene til å gjøre det du har lyst til. Håper du finner lykken med tiden 😊 Stå på! Anonymkode: 78f8d...060 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #20 Skrevet 15. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare sende deg en klem og si at du er virkelig sterk og fornuftig som tenker på barnas beste i dette! ❤️ Bruk tiden når du er alene til å gjøre det du har lyst til. Håper du finner lykken med tiden 😊 Stå på! Anonymkode: 78f8d...060 Tusen takk ❤ TS Anonymkode: 60176...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå